Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Paard verstapt zich: wat een nachtmerrie…

 
Profiel   

Ik volg, benieuwd hoe het verder gaat. Dit zijn altijd van die enge dingen..
De meeste dingen gaan vanzelf over met rust (maar liever niet alleen in een box i.v.m. nerveus gaan ijsberen). Sterkte!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 14:19 



 
Profiel   

Kun je beide benen niet in een drukverband zetten? het verstapte been om de zwelling minder te krijgen en het goede been om te ondersteunen?

Heel veel sterkte, ik duim dat alles mee valt en het gewoon een 'stomme' verrekking is die met een paar weken rust weer over is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 14:30 



 
Profiel   

Korte update: waar hij dinsdagmorgen nog amper kon lopen na het liggen, belast meneer z’n been nu bijna volledig! Natuurlijk heeft ie bute gehad, maar in overleg met de DA gisteravond geen dosis gegeven. En nu vanmorgen was ie nog steeds vrij goed. Zwelling al een stuk minder. Wel stijf en echt nog kreupel, maar wat een verbetering met dinsdag. Dit zegt natuurlijk nog niet zo veel over wat er van binnen aan de hand is, maar stemt me toch voorzichtig positief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 10:51 



 
Profiel   

Wat fijn zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 11:07 



 
Profiel   

Ik geef mijn paarden als ze in ene met dik kogeltje staan eerst paar dagen rust en metacam. Vaak is het binnen 10 dagen weer helemaal beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 11:14 



 
Profiel   

Marigo schreef
Korte update: waar hij dinsdagmorgen nog amper kon lopen na het liggen, belast meneer z’n been nu bijna volledig! Natuurlijk heeft ie bute gehad, maar in overleg met de DA gisteravond geen dosis gegeven. En nu vanmorgen was ie nog steeds vrij goed. Zwelling al een stuk minder. Wel stijf en echt nog kreupel, maar wat een verbetering met dinsdag. Dit zegt natuurlijk nog niet zo veel over wat er van binnen aan de hand is, maar stemt me toch voorzichtig positief.

Alle verbeteringen zijn fijn!

Ik hoop dat het een rotte misstap is geweest en jullie snel weer op de goede weg zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 08:54 



 
Profiel   

Klinkt als wat mijn klungel een keer had, ook echt een flinke misstap en stond direct op 3 benen en wilde eigenlijk niet meer vooruit.

DA erbij, ik dacht 1 dikke week boxrust en koelennnnn!
Ik had beschikking tot Ice Vibe Boots gelukkig want ze wilde geen stap zetten ermee.
Na een week ging het beter en moesten we korte stukjes gaan wandelen met dr, en nogsteeds koelen.
Eerst koelen dan wandelen sowieso!

Heeft uiteindelijk echt een paar weken geduurd voor ze weer de oude was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 08:59 



 
Profiel   

Marigo schreef
Korte update: waar hij dinsdagmorgen nog amper kon lopen na het liggen, belast meneer z’n been nu bijna volledig! Natuurlijk heeft ie bute gehad, maar in overleg met de DA gisteravond geen dosis gegeven. En nu vanmorgen was ie nog steeds vrij goed. Zwelling al een stuk minder. Wel stijf en echt nog kreupel, maar wat een verbetering met dinsdag. Dit zegt natuurlijk nog niet zo veel over wat er van binnen aan de hand is, maar stemt me toch voorzichtig positief.

Fijn dat het alweer wat beter gaat, hopelijk zet deze lijn door en kan je dit snel weer achter je laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 09:10 



 
Profiel   

Ik lees even mee TS.
Hier ongeveer hetzelfde.
Ruin die een peesblessure heeft, (waarschijnlijk door heel verkeerd terecht te komen bij het springen)
Loopt uiteindelijk weer zuiver. Mogen hem gaan revalideren onder het zadel. Week later stokkreupel uit de stal sochtends. Geen hoefzweer oid en na een paar dagen geen warme kogel of hoeven meer maar ook niet zuiver lopen.

De avond ervoor hebben ze nog even lekker gek gedaan in een bevroren paddock :-( Verstapt of hoefkeuzing waarschijnlijk. Volgende week echo van de pezen voor de zekerheid.
Ellende is het.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 10:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen