Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe voorkom ik dat mijn merrie wordt besprongen?

 
Profiel   

Ik heb destijds voor mijn merrie improvac laten zetten. Is een varkens prikpil eb werkt ook voor paarden. Sommige zijn een jaar er vanaf en andere 6 maanden. Ze zetten 2 prikjes en van de 2de was mijn merrie een ziek. Het probleem is echt vreselijk, buiten het kudde probleem is het in omgang gewoon vreselijk. Mijn merrie kon vrij agressief worden en gilde de hele dag naar de buren hun paarden en werkte zichzelf compleet in het zweet. Regumate was op langer termijn echt onwijs duur en onhandig met het maatje die het ook binnen kreeg.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 16:01 



 
Profiel   

Regumate, zoals iemand anders ook aangaf, is echt vreselijk riskant spul voor mensen (vooral vrouwen). Het dringt het lichaam al binnen via de huid en het brengt je hormonen in de war. Ik raak het potje pas met twee paar handschoenen aan. Als de TS regumate wil gaan gebruiken dan moet hij/zij een goed plan van aanpak bedenken om zichzelf en stalgenoten te beschermen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 21:14 



 
Profiel   

Gewoon handschoentjes aan, dan is er niks aan de hand. Wij hebben in het ziekenhuis met chemo ook gewoon 1 paar handschoenen aan en dat spul is veel riskanter :o. En je stalgenoten komen er toch niet mee in aanraking verder? Ik geef zelf 4 ml per x, in een spuitje rechtstreeks in de mond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 00:18 



 
Profiel   

Hier wel goede verhalen gehoord over de knikker

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 08:23 



 
Profiel   

Ander plekje zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 08:26 



 
Profiel   

Diddykong schreef
Mrijn schreef
Als ik een merrie-kudde zou kunnen vinden, zou ik daarvoor gaan, maar helaas...

Mijn bezwaar tegen regumate is dat het echt elke dag gegeven moet worden als ik het goed heb onthouden. Ik kom niet elke dag en vanuit stal worden ze niet gevoerd. Maar goed, dat is misschien nog te organiseren. Het is volgens mij wel prijzig, he?


Ik ben ook niet elke dag op stal, ik geef het als ik er wel ben. Ze krijgt het dus 3 tot 4x per week en alsnog nooit hengstig. Ik koop de varkensvariant en dan gelijk een fles van 1 liter. Daar red ik zeker een jaar mee. Tis niet gratis, maar goedkoper dan sommige supplementen :o


Ik heb begrepen dat je regumate echt elke dag op dezelfde tijd moet geven? Jouw ervaringen zijn anders dus?

Mijn merrie krijgt ook elke ruin zover, de enig oplossing; haar niet met ruinen zetten in deze periode.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 08:34 



 
Profiel   

Veulentje ermee fokken? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 09:02 



 
Profiel   

Het meest natuurlijke: een hengst erbij. Er is niets natuurlijk aan een groepje merries en ruinen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 15:05 



 
Profiel   

pillow schreef
s1993 schreef
Mijn stalgenoot heeft een merrie die erg hengstig kan worden en dan de ruinen lastig valt. Bij haar helpt monnikspeper heel goed, misschien het proberen waard?

Er staat toch dat ze dat al geprobeerd heeft en niks deed.


Merrie gehad waar het prima bij werkte maar haar hele gedrag veranderde wel.
Bleef er chronisch schijndrachtig (wat het effect ook doet) door met de daarbij behorende problemen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 15:25 



 
Profiel   

Gwahir schreef
Veulentje ermee fokken? :D

Dat maakt voor mijn merrie geen verschil. Ze bleef hengstig gedrag vertonen onder het zadel en na het veulen net zo opdringerig bij de ruinen weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 06:54 



 
Profiel   

Vandaag heb ik Oliva laten scannen. Rechts zat er een heel mooi, groot follikel. Links was de eierstok wat vergroot en onregelmatig en dus wat verdacht. Voor nu heb ik afgesproken dat ze over 21 dagen weer gescand word en dat we dan kijken of we naar een tweedelijns kliniek gaan voor verder onderzoek. Ik ga er voorlopig geen middeltjes in gooien om haar gedrag te onderdrukken, eerst maar eens kijken waar het gedrag vandaan komt.

Dank allemaal voor het meedenken!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 13:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen