Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zielige pony op openbare weg

 
Profiel   

Beste Bökkers,

Bij mij op een pad waar ik vaak lang kom met het hond uitlaten staat een hele zielige pony.
Hij staat daar op het pad met alleen gras verder heeft hij daar geen beschikking over water oid. Voor de rest wist mijn vader mij te vertellen dat hij snachts waarschijnlijk op een stal staat samen met een varken.(geen idee hoe de situatie daar is)

De pony loopt helemaal niet goed, met zn achterbenen in een soort van circels, geen idee of dit komt door lichamelijk ongemak of de ketting waar die mee vast staat. Hij staat ook nog in zn eentje op een open veld zonder beschutting oid

Voor de rest heeft hij nog iets met zn huid, ik zelf vind het wel lijken op een schimmel. Als dat het geval zou zijn zou dat mij ook niet veilig lijken aangezien er vaak mensen/ honden/ paarden langs lopen en hij dan daar wel aandacht bij zoekt.

Ik weet wie de eigenaren zijn maar om die zelf te benaderen vind ik erg riskant.


Ik was zelf van plan om 144 te bellen maar ik wist niet zeker of die hier voor waren en wat ik dan zou moeten zeggen

Voor de rest maakte ik me vooral zorgen over de schimmel, aangezien ik hem ook heb geaaid. Is het verstandig om mn jas enzo voor de zekerheid ook te wassen?


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 17:49 



 
Profiel   

Ik vind dit altijd moeilijk die mensen zetten het dier buiten en weer binnen terwijl het blijkbaar niet echt goed meer is.
Als je dan gaat bemoeien houden ze hem misschien binnen of laten het inslapen ik weet niet of dat echt beter is.
Je kan even heel laat gaan kijken of hij weg is om een beeld te vormen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:04 



 
Profiel   

Ik denk eerder aan luis.. dit zijn echte schuurplekken en niet "normale" schimmel plekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:16 



 
Profiel   

Dit kunnen ook schuurplekken van het touw of ketting waar hij aan vastzit .

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:18 



 
Profiel   

Of knaagt het varken er aan als hij op stal staat :o (als hij gaat liggen op stal bijvoorbeeld)
Loopt hij los?
Ik zou bij de mensen informeren. Eventueel een briefje met telefoonnummer in de bus doen als je de confrontatie niet aan durft.

144 kun je ook bellen, zij gaan dan langs denk ik om te controleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:28 



 
Profiel   

Bel gewoon 144 zodat zij de situatie eens kunnen uitzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:31 



 
Profiel   

Bel indd 144, dier staat dus zonder beschutting, alleen, zonder water, aan een touw, met vacht\huid problemen, lijkt me een erg goed plan dat er iets veranderd daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:32 



 
Profiel   

BigOne schreef
Dit kunnen ook schuurplekken van het touw of ketting waar hij aan vastzit .


Dat lijkt mij erg sterk, het touw is daar denk ik niet lang genoeg voor en de plek gaat door tot over zijn borst. Maar heel erg bedankt voor het meedenken !

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:17 



 
Profiel   

Sneu verhaal, arm dier. Volg je gevoel en meld het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:18 



 
Profiel   

KittyDylan schreef
Of knaagt het varken er aan als hij op stal staat :o (als hij gaat liggen op stal bijvoorbeeld)
Loopt hij los?
Ik zou bij de mensen informeren. Eventueel een briefje met telefoonnummer in de bus doen als je de confrontatie niet aan durft.

144 kun je ook bellen, zij gaan dan langs denk ik om te controleren.



Het zou inderdaad erg goed kunnen dat het varken dat doet, hij loopt niet los maar zit aan een ketting van zon 2/4 m.

Ze hebben geen brievenbus /: die is vast ook opgegaan in de rotzooi bij hun huis

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:20 



 
Profiel   

Als er de hele dag geen water bij staat zou ik sowieso een melding doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:25 



 
Profiel   

We hebben zelf ook altijd een pony aan de stik staan en als het wat broeierig word heeft ze ook wel eens van deze plekken..( meestal zet ik dan de tondeuse er in) Die van ons loopt zo dat de ketting over zijn schoft loopt en loopt dan dat ketting strak staat en doet haar hooft op en neer ( dan beweegt de ketting en schuurt /krap dan dus)
die van ons bij extreem weer een extra bak water.. (ze drink al jaren uit de sloot er naast maar idd voor de mensen die langs komen) en savonds gaat ze na haar kleine weitje voor een handje brok en mogelijkheid tot rollen en smorgens weer richting haar stik.. Die een stukje opgeschoven is
In de winter gaat ze gewoon de wei op met 2 maatjes
Het hoeft dus zeker geen probleem te zijn maar dat ligt aan het verhaal er achter

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:40 



 
Profiel   

Bendevelende schreef
BigOne schreef
Dit kunnen ook schuurplekken van het touw of ketting waar hij aan vastzit .


Dat lijkt mij erg sterk, het touw is daar denk ik niet lang genoeg voor en de plek gaat door tot over zijn borst. Maar heel erg bedankt voor het meedenken !


Daar is 2 meter al meer als lang zat voor als ze jeuk hebben
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen