Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 11 [ 266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Plaats een nieuw onderwerp

5 jarige pony met kogel artrose, inslapen of verkopen?

 
Profiel   

Volgens mij heeft TS inmiddels besloten wat ze met de pony gaat doen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 10:53 



 
Profiel   

Met een klein en bang hartje opende ik dit topic toch maar opnieuw, want het bleef me bezig houden.

Wat ben ik blij met je beslissing, TS! De band/klik zal sowieso alleen maar beter worden nu, en daaruit voortvloeiend zal je angst ook gaan minderen.
Misschien zal je nooit meer opstappen. Dat kan. Misschien blijft die angst te groot, misschien "hoeft" het rijden niet meer zo nodig, na verloop van tijd.
Ik heb het rijden, het wandelen, ook wel af en toe gemist hoor. Niet het rijden op zich, maar het "samen ontdekken van de wereld". Dat geef ik eerlijk toe. Maar dat gemis woog nooit op tegenover het vertrouwen, de band, de liefde die ik deelde met mijn Daisy.

Ze hebben nog ontzettend veel potentieel, ook al zijn ze lichamelijk niet 100% in orde. Zolang ze comfortabel zijn, is er imo geen reden tot inslapen. Dus ik ben echt heel opgelucht om te lezen dat je hem nog een kans wilt geven! Als jij het als eigenaar niet doet - wie dan wel?

We hebben een verantwoordelijkheid. Ik las het hier eerder ook al, en ik heb het zelf altijd op exact dezelfde manier gezegd: ik heb voor mijn Daisy gekozen. Niet andersom.
Je weet nooit wat er zal komen - we hebben geen glazen bol. Maar zodra we er voor kiezen een dier aan te schaffen, zadelen we onszelf op met een verantwoordelijkheid, en die moeten we nemen. In goeie en kwade dagen - want daar hebben WIJ voor gekozen.

Ik ben trots op je, TS. Je paard is veilig bij jou, veiliger dan bij eender wie. Goed gedaan!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 12:46 



 
Profiel   

Dank jullie wel, ik hoop ook dat ik zo de juiste beslissing maak. :)

Qua “training” ga ik gewoon af op wat hij aangeeft lijkt me. Hij kan natuurlijk niet praten, maar als hij vrolijk aankomt lopen als ik hem wil meenemen en met clickertraining uit zichzelf fanatiek meedoet en ook graag wil lopen, (wilde hem eigenlijk eergisteren alleen laten stappen aangezien we maar op een klein stukje paddock bezig waren, maar hij wilde zelf liever draven.) dan ga ik ervan uit dat hij het leuk vindt en aankan. Met longeren en rijden zal ik het anders moeten aanpakken als ik dat ooit al zou doen. Dan werk je toch met druk, lijkt me dat het voor hem dan lastiger is. Hij kan dan niet gewoon weglopen als hij niet meer wil. Maar ik kom er wel uit, hoop ik. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 13:35 



 
Profiel   

Jeika schreef
Dank jullie wel, ik hoop ook dat ik zo de juiste beslissing maak. :)

Qua “training” ga ik gewoon af op wat hij aangeeft lijkt me. Hij kan natuurlijk niet praten, maar als hij vrolijk aankomt lopen als ik hem wil meenemen en met clickertraining uit zichzelf fanatiek meedoet en ook graag wil lopen, (wilde hem eigenlijk eergisteren alleen laten stappen aangezien we maar op een klein stukje paddock bezig waren, maar hij wilde zelf liever draven.) dan ga ik ervan uit dat hij het leuk vindt en aankan. Met longeren en rijden zal ik het anders moeten aanpakken als ik dat ooit al zou doen. Dan werk je toch met druk, lijkt me dat het voor hem dan lastiger is. Hij kan dan niet gewoon weglopen als hij niet meer wil. Maar ik kom er wel uit, hoop ik. :)


Lekker in vrijheid werken :j Dat heb ik ook zoveel mogelijk proberen doen. En als mijn paard zoiets had van "nah, nu niet", dan had ik daar respect voor.

Zal een beetje zoeken/wennen zijn, maar komt vast wel goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 18:09 



 
Profiel   

Ach, volgens mij zag ik deze arme pony voorbij komen bij Meerveld Horses als kinderpony. Hopelijk komt het diertje op de juiste plek terecht, wat dat ook mag zijn. Toch sneu dat gesjouw met een pony die niet gezond is ;( .

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 17:51 



 
Profiel   

Rose94 schreef
Ach, volgens mij zag ik deze arme pony voorbij komen bij Meerveld Horses als kinderpony. Hopelijk komt het diertje op de juiste plek terecht, wat dat ook mag zijn. Toch sneu dat gesjouw met een pony die niet gezond is ;( .


Ik zag het ook ja..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 18:03 



 
Profiel   

Rose94 schreef
Ach, volgens mij zag ik deze arme pony voorbij komen bij Meerveld Horses als kinderpony. Hopelijk komt het diertje op de juiste plek terecht, wat dat ook mag zijn. Toch sneu dat gesjouw met een pony die niet gezond is ;( .


TS had niet verwacht dat hij de handel in zou gaan, zij dacht hem een goed ander huisje gegeven te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 18:08 



 
Profiel   

tja, het zoveelste dier wat de sjaak is

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 18:52 



 
Profiel   

Het spijt me dit te zeggen, maar dat krijg je nou eenmaal als je een paard met gebrek verkoopt. Je hebt totaal geen zeggenschap meer en grote kans dat hij in de handel komt. Dus ik leg ook zeker een deel schuld bij ts

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 18:53 



 
Profiel   

Daar gaat je nachtrust….

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 19:14 



 
Profiel   

Lieser schreef
Rose94 schreef
Ach, volgens mij zag ik deze arme pony voorbij komen bij Meerveld Horses als kinderpony. Hopelijk komt het diertje op de juiste plek terecht, wat dat ook mag zijn. Toch sneu dat gesjouw met een pony die niet gezond is ;( .


TS had niet verwacht dat hij de handel in zou gaan, zij dacht hem een goed ander huisje gegeven te hebben.


Hoeveel voorbeelden moeten er hiervan nog komen? Dit is al de zoveelste…

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 19:18 



 
Profiel   

Het ging allemaal tegen mijn gevoel in. Wilde dit niet zo. Als het aan mij lag had ik hem ingeslapen. Mijn dierenarts wilde dit niet doen en er kwam enorme tijdsdruk op alles te staan, omdat de stal onverwachts ging stoppen. Er waren geen stallen in de buurt, heb nog geprobeerd een andere plek voor hem te zoeken zodat ik hem kon houden, maar dat is niet gelukt. Mn moeder zei dat ik dit moest doen, net als iedereen om me heen.. zo veel spijt.
Heb nu gedaan wat ik kon om het verhaal de wereld in te krijgen.
Ik ga nu uit dit topic. Pb’s mogen wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 19:21 



 
Profiel   

Op aanraden van iemand plaats ik hier een paspoortje van Kasper, voor eventuele toekomstige kopers, voor het geval hij ergens opduikt.

Naam: Troy (volledige naam Troy SophieBella)
Leeftijd: 6 jaar oud. 01-05-2017
Schofthoogte: 1.36 officieel gemeten.
Afstamming: onbekend

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 19:38 



 
Profiel   

Pfff, wat een puinhoop. Arm dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 19:41 



 
Profiel   

Ik zie hem niet op de site?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 20:53 



 
Profiel   

Ik zag het op Facebook voorbij komen. Arm dier :-( Goed dat je het op wat groepen hebt gezet, TS!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 19:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 11 [ 266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen