Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Peesblessure

 
Profiel   

Afgelopen augustus is een peesblessure vastgesteld bij mijn 15 jarige merrie. Nu per 21-12-22 is er groen licht gegeven om weer naar oud niveau te mogen opbouwen, hiervoor hadden we al uurtje rijden met 45 stap en 15 minuten draf.

Het gaat om een voorbeen en de tussenpees, waarbij de buitenkant fors beschadigd was en de binnenkant minder maar ook schade had. De buitenkant was binnen 6 weken al helemaal dicht maar de binnenkant had nog langer nodig.

Ik ben van plan om de dierenarts maandag hierover ook te benaderen en wellicht opnieuw een scan uit te voeren, maar ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen.

Soms na de arbeid is de binnenpees lichtelijk warmer, vaak is het binnen een uurtje weg. Nu zijn we recent verhuist naar een stal waar ze weer lekker paard kan zijn en veel rent en galoppeert met haar vriendjes in de wei, bij haar vorige stal stond ze op een postzegel zonder ruimte voor beweging behalve onder het zadel. Vandaag vond ik het bij het pakken ook al lichtelijk warm, het is bijna verwaarloosbaar maar toch is het er. Zijn er mensen die dit herkennen van hun revalidatie proces ? Wordt er een beetje onzeker van namelijk..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 21:45 



 
Profiel   

Ik volg even, die van mij zit nog in de acute fase (tussenpees was bijna door, steunt nog steeds weinig op dat been) maar zal sowieso niet meer aan het werk mogen achteraf. Maar wel benieuwd hoe het genezings- en revalidatieproces bij anderen verloopt.

Ik persoonlijk zou zeggen: kan geen kwaad om tijdig voorzorgen te nemen denk ik (koelen of cooling gel aansmeren), zal geen kwaad doen. Maar in jouw geval zou ik idd ook een nieuwe scan vragen, en eventueel een revalidatietrainer inschakelen voor een geschikt opbouwschema.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 21:58 



 
Profiel