Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Operabele cyste knie paard

 
Profiel   

Interessant dat je het proces bij gaat houden. Ik ga volgen!

Die inschatting van de eerste dierenarts is wel erg ruim genomen := Of is het meer een ‘waarschuwing’ geweest van andere kosten die er nog bijkomen?
Mijn paard heeft twee jaar geleden een operatie ondergaan (totaal anders, maar wel een beenprobleem) maar houd zeker in je achterhoofd dat je er alleen met de operatiekosten niet bent. In mijn geval was dat ook “maar” zo’n €2000, maar alle bijkomende kosten in de nazorg en opvolging (verband wisselen/hechting verwijderen, controles, keertje inspuiten om herstel te bevorderen etc) en eventuele extra revalidatiekosten waren ruim 2 keer dat bedrag erbij op. Al zal dat wel per paard en herstel wisselen natuurlijk.

Blijft de schroef erin zitten of moet die later weer verwijderd worden? Fijn dat de prognose wel goed is en hij nog jong is! Hopelijk komt het helemaal goed voor jullie.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 21:03 



 
Profiel   

Ik heb er ook 1 gehad met een een cyste in het kroonbeen met een open verbinding naar het gewricht. Hij was er niet kreupel op maar omdat we ook een chip moesten opereren hebben we dit direct ook meegenomen. Bij de schroefplaatsing ook stamceltherapie. Uiteindelijk heeft het niet veel gedaan op de foto te zien maar het paard is er eigenlijk nooit kreupel op geworden

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 21:04 



 
Profiel   

Heel interessant om te gaan volgen. Dankjewel

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 21:07 



 
Profiel   

Succes met de operatie.
Ik heb 1,5 jaar geleden hetzelfde laten doen bij mijn toen 3-jarige. Grote kans om kreupel te worden en kans op succes bij OK het beste op jonge leeftijd en als ze nog geen symptomen hebben. Heeft volgens mij wel iets langer op stal gestaan, maar operatie is geslaagd. Paard loopt nu in de springsport. Heb alleen geen idee hoe er straks bij evt. toekomstige verkoop tegen die schroef aangekeken wordt, maar dat zie ik dan wel.

Kosten vond ik niet tegenvallen, eerst meer dan routine-OCD operatie, maar zeker niet in de buurt van de schatting van je eerste dierenarts. Per kliniek wisselt het wel of de direct perioperatieve zorg op de kliniek wel of niet bij de OK-prijs inzit. Dat is altijd nog wel een goede om naar te informeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 21:16 



 
Profiel   

Ik ben dus na aanleiding van de eerste schatting gewoon rond gaan mailen en bellen. Ik ging opzoek naar een betaalbare oplossing met goede prognose.

Wel fijn om te lezen dat meedere deze operatie hebben laten doen met goede afloop.


Hoe er op de schroef gereageerd gaat worden weet ik ook niet. Maar t lijkt mij geen belemmering als het dier klinisch goed is en zich al wat bewezen heeft in de sport.

Ik heb een all in prijs afgesproken bij de kliniek. Dus heel veel meer als dit zal het niet gaan worden.

@koekie ik heb inderdaad ook contact gehad met Den Ham. Alleen ligt die kliniek aan de andere kant van Nederland voor mij dus heb gekeken voor een kliniek dichterbij huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 21:57 



 
Profiel   

Ik volg, wij hadden al contact gehad.

Prachtig dier is het trouwens!

Heb zelf ook een paard gehad met een cyste in het kroonbeen, maar deze had helaas al veel schade aangericht en paard was al wat ouder en kon niet meer geopereerd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 09:56 



 
Profiel   

angelpam schreef
Ik ben dus na aanleiding van de eerste schatting gewoon rond gaan mailen en bellen. Ik ging opzoek naar een betaalbare oplossing met goede prognose.

Wel fijn om te lezen dat meedere deze operatie hebben laten doen met goede afloop.


Hoe er op de schroef gereageerd gaat worden weet ik ook niet. Maar t lijkt mij geen belemmering als het dier klinisch goed is en zich al wat bewezen heeft in de sport.

Ik heb een all in prijs afgesproken bij de kliniek. Dus heel veel meer als dit zal het niet gaan worden.

@koekie ik heb inderdaad ook contact gehad met Den Ham. Alleen ligt die kliniek aan de andere kant van Nederland voor mij dus heb gekeken voor een kliniek dichterbij huis.


Waarom niet ook gekozen voor stamceltherapie? Of is de cyste daar te groot voor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 16:17 



 
Profiel   

Babootje schreef
angelpam schreef
Ik ben dus na aanleiding van de eerste schatting gewoon rond gaan mailen en bellen. Ik ging opzoek naar een betaalbare oplossing met goede prognose.

Wel fijn om te lezen dat meedere deze operatie hebben laten doen met goede afloop.


Hoe er op de schroef gereageerd gaat worden weet ik ook niet. Maar t lijkt mij geen belemmering als het dier klinisch goed is en zich al wat bewezen heeft in de sport.

Ik heb een all in prijs afgesproken bij de kliniek. Dus heel veel meer als dit zal het niet gaan worden.

@koekie ik heb inderdaad ook contact gehad met Den Ham. Alleen ligt die kliniek aan de andere kant van Nederland voor mij dus heb gekeken voor een kliniek dichterbij huis.


Waarom niet ook gekozen voor stamceltherapie? Of is de cyste daar te groot voor?



De cyste heeft vooral stabiliteit nodig zoals ik het nu begrepen heb. En ik wilde de beste kans voor dit paard en dat is met een schroef. Maar ik kan als ik hem dinsdag weg breng het er nog weleens over hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 17:18 



 
Profiel   

Die van mij is nabehandeld met stamcellen, maar volgens mij dierenarts was dat alleen ter ondersteuning. Dat was geen optie als primaire behandeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 20:50 



 
Profiel   

Zo Rico net weggebracht naar de kliniek. Morgen gaan ze controle foto's maken en een echo.

De trailer reis was even spannend hij had nog nooit op de trailer gestaan en was überhaupt nog nooit van het erf afgeweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 10:57 



 
Profiel   

Veel succes!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 11:11 



 
Profiel   

Toi toi toi

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 11:17 



 
Profiel   

Heel veel succes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 11:36 



 
Profiel   

Succes. Naar welke kliniek heb je hem gebracht? Mag ook per privé bericht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 15:07 



 
Profiel   

Rico staat in Roosendaal bij Visonk.

Vanavond even bij hem geweest. Even het zweet van de trailer reis eraf gepoetst en deken gewisseld. Hij stond er vrij rustig bij.

Morgen ochtend ga ik voor werk even bij hem langs. En dan komt het lange wachten tot telefoontje dat hij weer wakker is een donderdag.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 18:42 



 
Profiel   

Hey ik kom je topic tegen we hadden app contact over je knappe rooie. Fijn dat hij nu al terecht kan hij Visdonk. Ik duim dat het allemaal goed komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 20:27 



 
Profiel   

Gisteren ochtend voor werk langs Rico geweest. Hij eet en drinkt gelukkig goed. Wel staat hij wat aan daar. Hij is natuurlijk nog nooit van huis geweest dus alles is spannend en op elk geluidje reageert hij.

Vandaag is de dag van de operatie. Ik zit in spanning tot het telefoontje dat hij weer wakker is. Hopelijk gaat alles goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 09:12 



 
Profiel   

Ik zal duimen vandaag voor jullie dat alles voorspoedig zal verlopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 09:14 



 
Profiel   

Ik volg je topic in stilte. Maar wil je voor vandaag toch succes wensen.
Duimen draaien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 09:15 



 
Profiel   

Succes! Hopelijk heb je snel nieuws!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 09:24 



 
Profiel   

Ik duim dat alles voorspoedig verloopt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 09:36 



 
Profiel   

Succes !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 09:40 



 
Profiel   

Heel veel succes en sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 10:12 



 
Profiel   

Heel veel sterkte. Hopelijk snel telefoon met goed nieuws!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 10:13 



 
Profiel   

Heel veel sterkte. Hopelijk krijg je snel een telefoontje dat het goed is gegaan en dat ie weer op zijn benen staat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 10:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen