Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

wanneer is het genoeg ?

 
Profiel   

Je hebt een heel leuk paard zeg!

Ik schrok wel een beetje van dat eerste filmpje. Heb meer het gevoel dat het in zijn hoeven zit, te dunne zolen?

Op je tweede filmpje heb ik het idee dat ie LV ook soms wat gevoeligheid laat zien, mn als je door dat "poortje" met dekens gaat, vlak voordat ie uit zijn plaat gaat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 12:12 



 
Profiel   

... als je van Den Hoek homeopathisch spul hebt gekregen,
en als het zo is 'dat het komende woensdag moet gaan werken', is de boodschap :(:) dat je nog even moet volhouden.

Bedenk ook, dat homeopathische middelen soms eerst een 'beginverergering' geven - dat kan erg ontmoedigend zijn.

En misschien betekent het op en neer gaan op dit moment wel, dat er verbetering op komst is.


Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 31-01-23 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 12:36 



 
Profiel   

Op het tweede filmpje loopt je paard niet stokkreupel, is ook lastig te zien zo met spelen, maar zeker op het eind als je naar de camera draaft lijkt hij linksvoor niet regelmatig. Je hebt op je youtube account ook een short van december, daar zie ik dat niet. Hou er rekening mee dat hoewel er eerder niets gevonden werd, er nu misschien een nieuwe kreupelheid is ontstaan waar wel wat aan te doen is. Ik zou echt even teruggaan voor een kreupelheidsonderzoek bij een gewone dierenarts. Als je zelf niet denkt dat er iets is, doe hem eens een volte laten draven op het harde linksom/rechtsom. Als er iets van kreupelheid is dan lopen ze vaak op de harde volte nog slechter.

Het is heel lastig als je al lang kampt met vage klachten, dan zie je het ook niet meer als er wat nieuws is soms.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 12:37 



 
Profiel   

Dat tweede filmpje is leuk en hij is blij wat goed is om te zien. Qua lopen kan ik het moeilijk beoordelen omdat het vrij ver af en donker is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 15:08 



 
Profiel   

ik heb samen met mijn dierenarts nog even overlegd.
Ik heb dit topic niet geopend om nog meer behandelvoorstellen te krijgen maar mogelijk ben ik daar niet heel duidelijk in geweest. Het was meer omdat ik zelf psychisch achteruit ga door de situatie en daar advies op wou.
Zijn bewegingspatroon is zeker te verklaren met de diagnose die hij nu heeft en het kan zijn dat het langer duurt voor de behandeling aanslaat. We gaan door met wat we nu doen en voegen een extra middel toe, heb ook wat mensen met ervaringen opgezocht en veel positieve verhalen met deze middelen.
Mocht het na langere periode nog niet werken gaan we opnieuw kijken of we meer willen onderzoeken of dat hij dan met pension gaat, bv als choachpaard (moeten zowiezo nog langs voor controle).
Tips en ervaringen met Lyme zijn zeker nog welkom, ook betreft voeding.

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken, ik hoop dat ik jullie over een tijd een positieve update kan geven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 21:57 



 
Profiel   

Ik begrijp dat je met iemand van Den Hoek hebt gesproken...?
Goede actie! +:)+

En veel sterkte...! In de rats zitten om je lieverd vreet energie.
Als mens heb je ook natuurlijk gewoon behoefte aan een 'teken van hoop', dat je op de goede weg bent, dat alle moeite niet voor niets is. :(:)

Ik duim dat je dier de weg omhoog aan het vinden is en dat het extra middel daarbij helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 22:51 



 
Profiel   

Goed gehandeld TS, ik kan me voorstellen dat zo'n topic je in de war brengt. Ga inderdaad eerst maar eens kijken wat de Lyme behandeling doet en/of je daarna verschil merkt in zijn lichaam en het lopen. En dan kun je van daaruit verder kijken. Sterkte met de situatie en ik duim voor jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 10:01 



 
Profiel   

Vage kreupelheden en stijfheid in het lijf zijn inderdaad ook typisch symptomen van Lyme. Ik zal eerst dat traject verder voortzetten en dan kijken wat er eventueel overblijft. Anders dan word je er zelf helemaal gek van, want Lyme geeft zulke diverse klachten.

Ik heb zelf behandeld met Doxy (antibiotica) samen met Tick Borne en geluidstherapie vanuit Den Hoek. Eerste tijd ging mijn paard eerder wat achteruit maar daarna is hij flink opgeknapt en heb ik hem nu weer helemaal terug de oude. Ik herken je gevoel helemaal, het is een slopend traject. Maar hopelijk geeft mijn verhaal je wat hoop.
Je mag me overigens altijd contacten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 16:51 



 
Profiel   

een oud topic waar ik momenteel een semi positief vervolg op heb.

Fysiek is Biko erg vooruit gegaan, rond Maart (na controle bij den hoek) hebben we hem weer kunnen opbouwen, wel voorzichting en alleen als Biko het ook oke leek te vinden :)
We hebben echt weer een leuke tijd gehad met in Mei ook hele leuke rit dichtbij ginkelse heide, waarna hij (na 10 keer supermakkelijk) opeens de trailer niet opwou en we naar huis mochten lopen (15 km)...
Verder was het wel een hele leuke dag!

We hebben we hem in April verhuisd,(naar 24/7 buiten paddock paradise), Hij staat hier echt heel fijn en is erg op zen gemak, klein groepje van 4 ruinen waar hij beetje de leiding heeft.
Wel heeft hij wat "probleemgedrag" laten zien sinds de verhuizing, bv plots steigeren aan de hand, lostrekken met echt geen rem, extreem afsluiten (dat is niet perse nieuw maar wel erger geworden) en zelfs een keer gesteigerd onder het zadel.
Omdat het ook tijdens wandelen/poetsen is dacht ik niet meteen aan dat er iets mis zou zijn en dat vermoed ik nog steeds niet eigenlijk (wel mensen langs laten komen en zij vonden hem nog steeds goed (in Juni) o.a. Osteopaat en zadelmaker die hem al langere tijd kennen).
Ik heb een 3 daagse curses gedaan bij Emiel voest en ben momenteel alleen bezig met grondwerk, omdat ik hem niet genoeg vertrouw om erop te stappen nu.
Sinds de cursus gaat het wel beter (dit is wel pas 2 week terug).
Ik ben zelf ook verhuisd van het zomer en nog aantal grote veranderingen waardoor lessen met Biko even was weggevallen.
Dat gaan we nu weer oppakken in de hoop dat dit ons verder helpt!
We gaan ook nog een controle afspraak plannen bij den hoek en mogelijk een cranio sacraal behandeling.

Makkelijk word het nooit met Biko denk ik, maar ik leer er wel veel van, iets van de positieve kant bekijken ofzo :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-23 00:27 



 
Profiel   

Zou hem toch ook eens op pssm laten testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-23 07:34 



 
Profiel   

Klinkt positief! Fijn! Hij heeft niet meer kreupel/ onregelmatig gelopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-23 07:58 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Zou hem toch ook eens op pssm laten testen.


nu gaat hij goed (met lyme behandeling) dus zie daar het nut niet van in...
vermoed ook dat ze daar bij den hoek op hun manier op testen :)

@elisa2 sinds maart niet meer nee, enkele keer wat stijf (na de lange buitenrit) toen osteopaat laen langskomen en sindsdien niks meer gezien of gevoeld.

Afgelopen oktober/november merkte ik het ook puur op voelen, was eerste instantie niks te zien maar zat er 10 minuten op en toen wist ik het eigenlijk al.
Ben daardoor ook wel gaan vertrouwen dat ik het wel voel als er iets mis is.
En ik ben nu natuurlijk bij ieder pasje dat anders is bang maar tot nu toe blijft het bij één misstap door bv ongelijke bodem :)

Ik vermoed dat het gedrag komt door de verhuizing, hij heeft nooit eerder 24/7 buiten gestaan zover ik weet. Ik had hem voor deze plek ook veel binnen staan (s'winters kwam de stalmedewerker keer trots vertellen dat ze na een halfuur weer naar binnen zijn gegaan, toen wel even boos geweest), niet vanuit eigen keuze maar kan hem niet in de tuin zetten helaas .
Heel blij met het plekje nu en ik vermoed/ hoop dat het gedrag af gaat nemen met de tijd en wennen etc.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-23 18:33 



 

Wauw wat een mooie uitstraling op de laatste foto <3 .
Wat lastig deze situatie, voor hem maar ook voor jou op zo'n jonge leeftijd. Knap wat je allemaal met hem doet, en voor hem laat.. fijn dat je nu een fijne plek voor hem hebt.
Heb je een idee wat de geschiedenis van dit paard is?
En ik hoop dat jij je psychisch wat beter voelt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-23 21:24 



 
Profiel   

Ik blijf het een hele fijne update vinden! op de foto ziet hij er rustig en tevreden uit.

Van veel op stal naar 24/7 buiten kan wel een enorme omschakeling zijn ja.

Zo te lezen kijk je goed naar je paard en de vooruitgang laat zien dat je het goed aangepakt hebt, chapeau voor jou!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-23 08:49 



 
Profiel   

Ook op de laatste foto is te zien dat het paard op de achterkant van de voorhoeven steunt en niet op de volle hoef...

Is dit paard ooit gecheckt op hoefbevangenheid?
Volgens mij is er kans op een kanteling thv één of beide hoefbeentjes nav ofwel chronische ofwel te vaak acute hoefbevangenheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-23 23:24 



 
Profiel   

Ik ga mee in de suggestie van StalNollie om te denken aan PSSM/mim. Vooral als je ziet dat je paard in de zomer opknapt en in de herfst/winter achteruit gaat. Ik heb even gespiekt naar de afstamming van je paard en zie daar Weltmeyer staan. Die hengst heeft PX doorgegeven aan nakomelingen. Dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat jouw paard het ook heeft, maar de kans is wel aanwezig. Je zou als simpele test al wat extra eiwitten, amino’s en natuurlijke vitamine e kunnen geven. Meestal merk je dan binnen een week al verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-23 10:21 



 
Profiel   

Nou ik zal nog eens uitspreken dat het goed gaat...
Gister ben ik na een zo'n 3/4 week enkel grondwerk weer eens opgestapt, ikzelf had er veel spanning op maar hij was eigenlijk heel braaf.
Alleen toen we ging draven liep die rechtsom niet regelmatig, kreupel zou ik een groot woord vinden maar niet zoals je het wilt.
Linksom voelde die wel regelmatig en niet erg slecht (in het oog houdend dat ik er even niet op heb gezeten).
https://youtu.be/lIwxGwypRdg (ja ik heb een martinggaal om, ik rij normaal nooit met hulpteugel maar voelde als net wat meer zekerheid voor zo'n eerste keer)
Omdat Biko na een galopje vaak beter is wou ik toch even proberen, mocht het stijfheid zijn. dus niet om door te rijden maar om te voelen wat die dan zou doen.
Galopperen kwam er niet van want ton ik die vraag stelde (rechtsom) kwa die omhoog, opzij, bokken en weer voorhand omhoog. meestal is het dan wel klaar maar nou bleef die echt even doorgaan, echt alle kanten op.
Niet afgevallen maar wel snel afgestapt toen die weer normaal deed.

Tijdens grondwerk heb ik niks aan hem gezien behalve dat rechtsom meer moeite koste vanuit mij (hij loopt wel na even doorzetten maar als die linksom kan gaat die linksom zegmaar).
https://youtu.be/womlSYVvcXw
Lange video mochten mensen dat willen zien, helaas slechte hoek maar wou hem voor mezelf wel bijvoegen.

Ik weet nog niet waar het uit komt, dat hij scheef is weten we. Het kan simpelweg een terugval van Lyme zijn, misschien verergerde kissing spine ? ik weet ook niet (meer) zeker of zijn zadel goed ligt (omdat het er nu zo heftig uitkwam).

Ik hoef even geen commentaar op wat ik mogelijk fout doe! ook niet in dm.
de dierenarts word er weer bijgehaald en als ik eerder ook maar het vermoeden had gehad dat het niet klopte was ik er vanzelfsprekend niet opgegaan.
Deze beslissing heb ik genomen vanuit het idee dat hij in orde was, dit blijkt niet zo dus gaan we uitzoeken of dit de lyme is, het zadel, kissing spines of toch nog iets anders.

Edit, het pssm en hoefbevangen zal ik ook navragen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-23 18:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen