Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Snel groeiende Melonomen

 
Profiel   

Hallo Bokkers,
Graag zou ik een nuchtere blik willen op onze situatie en jullie mening erover.

Mijn paard (16 ) heeft al vanaf zijn 9de levensjaar melonomen rond zijn poepgat, dit waren kleine bultjes en zijn heel lang klein gebleven. Laatste 3 kwart jaar groeien ze ontzettend hard en is het bijna 1 grote bult geworden.
Nu heb ik ondekt dat op zijn koker ook bulten zitten en heb het idee dat die in een week tijd ook gegroeit zijn.

Ik weet dat je ze weg kan laten halen, maar dat ze ook weer snel terug komen, plus je weet niet wat er in het lichaam zit.
We zijn er 8 jaar geleden ook achter gekomen dat hij cushing heeft, hier krijgt hij een pilletje per dag voor.

Ik sta in contact met de dierenarts en voor nu heeft hij absoluut geen pijn. Maar zal graag willen voorbereiden wat er in de toekomst kan gebeuren en andere meningen erover horen.

Bedankt alvast
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 07:49 



 
Profiel   

In het meest gunstige geval blijven de melanomen goedaardig en op plekken buiten het lichaam zitten. In het slechtste geval gaan ze ook inwendig groeien in bijvoorbeeld de darmen en dan kunnen ze de darm op een gegeven moment afsluiten. Dan is inslapen het meest vriendelijke om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 08:34 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
In het meest gunstige geval blijven de melanomen goedaardig en op plekken buiten het lichaam zitten. In het slechtste geval gaan ze ook inwendig groeien in bijvoorbeeld de darmen en dan kunnen ze de darm op een gegeven moment afsluiten. Dan is inslapen het meest vriendelijke om te doen.



Het is dus echt afwachten en goed in de gate houden wat ik nu dus al doe. Ze zeiden omdat het nu zo snel gaat de kans dat het kwaadaardig is groter word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 09:04 



 
Profiel   

Ik ben geen DA dus als een DA dat zegt dan denk ik dat dit klopt en ze er ervaring mee hebben. Je weet gewoon dat het eindig is helaas met deze diagnose.

Inderdaad goed in de gaten blijven houden en als het niet paardwaardig meer is zou ik hem laten gaan want dit gaat niet beter meer worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 09:07 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik ben geen DA dus als een DA dat zegt dan denk ik dat dit klopt en ze er ervaring mee hebben. Je weet gewoon dat het eindig is helaas met deze diagnose.

Inderdaad goed in de gaten blijven houden en als het niet paardwaardig meer is zou ik hem laten gaan want dit gaat niet beter meer worden.


Dat is waar, de dierenarts heeft er idd verstand van.
Misschien had ik gehoopt hier nog wat anders te lezen, maar ben bang dat idd wat u zegt en ik ook al wist de werkelijkheid is.

Ik hou hem zeker in de gate, mijn maatje gaat nooit onnodig pijn krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 09:12 



 
Profiel   

Misschien hebben anderen nog tips of melanomengroei gestopt kan worden, dat hoop ik. Maar voor zover ik weet is er weinig aan te doen, hoe triest ook. En zeker ook met PPID wat ook een rol speelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 09:17 



 
Profiel   

Las laatst een onderzoek dat ze adviseren zeker melanomen weg te halen in begin stadium

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 09:34 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Las laatst een onderzoek dat ze adviseren zeker melanomen weg te halen in begin stadium


Helaas is dit geen begin stadium meer. En 8 jaar geleden zei de DA dat we het gewoon lieten zitten als hij er geen last van heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 09:58 



 
Profiel   

Sanne2023 schreef
Hannanas schreef
Las laatst een onderzoek dat ze adviseren zeker melanomen weg te halen in begin stadium


Helaas is dit geen begin stadium meer. En 8 jaar geleden zei de DA dat we het gewoon lieten zitten als hij er geen last van heeft.


Wellicht nu nog mogelijk? Equitom haalt ze weg geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 10:06 



 
Profiel   

TS zou Equitom kunnen bellen voor een second opinion, ik zelf zou wel denken als je ze uitwendig weg haalt..wat lost het dan op voor de groei van de inwendige tumoren? Groeien die gewoon door of helpt het weghalen met het stoppen van het doorgroeien van de rest? Want alleen als dat laatste het geval is lijkt weghalen me zinvol..anders niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 12:42 



 
Profiel   

Is er een scan/echo gemaakt van zijn achterkant? Je kunt bijv een echo laten maken van zijn anus en endeldarm, dan kun je zien in hoeverre het aan de binnenkant zit. Niet dat hij verstoppingen krijgt omdat er aan de binnenkant ook melanomen zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 12:45 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
TS zou Equitom kunnen bellen voor een second opinion, ik zelf zou wel denken als je ze uitwendig weg haalt..wat lost het dan op voor de groei van de inwendige tumoren? Groeien die gewoon door of helpt het weghalen met het stoppen van het doorgroeien van de rest? Want alleen als dat laatste het geval is lijkt weghalen me zinvol..anders niet.


Ik kreeg via privé een berichtje om hun idd te bellen, dat ga ik morgen even doen.
Dat is wel een goeie om te vragen, ik weet wel dat mijn dierenarts heeft gezegd dat als ik ze uitwendig weghaal ze ook weer terugkomen, ook dat als je gaat snijden je het "wakker" kan maken en er ook veel meer terug kunnen komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 12:46 



 
Profiel   

Earth schreef
Is er een scan/echo gemaakt van zijn achterkant? Je kunt bijv een echo laten maken van zijn anus en endeldarm, dan kun je zien in hoeverre het aan de binnenkant zit. Niet dat hij verstoppingen krijgt omdat er aan de binnenkant ook melanomen zitten.


Nee niet gemaakt, daar hebben ze het verder niet over gehad en ik niet aan gedacht.
Alleen dat we in de wei/stal goed in de gate moeten houden dat er genoeg mest ligt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 12:48 



 
Profiel   

Ik zou, heel eerlijk, niet heel veel geld gaan investeren in weghalen. Je weet nagenoeg zeker dat ze weer gaan terugkomen en daarbij word hij ook behandeld voor de cushing, dat gaat ook niet over.
Maar dat is mijn persoonlijke visie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 12:52 



 
Profiel   

Sanne2023 schreef
Elisa2 schreef
TS zou Equitom kunnen bellen voor een second opinion, ik zelf zou wel denken als je ze uitwendig weg haalt..wat lost het dan op voor de groei van de inwendige tumoren? Groeien die gewoon door of helpt het weghalen met het stoppen van het doorgroeien van de rest? Want alleen als dat laatste het geval is lijkt weghalen me zinvol..anders niet.


Ik kreeg via privé een berichtje om hun idd te bellen, dat ga ik morgen even doen.
Dat is wel een goeie om te vragen, ik weet wel dat mijn dierenarts heeft gezegd dat als ik ze uitwendig weghaal ze ook weer terugkomen, ook dat als je gaat snijden je het "wakker" kan maken en er ook veel meer terug kunnen komen


Dat is ook wat ik weet, dat als er zuurstof bij komt dat het juist erger kan worden maar goed. Ik dacht, misschien zijn er nieuwe inzichten. Als een kliniek dat weet dan is het Equitom wel denk ik.

Verder ga ik mee met Polly, het is helaas niet iets wat over gaat of weg blijft..ik denk ook dat het de operatie/ investering uiteindelijk niet waard gaat zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 12:57 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie eerlijke mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 13:27 



 
Profiel   

Misschien nog het proberen waard? Advertentie van heltie horse
Over melanomen iets met zwarte komijn en een ander kruid


Paard met melanoom? Combineer triphala met zwarte komijn!

Helaas krijgen sommige paarden te maken met melanomen. Dit zijn tumoren die vooral bij schimmels voorkomen rondom de staart/anus. Sommige melanomen kunnen veel problemen en ongemak geven bij het paard. Maar wist je dat een combinatie van triphala en zwarte komijn kunnen ondersteunen bij melanomen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 20:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen