Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Alternatieven omeprazole

 
Profiel   

Nieuw paardje en na enkele dagen minder eten, opgetrokken buik,…
Maagzweren, waarschijnlijk al van bij de vorige eigenaar, maar door de verhuis, de stress,… erg geactiveerd.

Ze staat nu op omeprazole, maar omdat ik wat meer info zocht online, krijg ik nu heeeel veeeel alternatieve producten voor omeprazole…. Alleen dus, is er iets wat werkt?
(Want los van alles, omeprazole is gek duur, als er niets anders werkt, is het zo, maar stel dat mensen hier nog goeie ervaringen hebben met alternatieven)

Dus de vraag, die heeft goeie ervaringen met alternatieven, die ook goed werken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:49 



 
Profiel   

Omeprazol en sucralfaat helpen als enige tegen maagzweren. Die moeten eerst genezen daarna kan je met supplementen proberen om nieuwe te voorkomen. Nb Er staat veel informatie in het ‘Maagzweer, ervaringen?’ topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:55 



 
Profiel   

abler in Amerika is stuk goedkoper

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 14:17 



 
Profiel   

Abprazole van Abler inderdaad. Online bestellen, scheelt je handenvol geld. Aan Gastrogard ga je failliet :D
Ik heb mijn oude haflingertje jaren terug een week of 6 op Abprazole gehad, eerste weken volle dosis en dan langzaam afbouwen. Reden maagzweren was bekend, daarna nooit weer last gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 14:25 



 
Profiel   

Abler verzendt niet meer naar NL. Wel naar Belgie en Duitsland.
Edit: ik zie nu dat TS uit Belgie komt -- niets gezegd dus :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 14:42 



 
Profiel   

Aan abler ga je ook falliet als de Nvwa het onderschept :D

Je bent niet die eerste die daar 1000en euro's boeten voor krijgt. Is illegaal in NL . In NL dan he. Belgie weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 14:55 



 
Profiel   

Nexium kan ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 14:58 



 
Profiel   

Nexium is een vorm van omeprazol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:05 



 
Profiel   

henshem schreef
Nexium is een vorm van omeprazol.


Klopt maar door de andere verbinding (esomeprazol) wordt er soms een goed resultaat bereikt met relatief weinig milligrammen. Goedkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:08 



 
Profiel   

henshem schreef
Nexium is een vorm van omeprazol.


Nexium is esomeprazol, dat is voor paarden geregistreerd onder de naam equizol en heeft ook in Nederland een handelsvergunning. Goedkoper dan omeprazol zal dat waarschijnlijk niet zijn. Als ik zo online wat prijzen vergelijk kom je over de 200 britse pond uit voor 10 dagen oplaaddosering voor een volwassen paard. Onderhoudsdosering zal wel wat lager liggen, maar dan nog is het duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:13 



 
Profiel   

Die van mij heeft een tijd terug met succes op de omeprazol (pepticure)van de dierenarts gestaan. Na 6 maanden waren de maagzweren weer terug (oorzaak bekend). Sinds kort ben ik gestart met Nexium en ik merk al een flink verschil.

Abler hoor ik ook verschillende goede verhalen over maar dat mag in Nederland niet meer gebruikt worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:16 



 
Profiel   

Spenk schreef
Aan abler ga je ook falliet als de Nvwa het onderschept :D

Je bent niet die eerste die daar 1000en euro's boeten voor krijgt. Is illegaal in NL . In NL dan he. Belgie weet ik niet.


Oeps echt! Dat wist ik niet. Is wel een jaar of 8 geleden dat ik het heb gegeven. Anyway geen boete gekregen gelukkig :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 17:39 



 
Profiel   

Weet iemand waarom er geen pantoprazol wordt gegeven? Is dat puur alleen omdat er een ander geneesmiddel goedgekeurd is voor paarden of is daar een andere reden voor?

Ik vond nl een artikel op:
https://vdt.ugent.be/?q=nl/casereport
Waarin wel pantoprazol genoemd erd(met ngo andere maagzuurremmers)

Casuïstiek(en)
Taal
Nederlands
88 (6) pp 327
Titel:
Klinische benadering van gastroduodenitis en ernstige maagzweren van onbekende oorsprong bij een Arabische volbloedmerrie
Auteur(s):
S. ALONSO-SOUSA, M. DE RIJCK, M. LORES, J. BRUNSTING
Samenvatting:
Een Arabische merrie van twee jaar oud werd doorverwezen naar Sharjah Equine Hospital met koliekverschijnselen.Op het klinisch onderzoek vertoonde ze tekenen van endotoxemie en echografischonderzoek toonde een sterk opgezette maag aan met verschillende opgezette niet-motiele dunnedarmlussen.Tijdens een sondage van de maag werd er acht liter bloederige reflux bekomen. Op het gastroscopischonderzoek werden ernstige maagzweren (graad 4) gevonden. Op basis van deze bevindingenwerden “equine gastric ulcer syndrome” (EGUS) en gastroduodenitis (GD) gediagnosticeerd. Initieelwerd het paard behandeld met parenterale pantoprazole. Nadat het paard geen reflux meer vertoonde,werd orale ranitidine en sucralfaat toegevoegd. Het paard verliet de kliniek na elf dagen, met een75%-heling van de maagzweren. Dertig dagen later werd een controlegastroscopie uitgevoerd en hierbijwas 90% heling zichtbaar (EGUS graad 1). Volgens de auteurs is dit de eerste casuïstiek waarin decombinatie pantoprazole, ranitidine en sucralfaat beschreven wordt voor het behandelen van ernstigemaagzweren bij een paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:14 



 
Profiel   

Voor pantozol is voor zover ik weet nooit diergeneeskundige registratie aangevraagd. Verwacht ook niet dat dat nog zal gebeuren gezien de relatief kleine doelgroep en kosten en moeite die hiermee gepaard gaan. Zolang er een geregistreerd alternatief is mag je officieel dan ook niet uitwijken naar een niet-geregistreerd alternatief (hoewel hier ten tijde van bijv. productieproblemen wel een uitzondering voor gemaakt kan worden).

In deze casus is het uitwijken naar pantozol wel te verantwoorden. Het paard had een ernstige ileus als ik het abstract zo bekijk en oraal toedienen van medicatie had in die situatie geen zin, omdat dat niet opgenomen zou worden. Dat had vermoedelijk tot overlijden geleid. Hier is in een rug tegen de muur situatie een alternatief gegeven dat via het infuus (parenteraal) gegeven kan worden, na herstel van het klinisch beeld is er geswitcht naar orale medicatie voor de verdere behandeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 23:35 



 
Profiel   

phytonics van Laarakker heb ik een pot voor mijn paard gebruikt. Het is niet weg, maar ze heeft minder vaak last. Ze heeft het minste last als ze 24/7 op gras kan staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 23:42 



 
Profiel   

Gastri Vet van Naf, zou volgens hun vergelijkbaar moeten werken als die dure pasta's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 23:59 



 
Profiel   

Mijn paard reageerde al heel goed op kleine hoeveelheden Omeprazole. Ik heb haar een poos de hoeveelheid voor 50kg paard per dag gegeven. Daarmee wordt het gebruike meteen een stuk betaalbaarder.

Daarnaast bietenpulp en maagcompositum gegeven. Langzaam afgebouwd en bij stressituaties nog preventief de omeprazole gegeven. Voorlopig gaat het al zo'n anderhalf jaar goed zonder medicijnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 01:31 



 
Profiel   

Hoi hoi...is er iemand die nog de Omeprazole van Abler heeft liggen en er niets mee doet...de Abprozole de blauwe korreltjes. Of gaat er nog iemand bestellen via belgie of duitsland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 11:28 



 
Profiel   

Ik kreeg de tip, op aanrader van een Holistische diergeneeskundige praktijk, om Phytonics Gastri Comp te gebruiken :)

Geef je lucerne? Mijn paard kreeg van lucerne maagzweren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 11:37 



 
Profiel   

magic_lover schreef
Gastri Vet van Naf, zou volgens hun vergelijkbaar moeten werken als die dure pasta's.

Daar zit luzerne in , tenminster als lucern hetzelfde is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 06:44 



 
Profiel   

Voor diegenen die een maagbeschermer zoeken: kijk eens naar Mastic horse.
Na jarenlang Abler gesponsord te hebben, was ik zo klaar met dit spul. De laatste keer werkte het averechts en las ik dat teveel omeprazol ook niet goed is. Mijn DA raadde mij aan te kijken naar een maagbeschermer. Tja en ik had er al een paar geprobeerd in het verleden maar zonder succes.

Er zijn veel succesverhalen te vinden over Mastic horse en ik vind het een prima goedje. Bij mijn paard werkte het met een week of 3. Nu elke dag 3 gram over het voer als onderhoudsdosering

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 21:38 



 
Profiel   

Cchanny schreef
Ik kreeg de tip, op aanrader van een Holistische diergeneeskundige praktijk, om Phytonics Gastri Comp te gebruiken :)

Geef je lucerne? Mijn paard kreeg van lucerne maagzweren.


Jarenlang gegeven en eigenlijk hielp het weinig. Ik heb nog staan voor wie nog wat zoekt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 21:39 



 
Profiel   

Versace2011 schreef
Voor diegenen die een maagbeschermer zoeken: kijk eens naar Mastic horse.
Na jarenlang Abler gesponsord te hebben, was ik zo klaar met dit spul. De laatste keer werkte het averechts en las ik dat teveel omeprazol ook niet goed is. Mijn DA raadde mij aan te kijken naar een maagbeschermer. Tja en ik had er al een paar geprobeerd in het verleden maar zonder succes.

Er zijn veel succesverhalen te vinden over Mastic horse en ik vind het een prima goedje. Bij mijn paard werkte het met een week of 3. Nu elke dag 3 gram over het voer als onderhoudsdosering

Mijn paard deed het er ook heel erg goed op en het is in verhouding tot die andere middelen spotgoedkoop. In elk geval goedkoop genoeg om het een kans te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 22:35 



 
Profiel   

Hier ook een die het op Mastic erg goed doet. Luchtzuiger en winterdag echt geregeld koliek ook, maar laatste jaar met de Mastic is hij echt goed de winter door gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 04:50 



 
Profiel   

Hier ook erg goede resultaten met mastic horse poeder.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 05:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen