Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

dagtarief dierenarts

 
Profiel   

€45 voorrijkosten a 5 km. Daarop nog onderzoekskosten per 10 minuten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 14:56 



 
Profiel   

Een tijdje terug kwam de dierenarts voor mijn paard ivm een blijvende dikke kogel
visite > 50 km 85 euro
consult en klinisch onderzoek 54,95 euro (alleen een paar rondjes gelongeerd)
toeslag röntgenfoto's op locatie 45 euro

Alleen al 185 euro kwijt voor het concult. Daarnaast kwam alle foto's, echo en behandeling er nog bij. Een duur grapje...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 15:16 



 
Profiel   

50 excl. btw en excl. administratiekosten voor visite, maar dat was vorig jaar. Consult weet ik zo niet. Dat betaal ik wel, maar niet in alle gevallen. De laatste facturen waren voor entingen, dus zonder onderzoek/advies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 15:22 



 
Profiel   

Visite paard 1 € 47,50 {24 km enkele reis}
Onderzoek paard 1 € 44,25
Bloedafname + verwerking 1 € 21,95
Catalyst DX equine panel clip 15 1 € 47,65
Prorcyte hematologie 1 € 30,05
Totaal E 191,40 incl BTW

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 15:36 



 
Profiel   

Visite, aangemeld tussen 8-9u is hier €40,68
Bel je na 9u smorgens dan betaal je €70,75
>dit is dus ex behandelkosten

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 15:44 



 
Profiel   

35 euro visite aan huis en consult
Ze zitten wel heel dichtbij op 5 km afstand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 15:46 



 
Profiel   

Even gekeken heb pas op stal een controle gehad.

Aangemeld voor 9 uur. Consult paard 15 min €55.71 en hij is wel langer bezig geweest
Voorrijdkosten €52.18 die kon ik delen omdat ik met stalgenoot samen was.

En de eerste ronde was op de kliniek zelf ivm echo en ik dacht dat er foto gemaakt moest worden. Daar betaalde ik €40,68 voor het consult van 15 minuten.

Allemaal excl BTW. De dierenarts zit wel ver weg is 45 minuten rijden voor hem dus vandaar de hogere voorrijdkosten. Voor een enting oid kies in de dierenarts uit dorp zelf dus dat scheelt mij weer.
Maar zie dat het hele wisselende bedragen zijn allemaal.
Dit is overigens in Gelderland, daar zal per regio ook wel verschil inzitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 16:21 



 
Profiel   

Hier ook €60 terwijl ik als ik op de hoek van de straat sta de dierenartspraktijk kan zien. Dus ik ga voor kleine dingen lopend er heen. Laatst nog geweest om te enten en opvoelen dat scheelt ook weer omdat alles aanwezig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 17:01 



 
Profiel   

Voorrijkosten/visite 10-20km vanaf de praktijk betaal ik €44,- incl btw
Consult en kort klinisch onderzoek €37,50 incl btw
Het ligt aan de afspraak/behandeling of er wel of geen consult gerekend wordt, meestal wel, soms wordt het bij een vervolgafspraak of kleine behandeling wel eens geschrapt. Is het een lastige casus betaal je voor een uitgebreid klinisch onderzoek (of bijvoorbeeld uitgebreid kreupelheidsonderzoek), maar die kosten heb ik zo niet paraat.
Beiden zijn de tarieven voor ingeplande visites zonder spoed.
Voor een echo/röntgen aan huis komt er een flinke toeslag bovenop, iets van €65 (enkel voor het meenemen van de apparatuur etc, los van de kosten voor het onderzoek of foto’s zelf).

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 17:19 



 
Profiel   

Visite kosten 53,03 per uur (30% korting)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 17:59 



 
Profiel   

Hier rekeningen zat om na te kijken :') Toevallig de dag voor kerst een flinke wond aan zn achterbeen wat gehecht moest worden met 12 weken nasleep -O-

Standaard voorrijkosten <15 min. €42,50

Weekendtoeslag + €32,50
Feestdagentoeslag + €48,23

Volgens mij ligt het er ook aan waar je woont. Zo was castreren hier in de buurt (randstad) rond 350,- in het weiland en in Groningen 165,- incl enten :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 18:38 



 
Profiel   

Zo castreren idd. Stalgenootje had voor dr shet gevraagd, schrok me de tandjes van dat bedrag. Paar honderd euro, weet niet meer precies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 18:45 



 
Profiel   

Voorrijkosten €49,50
Onderzoek/advies €41,50

Spoed €89

Ik bel ze dus alleen wanneer echt nodig/niet kan wachten. Anders rijd ik naar de kliniek toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 18:56 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Visite paard 36,79 euro excl btw
En dan staat er:
Onderzoek paard: 21.47 excl btw

Dus voor een dierenarts die een paar rondjes aan de longe heeft gezien en bloed getrokken moest ik 169 euro afrekenen.................


Ik hoor dat zovaak, de dierenarts heeft alleen maar even gekeken en dan kost het dat???

Maar als je er zelf naar kijkt wordt het probleem kennelijk niet opgelost, want anders bel je geen dierenarts. En die dierenarts heeft flink gestudeerd om vervolgens door te kijken naar een paard een behandelplan of in elk geval vervolgplan (bloedonderzoek in dit geval) voor te stellen en dat bloedonderzoek ook gelijk uit te voeren.

Even een vergelijk van een heel ander beroep: wij hadden een slot waar een sleutel in was afgebroken.
Mijn man is 2 dagen aan het prutsen geweest om dat eruit te krijgen.
Niet gelukt. We bellen een slotenmaker en die vertelde ons keurig op voorhand dat het een vast tarief is van 120,- ongeacht hoelang hij bezig zou zijn.

Hij kwam aan huis, bekeek de situatie en in nog geen 30 seconden daadwerkelijk 'werk' had hij het stukje afgebroken sleutel uit het slot en werkte het weer.
Ja, dat is snel verdiend, 30 seconden. Maar hij heeft er voor geleerd, ervaring opgedaan, etc, waardoor het hem in 30 seconden lukt en ons in 2 dagen nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 19:25 



 
Profiel   

Rond de 50-60 euro voor visite hier ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 23:11 



 
Profiel   

Voor een huis tuin en keuken DA (alleen voor enten laat ik hen komen) betaal je €45,80 visite. In 2020 was dit €26,75 (even opgezocht haha).
Visite van de sterkliniek is €41 euro zone A.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 23:40 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Visite paard 36,79 euro excl btw
En dan staat er:
Onderzoek paard: 21.47 excl btw

Dus voor een dierenarts die een paar rondjes aan de longe heeft gezien en bloed getrokken moest ik 169 euro afrekenen.................


In dit geval betaal je 36,79 euro voor de loonkosten tijdens reistijd, de ingerichte auto, diesel, wegenbelasting en verzekering van de auto en de verzekering van de dierenarts. De dierenarts is verzekerd voor arbeidsongeschiktheid bv.

Onderzoek paard is 21.47 euro. Dat zijn de loonkosten tijdens die tijd, plus de kosten voor expertise. Inderdaad een studie waardoor ze/we bepaalde dingen kunnen herkennen/ diagnostiseren wat anderen niet kunnen.

Dan betaal je ongeveer 110 euro voor het bloed. Het is niet zo dat de dierenarts bloed heeft geprikt en dat daarna in de bosjes heeft gegooid neem ik aan? Dat bloed zal onderzocht zijn. Hetzij op het lab, hetzij aan huis. Voor het lab moet het monster verzonden worden. Sowieso moet het bloedmonster door een apparaat getrokken worden, daar moet een diskette of vloeistoffen in om ook echt een uitslag uit het apparaat te krijgen. Daarna moet die uitslag nog bekeken en geïnterpreteerd worden. Daar komt weer een stuk studie, ervaring en opgedane kennis bij kijken.

En dan gaat 21% van de rekening direct de staatskas in natuurlijk, dat is je btw. Dus daar ziet de dierenarts niets van terug.

Ik zeg niet dat het duur of goedkoop is. Het kost wel veel geld. Of het duur of goedkoop is, dat is een mening. Maar ik wilde even de kosten een beetje uitleggen, want er komt meer bij kijken dan je op het eerste gezicht zou denken. Ik vond het allemaal altijd vrij duur, tot ik zelf aan de andere kant stond en standaard op mijn donder kreeg omdat ik meer zou moeten rekenen volgens de boekhouder :') .

De kosten zijn altijd een ding vind ik. Ik doe nu veel gebitten en ben regelmatig op pad met goeie tandartsen die zelf niet mogen sederen omdat ze geen dierenarts zijn. Zo’n prikje is 5 seconden werk. En daar reken ik dan 35 euro voor gemiddeld. Aan het eind van de dag, minus de kosten voor de vloeistof, materialen, reiskosten, autokosten, wachttijd etc blijft er netto rond 10-15 euro per uur aan uurloon over. Ligt een beetje aan de snelheid van de tandarts en hoeveel vloeistof ik nodig heb. Dus dat is dan helemaal geen gek uurloon. Of naja, eigenlijk wel een beetje na zo’n lange studie :') .
Als ik die prikjes aan de lopende band kon zeggen was het een ander verhaal, maar er komen zoveel kosten bij kijken.
Wanneer ik zelf de behandeling uitvoer ligt het uurloon onder aan de streep iets hoger omdat mijn eigen apparatuur dan ook slijt en ik er onder andere ook jaarlijkse nascholing van moet betalen dan. Super interessant is dat, maar ook vrij kostbaar. Maar ja, je wil wel actueel blijven qua kennis en ontwikkeling.

De 21% btw is daarvan het irritantst :') humane zorg is vrijgesteld van btw. Zouden ze voor dierenartsen ook mogen doen, scheelt de klant 21% op de rekening.

Ontopic: ik doe nu vrijwel alleen gebitten. Voor een enting reken ik geen consult. Voorrijkosten variëren qua regio en tijd. Gemiddeld tussen de 25-50 euro. Voor 1 paard moet ik iets meer rekenen, ook in verhouding, dan voor 4 paarden op 1 locatie. Moet dan alles steeds opbouwen, afbreken, schoonmaken en afdrogen voor 1 paard en dat kost al gauw 20 minuten. Meer op 1 locatie is een stud efficiënter. Gebitscontrole is in principe gratis, tenzij ik speciaal voor 1 paard moet komen, dan is het 25 euro als er geen behandeling hoeft plaats te vinden. Dus dat is zo’n beetje een consult prijs. Anders moet ik echt geld gaan toeleggen op een bezoekje.

Maar er is een hoop variatie. Sommige dingen leveren meer winst op dan andere dingen. En aan het eind van de streep moet het in balans zijn natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 00:46 



 
Profiel   

Nou, hou je maar vast. $150 voorrijkosten voor ongeveer 45-60 min rijden. Daar bovenop komen nog de extra kosten voor avonden / weekenden, de behandeling, etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 04:43 



 
Profiel   

Vorige week dierenarts aan huis voor oogonderzoek paard.
Consult oogonderzoek 69,65 en voorrijkosten 51,50.
121,15 totaal. Daarbij kwamen nog de medicijnen.
Regio Noord Holland

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 04:56 



 
Profiel   

53,19 voorrijkosten
35,49 onderzoek paard

Dierenarts laten komen is duur. Gelukkig zijn ze dit jaar al 5x geweest, waaronder afgelopen zondag spoed maar die rekening heb ik nog niet. Heb nu paar keer een da laten komen die wat verder zit. Weet even niet uit m'n hoofd wat ik bij m'n eerdere da betaal precies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 07:14 



 
Profiel   

Blijf het altijd interessant vinden. Ik werk als gezelschapsdierenarts aan huis. Bij ons is voorrijkosten+consult €73. En inclusief vaccinatie €90.
Dat is denk ik voor vele heel duur als je vergelijkt met paard. Maar ik denk dat het financieel niet veel goedkoper kan. Ik kan namelijk maar ongeveer 1 huis per uur bezoeken. (Tenzij ze echt dichtbij elkaar liggen) in vergelijking tot 4 patiënten per uur in een gemiddelde praktijk.
Daarnaast ook brandstofkosten, parkeerkosten etc.

Toevallig even eigen DA rekening opgezocht en daar betaalde ik laatst ook €73 voor visite en 10 min onderzoek. Toch niet zo groot verschil meer. Al kun je voorrijkosten vaak verdelen met stalgenootjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 07:18 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Confronterend topic. Vind voorrijkosten absurd hoog als er ook nog eens consult in rekening gebracht wordt.

Hier komen ze alleen aan huis als het echt echt echt niet anders kan.
Wij kunnen godzijdank lopend naar de da voor de meeste dingen en anders laad ik ze op en rijdt erheen.


Hier ook op 10 min lopen maar ze doen dit sinds kort niet meer, alleen nog voor enten -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 07:52 



 
Profiel   

Ik kan je vertellen, van het bedrag van inslapen viel ik ook even achterover. Ik had al met zo'n 150 euro rekening gehouden. Maar het bedrag werd nog even verdubbeld.

*klopt even heel hard op een boom*
Tot nu toe heb ik geen dure paarden gehad die vaak de dierenarts moeten zien, en hopelijk blijft dat zo. Ik heb er een potje voor maar als je elke maand hem op bezoek hebt gaat dat potje hard. Zeker als er dan ook een echte dure behandeling bij komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 09:21 



 
Profiel   

Het is gewoon heel veel geld. Ik vind het heel logisch te verklaren hoor, daar zeg ik helemaal niets van. Zeker als je het vergelijkt met de humane zorg zijn het helemaal geen gekke bedragen. Maar het blijft gewoon veel geld.

Ik heb 2 pony's en 2 paarden en als je dan alleen al kijkt wat het kost aan preventieve zorg, entingen (die van mij krijgen naast influenza ook Westnile, de ene in het voorjaar de andere in het najaar), wormonderzoek en gebitten dan ben je al een aardig bedrag kwijt. Met 4 paardjes heb je er eigenlijk ook altijd wel eentje waar de dierenarts een keer extra voor moet komen en dat is meestal in het weekend.

Ik ben blij dat ik het kan betalen, ook voor de kleine huisdieren. Alles samen zorgt voor een behoorlijke jaarlijkse kostenpost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 09:39 



 
Profiel   

chamion schreef
Ik kan je vertellen, van het bedrag van inslapen viel ik ook even achterover. Ik had al met zo'n 150 euro rekening gehouden. Maar het bedrag werd nog even verdubbeld.

*klopt even heel hard op een boom*
Tot nu toe heb ik geen dure paarden gehad die vaak de dierenarts moeten zien, en hopelijk blijft dat zo. Ik heb er een potje voor maar als je elke maand hem op bezoek hebt gaat dat potje hard. Zeker als er dan ook een echte dure behandeling bij komt.


150 euro was ik al kwijt voor het inslapen van de kat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 12:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen