Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dikke Koot

 
Profiel   

Hallo iedereen

Mijn paard heeft al even een dikke koot. Ze heeft heel snel stalbenen maar tegenwoordig gaan deze gewoon niet meer weg. Aan het ene been gaat het meer weg dan aan het andere. Eerst dacht ik door het eiwitrijke eten dus ben daarmee gestopt en het was even beter. Maar nu is het al terug even erg. Heb nu speciaal supplement gekocht voor de afvoer van afvalstoffen en stal bandages om de benen slank te houden. Binnenkort ga ik ze proberen. Ze mankt absoluut niet en het been staat niet warm. Het gaat dus op het deel tussen de hoef en de kogel. Het is ‘hard’ dik, je kan het nie induwen of dergelijke. Iemand hier ervaring mee?


Laatst bijgewerkt door Mvh_c op 08-03-23 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 14:37 



 
Profiel   

geen ervaring mee

maar je kan lymfe drainage proberen. En hoe vaak komt je paard buiten? beste is nog altijd veel buiten/bewegubg liefst 24/7 buiten. Maar wie weet staat ze al heel veel buiten.

En al een dierenarts na laten kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 14:48 



 
Profiel   

Bij stalbenen helpt inderdaad vooral vrije beweging. Hoeveel staat je paard op stal? Verder kun je MSM voeren, dat helpt ook met het afvoeren van vocht in de benen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 07:50 



 
Profiel   

Zijn het niet gewoon gallen?

Hoe meer vrije beweging hoe beter inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 12:59 



 
Profiel   

Hmmm, stalbenen komen doorgaans voor in paren.
Of twee benen, meestal achter, of alle vier.

Als er ééntje dikker wordt dan de ander is daar een reden voor. Misschien heeft je dier ooit einschüss in dat been gehad...?

Maar stalbenen zijn een kwestie van 'vocht' (geen volstrekt perfecte bloedsomloop, meestal door te weinig bewegen) - en je kunt het dus indrukken.
En met wat mazzel is het met wat stappen dun.

Als de koot 'hard dik' is en blijft is een belletje naar de dierenarts geen gek idee.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 17:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen