Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 149 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Willen jullie mee duimen voor Atari?

 
Profiel   

Ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Atari ons 3 maanden oude veulen is blind.

Tot vanmorgen was hij gewoon een normaal veulen. Hij groeide en ontwikkelde goed. Hij was speels en vol energie zoals je van een veulen verwacht. Om 7 uur vanmorgen bij het ontbijt was hij ook gewoon zichzelf. Daarna ben ik naar mijn werk gegaan. Rond 13 uur kwam ik terug thuis en Arie had zn beentje in de omheining klem. Rustig als hij normaal is laat hij mij helpen. Eenmaal los zie ik een paar heel kleine krasjes maar verder eigenlijk niks aan hem.

Maar toen ik hem liet gaan bleef hij tegen de omheining aan lopen en struikelde een paar keer over de waterbak. Ook mama Jazz leek hij niet goed te kunnen vinden. Jazz was ondertussen melk aan het lekken dus hij had al even niet gedronken.

Ik heb gelijk de dierenarts gebeld en gevraagd of we konden komen. Dit was spannend want de dierenarts is 75km bij ons vandaan en Arie was nog nooit in de trailer geweest. Gelukkig deed hij dit goed en was Jazz ook braaf en rustig in de trailer bij hem.

De dierenarts zei meteen dat het geen slangen beet was daar leken de symptomen niet op. Zijn eerste gedachte was dat Arie blind is geboren. Ik denk zelf dat we dat hadden moeten zien. Hij was namelijk tot vanochtend gewoon normaal. Eerder liep hij niet continu tegen dingen aan. Nu is hij echter erg rustig en kan niet goed uit Jazz haar uier drinken. Hij drinkt wel melk uit een emmer en ook water uit de bak. En hij ziet dus niks.

Mogelijk heeft hij een trauma/hersenschudding of zwelling. Daar krijgt hij nu medicijnen voor. Hij eet en drinkt wel en staat nu in een kleine yard en stal dus het is afwachten of de medicijnen aanslaan.

Willen jullie mee duimen voor Atari?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:45 



 
Profiel   

ach jee wat erg!
ja hopelijk knapt hij snel op,wat is dat schrikken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:53 



 
Profiel   

Wow wat een heftig verhaal.
Hopelijk komt het toch nog goed met de medicijnen.

Trauma klinkt wel aannemelijk omdat hij ook moeite lijkt te hebben het hoofd naar de uier te brengen en niet naar een emmer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:56 



 
Profiel   

Jee, wat heftig, hopelijk helpen de medicijnen en wordt hij weer beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 11:14 



 
Profiel   

Jeetje da's schrikken. Ik zal duimen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 11:18 



 
Profiel   

Wat een naar nieuws! Ik hoop dat de medicijnen helpen. Veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 11:52 



 
Profiel   

Ik duim ook voor Atari!
Hopelijk helpt de medicatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 11:59 



 
Profiel   

Hopelijk komt alles goed met Arie.
Ga hard voor je kleine mannetje duimen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:10 



 
Profiel   

Ach nee toch, die kleine knappe man :\
Dat is toch haast onwaarschijnlijk dat hij blind geboren zou zijn. Kan het mij ook echt niet voorstellen.

Ik duim heel hard mee dat de medicatie ( cortisone ? ) goed helpt en hij weer helemaal in orde komt.

Je kan ook altijd een filmpje en de uitleg mailen naar Equitom in België. Zit een hoop ervaring en kennis daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 13:57 



 
Profiel   

Ach jeej, klein manneke. Veel sterkte en beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 15:29 



 
Profiel   

Tjonge wat heftig en plotseling! Ik duim voor je dat het met de medicatie en de kleinere ruimte snel weer beter gaat met de mooie kleine man. Was de moeder niet onrustig toen je bij ze kwam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 17:31 



 
Profiel   

Meid toch, wat erg!! Natuurlijk duim ik keihard mee. Ik hoop zo dat het goedkomt, het is zo'n lieverdje....

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 18:26 



 
Profiel   

Jeetje wat heftig zeg! Hij deed het juist zo goed. Ik duim dat het goed komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 18:35 



 
Profiel   

Heel veel beterschap

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 18:55 



 
Profiel   

Dank jullie voor de berichten.

Atari lijkt zich iets beter te voelen. Hij is meer helder dan gisteren. Ik vermoed dat hij iets ziet in zijn rechter oog. Hij reageerde op mijn handbewegingen en liep ook door de yard zonder tegen dingen te botsen vanmorgen.

Er is nu wel een nieuw probleem. Jazz haar uier is zo vol dat het zeer doet en ze laat Arie niet drinken. Ik mag nu ook niet meer melken, gister avond liet ze dat toe. Ik ga zo als de dierenarts open gaat even bellen voor overleg.

Gisteren:
[ img ]
[ img ]

Vandaag:
[ img ]
[ img ]

Edit op de vraag of Jazz onrustig was. Nee gister eigenlijk niet echt ze stond gewoon hooi te eten. Nu is ze wel onrustig met overvolle uiers en ze wil uit de yard de wei in. Ze leeft nu een beetje langs haar baby heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 22:05 



 
Profiel   

Arme knappe Atari :(:)

Dus als ik het goed begrijp is er kans dat dit over gaat en niet zo blijft?

Succes en sterkte ook voor Jazz!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 22:09 



 
Profiel   

Hee, wat een nare wending in jullie mooie verhaal! Ik duim hard dat het allemaal goed komt met hem. Het is zo'n leuk veulen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 22:10 



 
Profiel   

Oh nee, kleine Atari. Is hij verder wel fit? Geen koorts? Hopelijk kan Jazz een beetje afmelken… dat de ergste druk eraf is en je Atari een handje kan helpen? De dierenarts heeft vast advies. Ik duim voor jullie

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 22:13 



 
Profiel   

Dandelion ja als het inderdaad een trauma is kan hij zeker beter worden. Als het toch aangeboren is dan waarschijnlijk niet. We nog wat andere opties onderzoeken vandaag ook.

Emj_23 gisteren was Arie niet fit, hij was erg duf en sloom. Vandaag lijkt hij meer helder maar is nu ook meer bang. Hij is normaal erg gemakkelijk in de omgang. Temperatuur en ademhaling zijn goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 22:34 



 
Profiel   

Is mama ook niet met een praam te melken? Wat een ellende zeg, alles bij elkaar. Heel veel sterkte, hopelijk heeft je da een goed plan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 22:36 



 
Profiel   

Oh wat naar! Hopelijk gaat het over!

Mij lijkt dat als het aangeboren was je het wel had gemerkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 22:37 



 
Profiel   

Ach wat sneu. Ik duim mee voor jullie! Het is trouwens echt een heel knap veulen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 22:44 



 
Profiel   

Ik denk ook dat als het aangeboren was dat we iets hadden gemerkt. Hij heeft van te voren nooit continu tegen dingen aangelopen en rende regelmatig als een dolle door de wei. Tuurlijk ieder veulen botst wel eens ergens tegen op bij het rennen of spelen maar nooit dat we dachten hij ziet het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 22:54 



 
Profiel   

En niet zijn hoofd gestoten bij dat incident met dat hek? Geen bulten of wondjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 22:56 



 
Profiel   

Wat naar... sterkte
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 23:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 149 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen