Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 11 [ 269 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Plaats een nieuw onderwerp

Steigeren

 
Profiel   

TS, laat je niet van de wijs brengen, je doet het prima zo :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 21:49 



 
Profiel   

Precies dat.

Het paard wordt nu ervaren getraind. Paard is waarschijnlijk al langere tijd scheef en ook hier worden ze onregelmatig op. Een paard wat al steigert en gewend is in die modus te vluchten is niet zomaar ineens bij een volgende ruiter braaf.

Heb een tijdje terug een merrie onder mijn kont gekregen. Was volledig geblokkeerd in het werk! Op elke vraag aan haar kwam ze omhoog omdat dit normaal geworden was. 4 maanden later is ze verkocht aan een ruiterclub en is ze de lieveling van de stal. Geloof me daar heb ik de 1e keren ook op gezeten met de vraag of ze alleen op der achterbenen kon lopen.

Goede focus op de bovenlijn zetten zodat deze goed ontwikkeld en ik weet zeker dat het dan goed komt. Als ze door heeft dat ze gehoord wordt zal dit gedrag zeker afnemen en vaak zelfs verdwijnen

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 21:51 



 
Profiel   

Succes! Fijn dat hij nu in goede handen is! (Ik weet zeker dat hij dat bij jou ook was maar ja, hopelijk snap je wat ik bedoel)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 20:02 



 
Profiel   

Ik zou een paard wat zo vastzit en scheefgereden is wel eerst laten behandelen en goed laten losmaken in de bovenlijn voordat het verder gecorrigeerd wordt ohz. Anders vind ik het niet eerlijk voor het dier.

Dat "beetje stijf" doet bij mij al de alarmbellen afgaan.

Eerst goed los laten maken, dan rustig oppakken onbelast aan de longe en pas na een tijdje als ze meer gegymnastiseerd is en haar lijf weer goed kan gebruiken pas een ruiter er op.

Ga je te snel/ te vroeg dan wordt er geforceerd en zal het dier weer ergens anders gaan compenseren waar het last van kan krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 08:45 



 
Profiel   

@TS je bent hartstikke goed bezig. Ik zie ook hoe jij je best doet voor je lieve paard. Veel complimenten daarvoor.
Ben je zelf ook betrokken nu bij het trainen? Dat zou leuk en leerzaam zijn.

Verder zou ik het ook aanpakken zoals Elisa schrijft. Rustig op die manier opbouwen na een behandeling van een goede fysio en liefst tussendoor ook blijven behandelen. Grote kans dat je anders door compenseren peesblessures of andere ellende krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 08:53 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik zou een paard wat zo vastzit en scheefgereden is wel eerst laten behandelen en goed laten losmaken in de bovenlijn voordat het verder gecorrigeerd wordt ohz. Anders vind ik het niet eerlijk voor het dier.

Dat "beetje stijf" doet bij mij al de alarmbellen afgaan.

Eerst goed los laten maken, dan rustig oppakken onbelast aan de longe en pas na een tijdje als ze meer gegymnastiseerd is en haar lijf weer goed kan gebruiken pas een ruiter er op.

Ga je te snel/ te vroeg dan wordt er geforceerd en zal het dier weer ergens anders gaan compenseren waar het last van kan krijgen.



Als ik het goed begrepen heb was ze hiermee bezig. Met dat los laten maken bovenop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 09:40 



 
Profiel   

Een echt goede en handige ruiter is als een fysiotherapeut voor het paard werd mij laatst nog weer eens bevestigd door een paardenarts.

Alhoewel ik zelf ook eerst wel even voor een behandeling zou kiezen en van daaruit verder gewoon zodat het grootste ongemak al wat weg is.

Maar behandelen en dan weer scheef rijden dan kan de fysio, osteo of wie je dan ook erbij haalt wel iedere maand komen.

Edit: klein woordje er tussen gezet

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 10:23 



 
Profiel   

Melzazu schreef
Een echt goede en handige ruiter is als een fysiotherapeut voor het paard werd mij laatst nog weer eens bevestigd door een paardenarts.

Alhoewel ik zelf ook eerst wel even voor een behandeling zou kiezen en van daaruit verder gewoon zodat het grootste ongemak al wat weg is.

Maar behandelen en dan weer scheef rijden dan kan de fysio, osteo of wie je dan ook erbij haalt wel iedere maand komen.

Edit: klein woordje er tussen gezet



Het is inderdaad vaak het samenspel.

Ik deed dit ook en liet de paarden die met grote scheefheid kwamen om de 2 a 4 weken behandelen (afhankelijk van de problematiek rondom het paard) om te kijken of de spierspanningen op de verkeerde punten afnamen en de goede punten ontwikkelde.

Zodra dat goed ging bouwde we af en als we ergens anders spanningen vonden ging ik daar weer op verder.

Ik hoop dus ergens dat dat hier ook gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 10:41 



 
Profiel   

Melzazu schreef
Een echt goede en handige ruiter is als een fysiotherapeut voor het paard werd mij laatst nog weer eens bevestigd door een paardenarts.

Alhoewel ik zelf ook eerst wel even voor een behandeling zou kiezen en van daaruit verder gewoon zodat het grootste ongemak al wat weg is.

Maar behandelen en dan weer scheef rijden dan kan de fysio, osteo of wie je dan ook erbij haalt wel iedere maand komen.

Edit: klein woordje er tussen gezet


Klopt, maar dan moet de basis wel eerst goed zijn en die is er niet bij een scheef en vastgereden paard.

GabberGill vult het goed aan, het is belangrijk in het begin totdat het paard weer op de goede weg zit en dan kan het gewoon goed gehouden worden door goede training.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 12:40 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Melzazu schreef
Een echt goede en handige ruiter is als een fysiotherapeut voor het paard werd mij laatst nog weer eens bevestigd door een paardenarts.

Alhoewel ik zelf ook eerst wel even voor een behandeling zou kiezen en van daaruit verder gewoon zodat het grootste ongemak al wat weg is.

Maar behandelen en dan weer scheef rijden dan kan de fysio, osteo of wie je dan ook erbij haalt wel iedere maand komen.

Edit: klein woordje er tussen gezet


Klopt, maar dan moet de basis wel eerst goed zijn en die is er niet bij een scheef en vastgereden paard.

GabberGill vult het goed aan, het is belangrijk in het begin totdat het paard weer op de goede weg zit en dan kan het gewoon goed gehouden worden door goede training.


Helemaal eens met jullie beiden.

Wel fijn dat TS nu goede hulp erbij heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 16:19 



 
Profiel   

Ik ben wel benieuwd hoe het nu gaat met de merrie :) . Hoe doet ze het in de training?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 14:03 



 
Profiel   

marinke182 schreef
Ik ben wel benieuwd hoe het nu gaat met de merrie :) . Hoe doet ze het in de training?


Ze is super braaf, ik heb weer m’n oude paardje terug ☺️
Af en toe durft ze nog eens steigeren op de overgang van draf-galop maar dit gebeurd niet vaak niet meer.
Ze stelt het super bij ons!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 18:44 



 
Profiel   

espelina12 schreef
marinke182 schreef
Ik ben wel benieuwd hoe het nu gaat met de merrie :) . Hoe doet ze het in de training?


Ze is super braaf, ik heb weer m’n oude paardje terug ☺️
Af en toe durft ze nog eens steigeren op de overgang van draf-galop maar dit gebeurd niet vaak niet meer.
Ze stelt het super bij ons!

Fijn om te lezen. Ik hoop dat je nog jaren plezier van haar hebt en jullie blijven ontwikkelen naar een positief punt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 07:44 



 
Profiel   

espelina12 schreef
marinke182 schreef
Ik ben wel benieuwd hoe het nu gaat met de merrie :) . Hoe doet ze het in de training?


Ze is super braaf, ik heb weer m’n oude paardje terug ☺️
Af en toe durft ze nog eens steigeren op de overgang van draf-galop maar dit gebeurd niet vaak niet meer.
Ze stelt het super bij ons!



Heel fijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 08:10 



 
Profiel   

Super nieuws!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 12:11 



 
Profiel   

Fijn Espelina!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 16:54 



 
Profiel   

Wat fijn om dat te lezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 17:19 



 
Profiel   

espelina12 schreef
marinke182 schreef
Ik ben wel benieuwd hoe het nu gaat met de merrie :) . Hoe doet ze het in de training?


Ze is super braaf, ik heb weer m’n oude paardje terug ☺️
Af en toe durft ze nog eens steigeren op de overgang van draf-galop maar dit gebeurd niet vaak niet meer.
Ze stelt het super bij ons!


Ik heb stilletjes meegelezen, maar fijn om te horen dat het goed afgeloopt! Nog veel plezier samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 14:32 



 
Profiel   

Wat fijn zeg dat het weer goed gaat tussen jullie!
Lekker genieten van elkaar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 15:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 11 [ 269 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen