Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 11 [ 269 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Steigeren

 
Profiel   

Veraaaaah schreef
Ik ben benieuwd hoe het nu gaat? Heb je er al iemand bij gehad?


Foto’s vertellen ons niks, hebben momenteel een gediplomeerde trainer ingeschakeld, ze staat nu op verplaatsing
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 12:38 



 
Profiel   

Bedoel je dat er op de foto’s niks te zien was of? Ik zou zeker eerst foto’s maken voordat ze met pijn getraind wordt op verplaatsing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 12:40 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Bedoel je dat er op de foto’s niks te zien was of? Ik zou zeker eerst foto’s maken voordat ze met pijn getraind wordt op verplaatsing.


Nee er was idd niks te zien op de foto’s. Alles was is inorde

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 12:42 



 
Profiel   

Eigenlijk had ik dat wel verwacht in tegenstelling tot andere hier.
Dan was hij eerder ook niet braaf geweest.
Maar wel heel goed dat het nu zeker is :j

En fijn dat hij nu getraind word bij een ander, kijken wat daar uit komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 13:09 



 
Profiel   

Goed dat jullie foto's hebben laten maken!
Wat zeiden ze verder op de kliniek over het paard?
Ik heb eerder de filmpjes bekeken en het viel me enorm op hoe het dier met een weggedrukt bekken loopt en de hele bovenlijn aanspant. Dat paard moet daar wel veel ongemak van ervaren.
Maar het is dus wel trainbaar. Zo'n traject kan wel vrij lang duren, dat is wel iets om rekening mee te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 13:37 



 
Profiel   

Ik had een verzorgster en bij haar steigerde mijn paard heel vaak, verder bij niemand. Wat doe je paard als er iemand anders op rijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 15:26 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Ik had een verzorgster en bij haar steigerde mijn paard heel vaak, verder bij niemand. Wat doe je paard als er iemand anders op rijd?


3x ruiters op gereden, gevorderd maar dat ene meisje van mijn filmpjes steigerd ze ook, bij mij ook en een meisje van 18 jaar die werkt in de paarden ook. Maar natuurlijk hun hebben ook geen diploma of dergelijke

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 15:43 



 

TS, heb je de handelaar nog kunnen vragen waarom zij een projectpaard was/is? Volgens mij is dit probleem al véél langer aanwezig dan jij denkt en is ze om deze reden ook een projectpaard. Het kan jou inzicht geven in of het nog de moeite waard is om er mee verder te gaan of niet. Waar staat ze nu om getraind te worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 15:48 



 
Profiel   

Wat hebben ze allemaal precies op de foto gezet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 15:57 



 
Profiel   

Hoi TS, fijn dat er niets op de foto's te zien was. Wat is er precies op de foto gezet? Is er ook kreupelheidsonderzoek gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 15:59 



 
Profiel   

Koekie73 schreef
Hoi TS, fijn dat er niets op de foto's te zien was. Wat is er precies op de foto gezet? Is er ook kreupelheidsonderzoek gedaan?


hals/nek - rug foto’s
& neen, dat niet volgens mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 16:02 



 
Profiel   

In de filmpjes loopt ze onregelmatig en is haar heel houding gespannen/oncomfortabel, dus los van een mogelijke gedragsmatige oorzaak zit er toch echt ergens ongemak. Ik ben ook benieuwd of ze naast de foto’s nog ander onderzoek hebben gedaan? Wel fijn dat er op de foto’s geen gebreken waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 16:20 



 
Profiel   

Goed bezig TS! Fijn dat er uit de foto's niks naar voren is gekomen.

wat zegt de huidige trainer er van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 16:22 



 
Profiel   

Suliko schreef
In de filmpjes loopt ze onregelmatig en is haar heel houding gespannen/oncomfortabel, dus los van een mogelijke gedragsmatige oorzaak zit er toch echt ergens ongemak. Ik ben ook benieuwd of ze naast de foto’s nog ander onderzoek hebben gedaan? Wel fijn dat er op de foto’s geen gebreken waren.

Onregelmatig lopen kan ook door de ruiter veroorzaakt worden.

Veel mensen zitten teveel aan de binnenteugel, daarmee blokkeer je het binnenachterbeen. Een paard wat wat sensibel is in het rijden kan daar echt onregelmatig van gaan lopen, omdat het ene achterbeen wel weg kan en het andere niet. Plus er is ook nog dat het paard om het binnenbeen moet buigen - wat in principe waar is - maar dat doe je niet door je been erin te duwen, want met een gespannen binnenbeen blokkeer je de schouder en dan krijg je dus de situatie dat paard over de buitenschouder wegloopt.

Dit zie je op de filmpjes ook gebeuren.
Een paard wat niet de ruimte krijgt, en waar de ruiter niet mee is in het ritme, kan simpelweg niet ontspannen. Aangezien alles nagekeken is, steek ik het op een rijtechnisch probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 17:09 



 

Ze loopt ook kreupel aan de longe zonder ruiter. Vind dat het wel erg makkelijk op de ruiter wordt afgeschoven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 17:28 



 
Profiel   

Een ruiter kan een paard echt behoorlijk scheeftrekken....... ik denk echt dat mensen serieus onderschatten hoeveel invloed de ruiter heeft. Ook al zit het qua botten en pezen prima, het wordt allemaal bij elkaar gehouden door het spierskelet en een paard gaat niet zelf de spieren gebruiken die nodig zijn om goed te blijven.

Ik zie het regelmatig....... leuk paard, scheve ruiter die van alles doet wat niet moet en paard ontwikkelt in no time een enorme onderhals, vertrouwt de hand niet meer, drukt de rug weg en wordt ook nog scheef belast...... daar worden paarden onregelmatig of zelfs kreupel van. Dan komt er van alles, zadelmaker, osteopaat, nog een een of andere reader die wat met vage dingen goochelt, paard is dankzij osteopaat en zadelmaker weer even goed en 3 maanden later loopt ie weer kreupel...... 95% van alle problemen wordt door de ruiter veroorzaakt.

Weer krijgen we het hele riedeltje, zadelmaker roept inmiddels dat zadel goed ligt (klopt ook, heeft ie 3 maanden geleden al gezien) osteopaat trekt het paard weer zo'n beetje recht, ruiter er weer op en even laten komt hetzelfde probleem weer terug......

DA komt erbij, ja paard heeft duidelijk last van de rug, verkeerd bespierd ook. Ziet verder niks, dus osteo komt weer enz. enz.

Nog een tijdje later komen er dan wel foto's en ja paard heeft inmiddels beginnende kissing spines...... op exact dezelfde plek waar die de rug wegdrukt....... aan wie ligt dat dan?

Ik zeg niet dat het verkeerd is om er anderen bij te halen, maar het is wel verkeerd om dat te doen en nooit eens naar de ruiter te kijken, want dát is de realiteit namelijk. Dus zo makkelijk schuif ik het niet op de ruiter, maar ik zie dat een heel grote factor in het paardenleven altijd genegeerd wordt..... terwijl die 9 van de 10 keer de grote oorzaak is van alle ellende.

En als die ruiter nu net als TS was geweest, en eerlijk is naar zichzelf, bespaar je je niet alleen een fortuin aan onnodige kosten, maar je hebt ook nog een gezond, goed lopend paard aan het einde van de rit.
En nogmaals, niets dan lof voor TS. Want het vraagt echt wel moed om zo door te gaan, en zo eerlijk naar jezelf te zijn.

Maar dat het makkelijk op de ruiter wordt geschoven ben ik het niet mee eens, ik zou willen dat dat een stuk makkelijker gebeurde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 17:56 



 
Profiel   

TS, was je erbij op de kliniek...?

Een kreupelheidsonderzoek houdt in grote lijnen in : praten / filmpjes laten zien,
DA kijkt, tast,
paard stapt en draaft rechtuit en op de volte op het harde en het zachte, DA doet buigproeven,
dan eventueel uitverdoven dan foto's.
(Ik ben niet dol op foto's 'in het wilde weg'.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 18:07 



 
Profiel   

Ja ik volg Moestuin en Janneke helemaal. Ik had (zeker gezien het stukje aan de longe) echt ook een kreupelheidsonderzoek laten doen. Zeker voor het in training zetten. Maar goed, ik snap dat het voor TS ook lastig is, gezien haar leeftijd.

Ik volg ook echt wat Avalanche zegt, maar kreupel op de cirkel zou ik toch eerst willen uitzoeken.

@TS ik hoop dat het goed komt met je paardje en dat jullie snel kunnen genieten samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 18:19 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Eigenlijk had ik dat wel verwacht in tegenstelling tot andere hier.
Dan was hij eerder ook niet braaf geweest.
Maar wel heel goed dat het nu zeker is :j

En fijn dat hij nu getraind word bij een ander, kijken wat daar uit komt.


Hoeft ook niet zoveel te zeggen. Genoeg paarden met slechte foto’s en pijn die op hun tanden bijten en netjes braaf hun rondje blijven lopen.

De kans was groot dat er niks uit kwam. Maar het is wel iets wat je met zekerheid wil uitsluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 18:21 



 
Profiel   

Koekie73 schreef
Ja ik volg Moestuin en Janneke helemaal. Ik had (zeker gezien het stukje aan de longe) echt ook een kreupelheidsonderzoek laten doen. Zeker voor het in training zetten. Maar goed, ik snap dat het voor TS ook lastig is, gezien haar leeftijd.

Ik volg ook echt wat Avalanche zegt, maar kreupel op de cirkel zou ik toch eerst willen uitzoeken.

@TS ik hoop dat het goed komt met je paardje en dat jullie snel kunnen genieten samen.

Eens hoor, ook ik zou dat willen uitzoeken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 18:32 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
DuoPenotti schreef
Eigenlijk had ik dat wel verwacht in tegenstelling tot andere hier.
Dan was hij eerder ook niet braaf geweest.
Maar wel heel goed dat het nu zeker is :j

En fijn dat hij nu getraind word bij een ander, kijken wat daar uit komt.


Hoeft ook niet zoveel te zeggen. Genoeg paarden met slechte foto’s en pijn die op hun tanden bijten en netjes braaf hun rondje blijven lopen.

De kans was groot dat er niks uit kwam. Maar het is wel iets wat je met zekerheid wil uitsluiten.

Natuurlijk wil je het uitsluiten :j toch had ik het hier in de rug niet verwacht.
Dus zeker de goede weg bewandeld door ts.

En is het paard gelongeerd op de kliniek en daarom misschien geen verder onderzoek daarin?

En de de ruiter die nu rijd en het dier in het echt ziet denkt neem aan dat die niet opstapt als die denkt dat het dier kreupel is. Tenminste dat mag ik hopen dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 18:39 



 
Profiel   

Maar als er foto's op de kliniek gemaakt zijn, gaat daar toch standaard een kreupelheid onderzoek aan vooraf? Er is geen gerenomeerde kliniek die met dit verhaal alleen foto's maakt. Die beginnen altijd met eerst het paard op de cirkel op hard en zacht te beoordelen. Althans, dat is mijn ervaring. TS, ben je naar een kliniek geweest of zijn de foto's aan huis gemaakt? Vind dat je goed bezig bent hoor, het is ook zo lastig als je er op deze leeftijd alleen voor staat

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 14:44 



 
Profiel   

Mensen, geef het nu even een kans en wat tijd. Ik hoop dat het paard in goede handen terechtgekomen is, en niet bij een trainer die het paard eventjes zal "breken". En die schijnbare kreupelheid aan de longe kan ook te wijten zijn aan onbalans (maar zou natuurlijk op termijn kreupelheid kunnen worden als het paard niet in balans leert lopen), en/of paard die de spieren in de rug vasthoudt en daardoor ongelijk loopt.

@TS, laat je ons binnen enkele weken weten hoe je paard het doet op training? (mag ook eerder, maar ik verwacht niet dat er zo snel spectaculaire resultaten zullen geboekt worden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 19:19 



 
Profiel   

hallo allemaal,
lastig om op alles te antwoorden haha!
kort uitgelegd, ze word getraind door echt een ERVAREN ruiter.
ze maken paarden zadelmak, trainen, instructeur,..
ze zit daar zeker in goede handen.
hun zien ook niks, alleen loopt ze beetje stijf maar alleen aan de longe voor derest niks.
Zadelpasser komt voor de zekerheid volgende week nog eens langs.
Ze is niet naar een kliniek geweest maar er zijn foto’s ter plaatse genomen!
Ook hier heb ik moeten rijden en longeren.
De persoon vond ook dat ze wat onbalans had aan de longe maar dat is het ook. Kreupel loopt ze niet, foto’s duiden ook niks aan.
Nu met de juiste training moet het zeker allemaal wel lukken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 21:22 



 
Profiel   

Je paardje is gewoon Schots en scheef en heeft goede begeleiding nodig. Daar ben je nu mee bezig en dat doe je super!

Ik ben benieuwd naar het verloop
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 21:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 11 [ 269 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen