Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 9 [ 216 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pijnklachten bij IJslander, maar oorzaak niet te vinden

 
Profiel   

Misschien lees ik er overheen maar ga je alleen met haar op pad of ook wel met andere paarden erbij? Mijn eerste IJslander staakte het eerste jaar voortdurend als ik alleen was, maar in de groep, of zelfs met 1 ander paard erbij was ze haantje de voorste. Bij haar was het dus geen medisch probleem.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:23 



 
Profiel   

Lyona schreef
Zou kunnen dat ze nog steeds last heeft van maagzweren, maar de DA zei dat het erg krachtig (en vooral duur, haha) spul is en dat na die week je echt wel wat verbetering zou moeten zien, maar ik weet niet of dat klopt. Fenja lijkt zelfs steeds slechter te worden. De rit na de maagzweer kuur was iig de ergste in haar gedrag tot nu toe.


Op zich is dat niet zo gek toch?
Je gaf aan dat tijdens de kuur haar humeur en energie opknapten.
Je geeft nu aan dat direct na de kuur het gedrag juist erg verslechterde. Eigenlijk kan dat juist erg goed betekenen dat ze maagzweren heeft. Na een hele lange tijd was er verlicht, en dan BOEM gaan alle maagzuurpompjes weer voluit werken... als die zweren niet weg zijn geeft dat dus een flinke dreun.
Sowieso duurt een kuur om zweren te genezen al snel een aantal weken, en je moet ook heel langzaam en niet abrupt afbouwen. Tegelijkertijd met een ondersteunend supplement beginnen om terugval te voorkomen.
Iets om te helpen met overtollige spanning om te gaan (nog niet helemaal jofel in de groep), bijvoorbeeld valeriaan, is ook een aanrader.

Ik zou het dus voor nu in het verteringssysteem zoeken. Dat kan voor een heel gek beeld zorgen; slechte rug, afwijkende gang, geen energie, slecht humeur, soms zelfs onregelmatigheden. Ik heb exact hetzelfde met mijn IJslandermerrie ervaren.
Raadpleeg Anne van Eqinful eens, misschien vindt zij het wel een interessante casus.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:52 



 
Profiel   

Er zit ook wel verschil in 'flink verbetering zien' en 'genezen'. Het zou heel goed kunnen dat je bent gestopt voordat het helemaal genezen was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:12 



 
Profiel   

Hoelang heb je de pepticure gegeven en hoe heb je afgebouwd? 1 week op de pepticure kan inderdaad er voor zorgen dat ze geen maagpijn meer hebben. Maar als je zonder goed af te bouwen stopt dan wordt er ineens weer heel veel maagzuur geproduceerd waardoor ze weer maagpijn krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:14 



 
Profiel   

Lyona schreef
Pumpkins schreef
Je vertelde dat ze kort behandeld is geweest voor maagzweren, haar humeur knapte op, maar rijden geen verbetering. Mogelijk heeft ze nogsteeds last van de maagzweren? Hoe lang heb je een kuur gegeven? Maagklachten gaan vaak samen met rugklachten. Als een paard last heeft van zijn maag verkrampen spieren en is lopen, met name draf en galop geen pretje. Bij mijn paard uitte haar maagklachten ook in heftig staakgedrag, kaken op slot en stijf. Haar rugpees bleek uiteindelijk ook ontstoken. Ze reageerde ook heftig op drukplekken langs de wervelkolom. Helemaal verhuizen, andere kudde brengt stress met zich mee. Als je maagzweren wil uitsluiten zou ik haar scopen. Veel sterkte met de zoektocht!

Zou kunnen dat ze nog steeds last heeft van maagzweren, maar de DA zei dat het erg krachtig (en vooral duur, haha) spul is en dat na die week je echt wel wat verbetering zou moeten zien, maar ik weet niet of dat klopt. Fenja lijkt zelfs steeds slechter te worden. De rit na de maagzweer kuur was iig de ergste in haar gedrag tot nu toe.

Ik heb een lijst gemaakt van al jullie tips en ik ga ze allemaal langs om uit te kunnen sluiten, en dan vinden we hopelijk vanzelf het probleem. Als jullie nog meer suggesties hebben hoor ik het heel graag, ik waardeer het enorm dat jullie zo meedenken!

Een week is echt veel te kort.
Mijn paard moest een maand aan omaprazol en na de controle scopie nog 2 weken en langzaam afbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:32 



 
Profiel   

Ninx schreef
Lyona schreef
Zou kunnen dat ze nog steeds last heeft van maagzweren, maar de DA zei dat het erg krachtig (en vooral duur, haha) spul is en dat na die week je echt wel wat verbetering zou moeten zien, maar ik weet niet of dat klopt. Fenja lijkt zelfs steeds slechter te worden. De rit na de maagzweer kuur was iig de ergste in haar gedrag tot nu toe.


Op zich is dat niet zo gek toch?
Je gaf aan dat tijdens de kuur haar humeur en energie opknapten.
Je geeft nu aan dat direct na de kuur het gedrag juist erg verslechterde. Eigenlijk kan dat juist erg goed betekenen dat ze maagzweren heeft. Na een hele lange tijd was er verlicht, en dan BOEM gaan alle maagzuurpompjes weer voluit werken... als die zweren niet weg zijn geeft dat dus een flinke dreun.
Sowieso duurt een kuur om zweren te genezen al snel een aantal weken, en je moet ook heel langzaam en niet abrupt afbouwen. Tegelijkertijd met een ondersteunend supplement beginnen om terugval te voorkomen.
Iets om te helpen met overtollige spanning om te gaan (nog niet helemaal jofel in de groep), bijvoorbeeld valeriaan, is ook een aanrader.

Ik zou het dus voor nu in het verteringssysteem zoeken. Dat kan voor een heel gek beeld zorgen; slechte rug, afwijkende gang, geen energie, slecht humeur, soms zelfs onregelmatigheden. Ik heb exact hetzelfde met mijn IJslandermerrie ervaren.
Raadpleeg Anne van Eqinful eens, misschien vindt zij het wel een interessante casus.

Succes!



Ik had de testrit gemaakt op dag 6 van de kuur. Om dit inderdaad te voorkomen. In gedrag zie ik dezelfde verbetering als vlak na/tijdens de kuur, dat is niet weer minder geworden. En ze ook echt zo veel blijer en knuffeliger dan voor de kuur. Maar dat is dus stabiel gebleven.
Ik ga als controle waarschijnlijk een maagscopie laten doen om zeker te weten of het beter is of niet.
Maar ik merk dus zeker wel verbetering op sommige dingen door de kuur, die niet daarna slechter zijn geworden. Alleen de andere klachten die ik in de OP beschreef zijn niet verbeterd. Het lijkt iedere keer slechter te worden, niet zozeer alleen na de kuur. Ook longeren deed haar steeds meer zeer.
Verder eet ze nonstop hooi zo ongeveer, en door de netten produceert ze extra speeksel (zo erg dat de netten er nat van zijn) dus dat kan ook het een en ander helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:45 



 
Profiel   

Lyona schreef
Verder eet ze nonstop hooi zo ongeveer, en door de netten produceert ze extra speeksel (zo erg dat de netten er nat van zijn) dus dat kan ook het een en ander helpen.

Zit er geen schimmeltje in het hooi? Heb ook wel eens gelezen dat ze daarvan ontzettend kunnen kwijlen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:49 



 
Profiel   

Ach jee, na al de miserie met Mira, nu weer met deze. Helaas is ook de IJslander een ras waar nogal wat gebreken kunnen in voorkomen. PSSM2 zeker laten testen. De symptomen kunnen heel verschillend zijn dan deze bij Mira, al naargelang de variant. PSSM2 komt ook best vaak voor bij IJslanders, helaas.
PSSM1 daarentegen heb ik nog niet geweten bij een IJs.
Spat is ook enorm veel voorkomend bij IJslanders. Dat zou ik ook zeker laten testen. Ik heb al gevallen geweten van IJslanders die nog geen 2 waren en al ernstige spat vertoonden.
Wellicht heeft ze door de pijn/ongemak stress en heeft ze daardoor maagproblemen gekregen. Mijn eigen IJslander heeft ook dikwijls last van maagzweren als hij gestresst wordt, maar ik denk niet dat het gedrag wat jij beschrijft van de maagzweren komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:54 



 
Profiel   

Gezien gedrag, bespiering en de plekken die de osteo aankruist zou ik een SI gewricht laten onderzoeken.

Mijn merrie liep liever niet als wel en na het inspuiten ging ze met sprongen vooruit. Helaas was het bij haar zo ver heen door een ongeluk dat ze ook weer enorm snel terug viel.

Heeft er ook iemand anders een keer op gereden? Dat het een rij technisch probleem was maar nu door gebrek aan spieren een groot probleem is geworden? Beetje een neerwaartse spiraal waar nu moeilijk uit te komen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:56 



 
Profiel   

Je schrijft dat je haar op een PP houdt en met prima voeding. Hoe was dat bij de vorige eigenaar? Is er een grote overgang geweest in manier van houden of voeren?
En is het staken meteen begonnen, of pas nadat je haar al een tijdje had?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 17:05 



 

Ik sluit mij bij vorige vragen aan. Kun je specifiek navragen wat ze daar at en wat er met haar gedaan werd?

Kan het zijn dat ze haar vorige plek mist?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 17:25 



 
Profiel   

Tekenziektes gecontroleerd? Piro?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 17:29 



 
Profiel   

Al veel goede tips in dit topic :)
Heeft het gedrag iets met haar cyclus te maken?
De IJslandermerrie van een stalgenoot deed dit als ze hengstig was. Maar die had daar dan tussendoor en in de winter geen last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 17:41 



 
Profiel   

Als ze rwatei geeft als je aan haar rug zit dan zal daar nog wel een probleem zitten. Zou dat nader onderzoeken. Het hooi lijkt haar ook niet te liggen.
Nog wel een tip, scheer je ijslander en doe een deken op. In Nederland hebben ze het al warm met zo'n vacht. Dat stukje wat je geschoren hebt helpt niet genoeg. Ze toont op met name de laatste foto ook erg warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:22 



 
Profiel   

Cchanny schreef
Lyona schreef
Verder eet ze nonstop hooi zo ongeveer, en door de netten produceert ze extra speeksel (zo erg dat de netten er nat van zijn) dus dat kan ook het een en ander helpen.

Zit er geen schimmeltje in het hooi? Heb ook wel eens gelezen dat ze daarvan ontzettend kunnen kwijlen.

Nee het hooi is helemaal goed. Ze kwijlt wat meer omdat ze probeert door het net heen te boren zowat, ze is echt mega fanatiek.


sevke schreef
Ach jee, na al de miserie met Mira, nu weer met deze. Helaas is ook de IJslander een ras waar nogal wat gebreken kunnen in voorkomen. PSSM2 zeker laten testen. De symptomen kunnen heel verschillend zijn dan deze bij Mira, al naargelang de variant. PSSM2 komt ook best vaak voor bij IJslanders, helaas.
PSSM1 daarentegen heb ik nog niet geweten bij een IJs.
Spat is ook enorm veel voorkomend bij IJslanders. Dat zou ik ook zeker laten testen. Ik heb al gevallen geweten van IJslanders die nog geen 2 waren en al ernstige spat vertoonden.
Wellicht heeft ze door de pijn/ongemak stress en heeft ze daardoor maagproblemen gekregen. Mijn eigen IJslander heeft ook dikwijls last van maagzweren als hij gestresst wordt, maar ik denk niet dat het gedrag wat jij beschrijft van de maagzweren komt.


Ja ik baal er ook echt van, het lijkt ook erg op wat Mira in het begin had, die staakte precies zo.
Ik ga zeker pssm2 testen.

Bij spat lopen paarden toch altijd kreupel? Fenja loopt helemaal zuiver.
Maagzweren zou goed kunnen dat het er nog is, maar zoals ik in mijn vorige post hier schreef is het verbeterd en blijft het hetzelfde.
Ik ga een scopie laten doen.


tirzasarah10 schreef
Gezien gedrag, bespiering en de plekken die de osteo aankruist zou ik een SI gewricht laten onderzoeken.

Mijn merrie liep liever niet als wel en na het inspuiten ging ze met sprongen vooruit. Helaas was het bij haar zo ver heen door een ongeluk dat ze ook weer enorm snel terug viel.

Heeft er ook iemand anders een keer op gereden? Dat het een rij technisch probleem was maar nu door gebrek aan spieren een groot probleem is geworden? Beetje een neerwaartse spiraal waar nu moeilijk uit te komen is.


Ik denk ook dat het de SI zou kunnen zijn. Gaan we checken bij de kliniek.

Met een andere ruiter doet ze exact hetzelfde.


Lijsken schreef
Je schrijft dat je haar op een PP houdt en met prima voeding. Hoe was dat bij de vorige eigenaar? Is er een grote overgang geweest in manier van houden of voeren?
En is het staken meteen begonnen, of pas nadat je haar al een tijdje had?

Het enige verschil is dat ze hier onbeperkt hooi krijgt (ik heb haar rustig laten wennen eraan) en haver voor het energie niveau. Ze stond op ongeveer de zelfde manier bij het vorige baasje.

Ze had dit gedrag al vanaf dag 1. Ik heb met rijden wel even gewacht tot ze gesetteld was natuurlijk, maar ze was toen al te rustig eigenlijk.
Had een hele dag op de wagen gestaan en trok niet eens een sprintje. Daarna ging het met rijden ook slecht met veel staken.Ik moet wel zeggen dat haar gedrag veel heftiger is geworden.


Evamarie schreef
Ik sluit mij bij vorige vragen aan. Kun je specifiek navragen wat ze daar at en wat er met haar gedaan werd?

Kan het zijn dat ze haar vorige plek mist?


Daar deed ze hetzelfde ongeveer als hier. Bijna alleen maar buitenrijden, en voeding ook ongeveer hetzelfde.

Ik denk niet dat ze haar vorige plek mist, ze voelt zich helemaal thuis, en lijkt heel gelukkig (tot je iets met haar doet)
Ze heeft zo'n enorme 'will to please', ze wil zo graag werken.


Orchid schreef
Tekenziektes gecontroleerd? Piro?

Bedoel je Lyme? Dat heeft ze niet, is getest.
Piro zal ik even controleren


Ginam schreef
Al veel goede tips in dit topic :)
Heeft het gedrag iets met haar cyclus te maken?
De IJslandermerrie van een stalgenoot deed dit als ze hengstig was. Maar die had daar dan tussendoor en in de winter geen last van.

Ze heeft wel een erg heftige hengstigheid, niet te missen zeg maar. Ze gooit zich onder elke ruin die ze ziet, zelfs onder ander merrie's, en pist de hele boel bij elkaar.

Maar haar staak en pijn gedrag veranderd niet als ze hengstig is.

Dit jaar heb ik haar nog niet hengstig gezien, weet niet of het normaal is? De meeste merries zijn toch al eerder vaak? (hoewel mijn andere 2 merries ook niet tonen en nooit hebben gedaan)


imaudy schreef
Als ze rwatei geeft als je aan haar rug zit dan zal daar nog wel een probleem zitten. Zou dat nader onderzoeken. Het hooi lijkt haar ook niet te liggen.
Nog wel een tip, scheer je ijslander en doe een deken op. In Nederland hebben ze het al warm met zo'n vacht. Dat stukje wat je geschoren hebt helpt niet genoeg. Ze toont op met name de laatste foto ook erg warm.


Hoe bedoel je dat het hooi haar niet lijkt te liggen?Het is prima hooi, en ik heb daar geen andere opties voor, er is hier enorme hooischaarste, niemand heeft meer wat te koop, dus ik moet het met mijn eigen hooi doen.

Ik ga haar deze week inderdaad helemaal scheren, ze heeft het heel warm. En dan is het makkelijker te zien ook hoe ze haar rug houdt. De afgelopen maand heeft het erg veel geregend, en schommelde de temeratuur erg. Dus ik heb even gewacht tot het weer droger werd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:39 



 
Profiel   

Oef ik ga nu een hele hoop mensen boos maken denk ik maar de IJslanders van tegenwoordig zijn écht krakkemikkig. We hebben er hier een hoop gehad en de ellende bleef maar komen. IJslanders hebben inderdaad ook kans om PSSM2 te hebben, dus als je dat uit wil zoeken zou ik dat wel doen.

Verder hebben veel (jongere) IJslanders last van hun knieën die niet volledig in de groef willen blijven of al spat ontwikkelen. Dus de achterhand op de röntgen zetten/knieën op de echo zetten zou ik sowieso doen.

Ze lijkt ook echt niet praktisch gebouwd. Ik zou ook naar het zadel laten kijken, de meeste ijslanderzadels zijn veel te lang voor die korte ruggetjes.

Sterkte met haar, het is een lastig ras om lang goed te houden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:50 



 
Profiel   

HopeMyDay schreef
Oef ik ga nu een hele hoop mensen boos maken denk ik maar de IJslanders van tegenwoordig zijn écht krakkemikkig. We hebben er hier een hoop gehad en de ellende bleef maar komen. IJslanders hebben inderdaad ook kans om PSSM2 te hebben, dus als je dat uit wil zoeken zou ik dat wel doen.

Verder hebben veel (jongere) IJslanders last van hun knieën die niet volledig in de groef willen blijven of al spat ontwikkelen. Dus de achterhand op de röntgen zetten/knieën op de echo zetten zou ik sowieso doen.

Ze lijkt ook echt niet praktisch gebouwd. Ik zou ook naar het zadel laten kijken, de meeste ijslanderzadels zijn veel te lang voor die korte ruggetjes.

Sterkte met haar, het is een lastig ras om lang goed te houden..


Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij hebben zoveel rassen problemen tegenwoordig. Friezen, Tinkers Quartes ect ook.
Haar zadel is trouwens heel kort, 40 cm maar.
Spat gaat toch gepaard met kreupelheid? Dat is ze niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:56 



 
Profiel   

je zegt dat ze extra speeksel produceert door de netten. Mijn ijslander is meer fan van goed voordroog dan van hooi uit frankrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:58 



 
Profiel   

imaudy schreef
je zegt dat ze extra speeksel produceert door de netten. Mijn ijslander is meer fan van goed voordroog dan van hooi uit frankrijk.


Ze vindt het hooi heerlijk. En ik zie ook bij de andere paarden dat ze meer kwijlen door de netten.
Ik heb niet de mogelijkheid nu om op ander hooi over te stappen, we hebben mega hooischaarste hier, veel stallen zijn enorm erdoor in de problemen omdat de oogst vorig jaar heel slecht was. Ik heb het geluk zelf wat hooi te hebben, maar daar ga ik het ook maar heel krap mee redden tot de nieuwe oogst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 19:01 



 
Profiel   

Oude eigenaar nog even vragen naar hengstigheid maar zou de voortplantingsorganen ook laten checken. Kunnen ook cystes of tumoren zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 19:05 



 
Profiel   

Lyona schreef
HopeMyDay schreef
Oef ik ga nu een hele hoop mensen boos maken denk ik maar de IJslanders van tegenwoordig zijn écht krakkemikkig. We hebben er hier een hoop gehad en de ellende bleef maar komen. IJslanders hebben inderdaad ook kans om PSSM2 te hebben, dus als je dat uit wil zoeken zou ik dat wel doen.

Verder hebben veel (jongere) IJslanders last van hun knieën die niet volledig in de groef willen blijven of al spat ontwikkelen. Dus de achterhand op de röntgen zetten/knieën op de echo zetten zou ik sowieso doen.

Ze lijkt ook echt niet praktisch gebouwd. Ik zou ook naar het zadel laten kijken, de meeste ijslanderzadels zijn veel te lang voor die korte ruggetjes.

Sterkte met haar, het is een lastig ras om lang goed te houden..


Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij hebben zoveel rassen problemen tegenwoordig. Friezen, Tinkers Quartes ect ook.
Haar zadel is trouwens heel kort, 40 cm maar.
Spat gaat toch gepaard met kreupelheid? Dat is ze niet.


Spat hoeft zeker in het begin niet gepaard te gaan met kreupelheid. Het kan ook ongemak geven in het lijf. Net als de knieën die niet in de groef lopen. Het zadel kun je alleen beoordelen icm het paard. Ik zal je later vanavond wel even een PB sturen met welke ellende wij allemaal gehad hebben met de IJslanders.. misschien dat je er wat mee kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 19:08 



 
Profiel   

Lyona schreef
HopeMyDay schreef
Oef ik ga nu een hele hoop mensen boos maken denk ik maar de IJslanders van tegenwoordig zijn écht krakkemikkig. We hebben er hier een hoop gehad en de ellende bleef maar komen. IJslanders hebben inderdaad ook kans om PSSM2 te hebben, dus als je dat uit wil zoeken zou ik dat wel doen.

Verder hebben veel (jongere) IJslanders last van hun knieën die niet volledig in de groef willen blijven of al spat ontwikkelen. Dus de achterhand op de röntgen zetten/knieën op de echo zetten zou ik sowieso doen.

Ze lijkt ook echt niet praktisch gebouwd. Ik zou ook naar het zadel laten kijken, de meeste ijslanderzadels zijn veel te lang voor die korte ruggetjes.

Sterkte met haar, het is een lastig ras om lang goed te houden..


Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij hebben zoveel rassen problemen tegenwoordig. Friezen, Tinkers Quartes ect ook.
Haar zadel is trouwens heel kort, 40 cm maar.
Spat gaat toch gepaard met kreupelheid? Dat is ze niet.


Heb eens een onderzoek uit ijslander gezien over het onderwerp spat. Conclusie was, spat komt veel voor, maar het had over het algemeen weinig invloed op de paarden


Laatst bijgewerkt door imaudy op 22-03-23 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 19:37 



 
Profiel   

HopeMyDay schreef
Oef ik ga nu een hele hoop mensen boos maken denk ik maar de IJslanders van tegenwoordig zijn écht krakkemikkig. We hebben er hier een hoop gehad en de ellende bleef maar komen. IJslanders hebben inderdaad ook kans om PSSM2 te hebben, dus als je dat uit wil zoeken zou ik dat wel doen.

Verder hebben veel (jongere) IJslanders last van hun knieën die niet volledig in de groef willen blijven of al spat ontwikkelen. Dus de achterhand op de röntgen zetten/knieën op de echo zetten zou ik sowieso doen.

Ze lijkt ook echt niet praktisch gebouwd. Ik zou ook naar het zadel laten kijken, de meeste ijslanderzadels zijn veel te lang voor die korte ruggetjes.

Sterkte met haar, het is een lastig ras om lang goed te houden..


Op ijsland zijn ijslanders nog echte gebruiksdieren. Een ijslander die niet voldoet daar heb je niks aan. Daar wordt heus wel op gefokt.
Mijn ijslander is inmiddels de 20 jaar voorbij en still going strong :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 19:42 



 
Profiel   

Ik heb gelezen wat je schreef, het enige wat ik, ondanks de mening van de hoefsmid, zou bekijken is de gevoeligheid van de hoeven. Ik kende een haflinger die hetzelfde deed/had, ook die had 'goede hoeven' volgens die hoefsmid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 19:47 



 
Profiel   

Hevonen schreef
Ik heb gelezen wat je schreef, het enige wat ik, ondanks de mening van de hoefsmid, zou bekijken is de gevoeligheid van de hoeven. Ik kende een haflinger die hetzelfde deed/had, ook die had 'goede hoeven' volgens die hoefsmid.


Daar dacht ik eerlijk gezegd ook aan. Vooral omdat het gedrag er steeds is, ook als de kudde rent. Ze blokkeert ergens op.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 19:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 9 [ 216 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen