Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Schimmel? Mijt? Wat voor plekjes?

 
Profiel   

Gister tijdens het scheren viel het mij op dat mijn merrie wat plekken had die tijdens het scheren zichtbaar werden. Hiervoor had ik wel wat plekken gezien maar door wat onrust in de paddock groep dacht ik dat het bijt wondjes waren. Nu twijfel ik daar aan.

Het zijn een soort korstjes, soms een bultje en soms een bultje met een streep naar beneden. Het jeukt volgens mij enorm als ik zie hoe ze op het scheren reageerde.
Op haar linker buikzijde kwamen vlak na het scheren enorm veel kleine bultjes opzetten maar na 2 uur waren die weer compleet weggetrokken.

Merrie staat overdag buiten en in de nacht op stal met een Amigo outdoordeken, hals en een liner. Dit wisselt wat na gelang de tempratuur.
Ze krijgt op het moment een schep hartog comfort, pavo vital en een schepje kruidenmix op een dag. Het gaat om een friese merrie van 11.

Ik heb byemite en anti schimmel staan maar voor ik haar in de wasstraat zet toch eens hier vragen of iemand het herkend. Mocht ik er niet uitkomen laat ik een afkrabsel maken door de DA.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 08:07 



 
Profiel   

Bij mijn Shetlander kwamen ook na het scheren enorm veel schilfers en wat kale plekjes tevoorschijn. Ik heb nu 3x met imaverol gewassen maar de jeuk word niet minder. Vanmorgen maar met Sebacil gewassen. Denk dat het dan toch mijt is. Ik dacht eerst van het voer, daarna schimmel maar omdat de jeuk bleef toch mijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 18:35 



 
Profiel   

Klinkt herkenbaar, die schilfers vind ik ook bij haar. Wilde vandaag in daglicht nog wat foto's maken maar dat lukte niet.
Hoopte eigenlijk dat het vandaag wat warmer aan zou voelen en ik had kunnen wassen maar het was hier nog steeds berenkoud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 18:50 



 
Profiel   

[ img ]

Even een voorbeeld van 2 jaar geleden van mijn Friese enter die destijds flink onder de mijt zat.. Maar zekerweten doe je pas na een bezoekje van de DA.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 18:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen