Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Operabele cyste knie paard

 
Profiel   

Gek idee zo’n schroef erin en dat dat dan helpt (ik denk dan ook vaak: wie bedenkt dit joh, dat dat helpt om er een schroef in te zetten?!).

Is hij thuis wat kalmer dan op de kliniek? Mijn veulentje met hechtingen moet nog langer kalm aan doen dan die van jou.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 08:54 



 
Profiel   

Rico is inmiddels een paar dagen thuis. Als de andere 2 binnen staan staat hij gewoon heel rustig en op zijn gemak. Zodra de andere buiten zijn is hij heel onrustig maar goed. Hier en daar een beetje aanpassen en dat komt ook goed.

Ik zat zo eens te denken om hem een supplement te willen gaan geven wat het bot en botaanmaak stimuleerd. Onder het mom dan heb ik er alles aan gedaan. Iemand enig idee wat voor soort supplement. Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 12:12 



 
Profiel   

Silicium werkt daarvoor bij mensen in ieder geval heel goed na botbreuken ed.
Fijn dat hij het zo goed doet thuis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 13:04 



 
Profiel   

Fijn dat hij weer thuis is, het is maar 2 weken, misschien wat rustgevende druppels voor overdag als de anderen buiten staan. Kun je wellicht een klein blokje buiten voor hem afzetten? Dat hadden wij gedaan met een paard van een vriendin na een OCD operatie, al sprong het er na een dag over/doorheen := maar toch de poging was goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 15:11 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Fijn dat hij weer thuis is, het is maar 2 weken, misschien wat rustgevende druppels voor overdag als de anderen buiten staan. Kun je wellicht een klein blokje buiten voor hem afzetten? Dat hadden wij gedaan met een paard van een vriendin na een OCD operatie, al sprong het er na een dag over/doorheen := maar toch de poging was goed.

Dat is voor jouw gevoel. Paard vindt het allebei niks. Ik zou niet eens met hem stappen. Gewoon 4 weken in de box laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-23 21:43 



 
Profiel   

Als de andere paarden even naar buiten gaan krijgt hij rustgevende pasta. Dat werkt voor nu het beste. Op een klein stukje buiten vrees ik voor de draden en dan zijn we verder van huis.

Hij vind er helemaal niks aan binnen blijven en je merkt ook dat hij veranderd van karakter. Hij schrikt van alles wat voorbij komt.

Hij zou aankomende donderdag al mogen stappen maar dat word sws pas volgend weekeind. En gevraagd hij zich niet blijft hij inderdaad 4 weken op box.

Ik heb nog wel een supplement voor hem gekocht om het bot te ondersteunen. Onder het mom baat het niet schaad het niet en ik heb er dan alles aan gedaan om de toekomst voor hem zo goed mogelijk te maken.

Wel wil ik na die 4 weken een foto laten maken. Ik verwacht geen verschil maar dan weet ik of alles goed is voordat die weer los gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-23 21:49 



 
Profiel   

Die foto gaat je niets opleveren behalve een rekening. Die schroef zit nog wel op zijn plek als je niets aan het paard ziet en het opvullen van die cyste duurt veel langer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-23 22:22 



 
Profiel   

Een interessant onderwerp wat ik graag volg, gelukkig zelf (nog) geen ervaringen mee.
wellicht idee om te kijken of je een ander paard ook op stal kan laten? Destijds hier met een jonkie gedaan en gaf veel meer rust

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-23 22:34 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Mer1980 schreef
Fijn dat hij weer thuis is, het is maar 2 weken, misschien wat rustgevende druppels voor overdag als de anderen buiten staan. Kun je wellicht een klein blokje buiten voor hem afzetten? Dat hadden wij gedaan met een paard van een vriendin na een OCD operatie, al sprong het er na een dag over/doorheen := maar toch de poging was goed.

Dat is voor jouw gevoel. Paard vindt het allebei niks. Ik zou niet eens met hem stappen. Gewoon 4 weken in de box laten.


Ik snap deze insteek Janderegelaar. En er valt wat voor te zeggen als het alternatief onveilig is.

Maar mentaal welzijn en stress reduceren doet ook iets goeds voor het genezingsproces.
Dus als je je paard veilig! happier kunt houden door hem nog een deel van zijn natuurlijke gedrag te laten vertonen (het gevoel hebben van een groep) dan valt het te overwegen.

Wat wijsheid is , lijkt mij per situatie verschillend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-23 08:30 



 
Profiel   

Even een update over Rico. We zijn op de helft en vandaag mochten de hechtingen eruit en mag meneer mee gaan stappen. Ik wilde kijken wat hij deed met stappen dus hem meegenomen naar de bak. Eerste rondje 5 passen draf en daarna gewoon keurig braaf zonder poespas naast mij stappen. Ik ben best trots op mijn bijna 2 jarige.

Het wondje na verwijderen van de hechtingen.
[ img ]

De knie zelf
[ img ]

En 2 foto's van het stappen.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 10:37 



 
Profiel   

Oh wat fijn dat hij het zo braaf deed <3 heerlijk hoor. En straks zie je daar niets meer van en heb jij gewoon een super fijn sportpaard!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 13:06 



 
Profiel   

De knie en wond zien er netjes uit. En wat fijn dat hij zo braaf is, dat maakt het zo veel makkelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 15:08 



 
Profiel   

In overleg met de opererende dierenarts besloten Rico vandaag al los te doen.

Hij was echt super blij en alles gaat tot nu toe goed. Hij heeft zich lekker uitgeleefd. Voor vandaag alleen tijdens het uitmesten buiten geweest. Merkte aan hem dat dat wel genoeg was. Nu dit opbouwen.

Eind april moeten de paarden geënt worden en degene die komt enten kan ook op locatie foto maken dus dat gebeurd dan ook. Dit was ook advies van de kliniek zodat je zeker weet dat hij goed het weide seizoen op gaat.



[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 16:11 



 
Profiel   

Oh wat fijn dat hij alweer lekker buiten kan lopen <3 knappe kerel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 18:11 



 
Profiel   

Heerlijk voor hem en voor jou ook!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 19:16 



 
Profiel   

Heerlijk dat hij weer naar buiten mag met z’n vrienden.. al kan ik me voorstellen dat bij jou even het zweet in de handjes gestaan heeft. Toch spannend zo’n eerste x weer echt buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 19:42 



 
Profiel   

Oh wauw! Dat gaat top. Wat fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 22:23 



 
Profiel   

Tijd voor een update van Rico. Vandaag zijn er foto's gemaakt van de schroef. Dit was advies van de kliniek om te kijken of alles goed was om de wei op te kunnen. Dit is het geval en de cyste is gewoon ook al kleiner geworden *\o/*

De eerste foto is van vandaag.
[ img ]


Op deze foto is links van vandaag en rechts van net na de operatie.
[ img ]


Ik ben blij met de beslissing die ik gemaakt heb. Als ze jong zijn en verder geen problemen hebben zou ik het zo weer doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 12:53 



 
Profiel   

Jee wat ziet dat er goed uit zeg! Recht zie je nog een doorgang naar het gewricht toe en links is dat al bijna niet meer te zien. Dat is belangrijk. Blijft de schroef erin of gaan jullie hem t.z.t. er wel weer uithalen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 13:12 



 
Profiel   

Jeetje wat goed zeg!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 13:43 



 
Profiel   

Babootje schreef
Jee wat ziet dat er goed uit zeg! Recht zie je nog een doorgang naar het gewricht toe en links is dat al bijna niet meer te zien. Dat is belangrijk. Blijft de schroef erin of gaan jullie hem t.z.t. er wel weer uithalen?



Zolang de schroef niet irriteert of iets was het advies om die gewoon te laten zitten. Het hoort nu bij hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 13:52 



 
Profiel   

Wat super dat het zo goed gaat met je vosse vriend!

Even nieuwsgierig of ik het goed zie: de nieuwe foto laat minder ‘grijs’ zien onder de schroef tov de oude foto en dat is omdat de cyste zich vult met botweefsel? Of begrijp ik het dan verkeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 14:04 



 
Profiel   

Pallatin schreef
Wat super dat het zo goed gaat met je vosse vriend!

Even nieuwsgierig of ik het goed zie: de nieuwe foto laat minder ‘grijs’ zien onder de schroef tov de oude foto en dat is omdat de cyste zich vult met botweefsel? Of begrijp ik het dan verkeerd?


Dat begrijp je goed :D Hoe witter hoe beter in dit geval.

@ In het geval van ons paard heb ik de schroef er wel weer uit moeten laten halen. Toen "zeurde" de schroef wel. De cyste zat in het kroonbeen dus een betrekkelijk klein bot. Zal er wel mee te maken hebben gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 14:44 



 
Profiel   

Wauw wat fijn zeg dat het zo goed verloopt! die gaat straks een goede sport carrière tegemoet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 15:17 



 
Profiel   

Wauw super leuk dat het zo goed verloopt!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 15:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen