Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Stoffig voordroog kan dat?

 
Profiel   

Mijn paard is sinds een week erg benauwd, hoestte al wat langer af en toe een keer. Dierenarts is geweest en diagnose ernstige astma. Ze krijgt medicatie, staat al 24/7 buiten en advies was voordroog of hooi echt 10 tot 15 minuten weken. Hooi alleen natmaken wat we eerder deden is niet genoeg. Nu net twee balen voordroog binnen om uit te proberen. Ziet er prachtig uit, vrij droog, ruikt oke, maar ik krijg er zelf een snotneus en niesbuien van als ik het in netten doe. Is dit dan ook te stoffig, te droog? Kan dat? Durfde het nu niet te geven zonder ook dit nat te maken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 21:54 



 
Profiel   

Ja dat kan. Als het heel droog de pakken in is gegaan.

Wel kan je kijken of hij reageert op het stof.
Schimmel geeft vaak heftigere reactie dan stof. Dan wil goed uitschudden nog wel eens helpen. Echter als die er van gaat hoesten zal je toch moeten weken

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 21:57 



 
Profiel   

ja kan, wij hadden eerst voordroog waar ik ook flink van moest niezen en ik vond het stoffig.
omdat we de ronde balen compleet met netten er omheen voeren hadden de paarden er helemaal geen last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 22:03 



 
Profiel   

Haar systeem moet nu echt even tot rust komen, dus op goed geluk uitproberen durf ik niet zo. Hoesten was ook vrij beperkt (af en toe een keertje) in verhouding tot hoe erg haar longen bleken te klinken, dus alleen op hoesten letten is bij haar niet zo betrouwbaar.

Kan het zijn dat ik allergisch reageer, of kan je er vanuit gaan dat als ik et een snotneus van krijg, dat zij er ook last van heeft. Ik krijg van het hooi ook een snotneus, maar dat was dus ook te stoffig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 22:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen