Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Schade tussenpezen door o.a. weke koten - einde sportcarrière?

 
Profiel   

Misschien heb je nog iets aan dit artikel: https://www.paardenarts.nl/kennisbank/t ... blessures/ . Daar wordt naar mijn idee wel goede uitleg gegeven.
Sterkte ermee, hopelijk lukt het om haar pijnvrij en liefst weer wat rijdbaar te krijgen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 17:48 



 
Profiel   

Ik was dit topic even kwijt. :o Bedankt nog allemaal voor de reacties!

We hebben inmiddels drie laserbehandelingen gehad en het vocht boven haar kogels neemt af. Dit kan natuurlijk ook komen doordat ze minder intensief wordt getraind. Ze is nog steeds erg energiek en gaat bij voorkeur als ze los is als een raket door de baan ( := terwijl ze echt een minimale hoeveelheid brokjes krijgt en iedere dag in de paddock komt, dus daar ligt het niet aan), dus een echte paralympiër is ze gelukkig niet. We pakken nu alleen geen verzamelde oefeningen meer mee, maar leggen de focus op haar fit, los en soepel houden. Ze gaat in dat opzich eigenlijk beter dan ooit.
We gaan over een tijdje weer een echo maken van de pezen om te kijken of er iets verbeterd is. Ik zou haar graag zo goed mogelijk willen houden over de benen omdat veulentjes dragen ook een belasting is.
Voor nu werd een revalidatieijzer afgeraden door de dierenarts omdat de tussenpezen daarmee ontlasten weer extra belasting zou geven op (pin me er niet op vast hoor) de bandjes bij de kogels.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 14:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen