Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pony onregelmatig maar voor de rest niks te zien

 
Profiel   

Beste Bokkers,

Mijn pony van 3,5 jaar loopt plots onregelmatig. Het is alleen te zien in draf en hij ontziet hem niet. Hij gaat er ook vol op staan en maakt nog allemaal bokkensprongen als hij daar de kans voor krijgt.

Aan zijn been/hoef voel ik niks. Geen dikke knie, geen warme hoef, geen wondjes, geen mok en etc. Ik geef hem nu anderhalve week rust maar vandaag liep hij helaas nog niet goed. Dinsdag komt de hoefsmid en anders ga ik contact opnemen met de dierenarts.

Het is wel zo dat als hij draaft en onregelmatig loopt je een soort tik hoort. Daarnaast had hij daarvoor wel een keer hard met die hoef tegen een steen gestoten.

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen en of je jullie een idee hebben wat het zou kunnen zijn.

Alvast bedankt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 18:30 



 
Profiel   

Is er al een dierenarts bij geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 19:02 



 
Profiel   

Ik zou een indd ook een DA inschakelen. Ik ben met mijn paard gelijk naar de kliniek gegaan want daar konden ze gelijk goed foto's maken/echo doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 19:04 



 
Profiel   

Als hij onregelmatig blijft, ook na de hoefsmid, zou ik naar de kliniek gaan om een kreupelheidsonderzoek te laten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 19:08 



 
Profiel   

Iets waar mensen niet snel aan denken: bonen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 19:10 



 
Profiel   

Ik ben nog niet naar de da geweest. Ik wilde de hoefsmid afwachten aankomende dinsdag en anders daarna naar Bodegraven gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 19:13 



 
Profiel   

Ik zou meteen maar een afspraak in Bodegraven maken. Duurt vaak ook even voor je terecht kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 20:36 



 
Profiel   

Ik zou toch ook een DA inschakelen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 20:44 



 
Profiel   

Ik zou de hoefsmid afwachten en dan de dierenarts laten komen.
Elke DA kan ter plaatse een kreupelheidsonderzoek doen.

ALS het aan de orde is, kan Bodegraven ook aan huis komen.
(Ik ben er niet zo van, meteen naar de kliniek & een kreupel dier op de wagen.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 20:47 



 
Profiel   

Ik zou ook de smid afwachten maar maandag wel alvast een afspraak maken bij Bodegraven. Als je er toch naartoe moet en pas na de smid een afspraak maakt bestaat de kans dat je even moet wachten. Hopelijk valt het mee en kan de smid wellicht beoordelen wat er gaande is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 20:55 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie tips ! Ik wilde morgen even bellen voor een afspraak want zag dat ze dan open waren. Ik hoorde alleen in de wandelgangen dat Bodegraven niet naar Rotterdam komt. Vandaar dat ik hem er naartoe wilde brengen. Of weet iemand daar meer over ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 21:07 



 
Profiel   

Ik ga wel altijd gewoon naar de kliniek, hoor. Omdat ze daar meteen veel beter alles in beeld kunnen brengen en eventueel behandelen. Dus ondanks dat ze hier aan huis komen rijden wij gewoon altijd daarnaartoe. Liever in 1 keer goed, dan thuis laten komen en alsnog erheen moeten.

Alleen bij spoed dingen laten wij ze thuis komen, dus niet meer op benen kunnen staan, flinke wonden enzovoorts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 21:17 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Ik ga wel altijd gewoon naar de kliniek, hoor. Omdat ze daar meteen veel beter alles in beeld kunnen brengen en eventueel behandelen. Dus ondanks dat ze hier aan huis komen rijden wij gewoon altijd daarnaartoe. Liever in 1 keer goed, dan thuis laten komen en alsnog erheen moeten.

Alleen bij spoed dingen laten wij ze thuis komen, dus niet meer op benen kunnen staan, flinke wonden enzovoorts.


Dit. Op de kliniek hebben ze meteen alles voorhanden. Dan weet je gewoon meteen waar je aan toe bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 08:04 



 
Profiel   

Ik zou de hoefsmid even afwachten, zeker als hij op een steen heeft gestaan kan er een zoolkneuzing onder zitten en daar onder weer een hoefzweer.

De hoefsmid zou een zoolkneuzing moeten kunnen zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 08:29 



 
Profiel   

Beste Bokkers,

Hierbij een update. De hoefsmid is geweest en hij gaf aan dat hij niks warms voelde, geen kneuzingen zag of iets van een hoefzweer.

We hebben besloten om maandag 27 februari naar de kliniek in Bodegraven te gaan.

Ik ben erg benieuwd wat hier uit komt. Het rare is dat je echt niks ziet aan de pezen of ergens aan zijn benen qua verdikking of warmte. Hierdoor verwachten wij dat het hoger zit maar wat zou het dan kunnen zijn?

We gaan het zien..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 14:10 



 
Profiel   

Ah goed dat dat in ieder geval uitgesloten is.

Het kan natuurlijk van alles zijn..goed dat je verder onderzoek laat doen en ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 14:20 



 
Profiel   

Goed dat je onderzoek laat doen. Het kan nl van alles zijn. Hopelijk valt het allemaal mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 14:23 



 
Profiel   

Er hoeft geen verdikking op de pezen te zitten, het kan goed mis zijn zonder dat er iets te zien is.

Mijn merrie had opeens een bult. Ging snel van niks naar stokkreupel. DA vond een kleine peesblessure, ik vertrouwde het niet en ging naar de kliniek. Verdict chronische peesblessure, zat er al maanden, waarschijnlijk jaren maar had in die tijd nooit klachten gegeven. Nooit iets gezien, nette droge benen, liep helemaal prima. Paardje is ingespoten maar ik heb haar na 5 maanden (afgelopen vrijdag :'( ) alsnog moeten laten gaan...

Niet om je bang te maken, dit was echt zeldzaam volgens de kliniek dus de kans dat jouw paard hetzelfde heeft, is heel klein. Maar peesproblemen zijn dus zeker niet altijd aan de buitenkant zichtbaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 18:20 



 
Profiel   

Laat even de voorste ribben checken (voornamelijk 3&4). Veel onregelmatigeheden voor die niet te verklaren zijn hebben daar een oorsprong.
Kan je niet zien op een scan of foto overigens. Moet manueel gecheckt worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 18:35 



 
Profiel   

Beste bokkers,

Vandaag is hij naar de kliniek in Bodegraven geweest. Allereerst heeft hij wat gevoeld en met een fixeertang geknepen om te kijken of hij ergens op reageerde. Dit deed hij niet.

Hierna moest ik hem op het harde en zachte longeren en zag je dat hij door zijn rechter voorbeen zakte waardoor hij dus last had van linksvoor.

De dierenarts heeft hem toen plaatselijk verdoofd om de pijn te lokaliseren. De pijn zat in de hoef want na de eerste verdoving liep hij al veel beter.

Hierna zijn er foto’s gemaakt en was er eigenlijk niet heel veel te zien. Alles zag er goed uit behalve dat hij dunne zolen heeft. Hij slijt zijn hoeven dus harder dan dat deze aangroeien waardoor hij op ijzers moet.

Hele opluchting natuurlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 16:38 



 
Profiel   

Fijn dat het zo simpel is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 16:41 



 
Profiel   

Hopelijk is dat het inderdaad en zit het niet in de weke delen/ bandjes.

In ieder geval fijn ook dat je weet waar het zit nu en hopelijk helpen de ijzers en is het idd zo simpel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 08:57 



 
Profiel   

Ik weet niet of het is toegestaan om nog een update te geven. Hij loopt beter maar merk dat het nog wel gevoelig is want zie nog wel iets.

Helaas heeft hij wel met zijn hoefijzer waarschijnlijk zijn andere been aangetikt en lijkt hij nu een schiefel te hebben. Ik heb maandag een belafspraak met de da om door te geven hoe het gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 20:04 



 
Profiel   

Je mag blijven updaten hoor :-)

Balen zeg van die schiefel, hopelijk irriteert het geen pees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 14:02 



 
Profiel   

Al eens gedacht aan plak beslag? :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 15:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen