Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kreupel/korte passen longeren rechtsom

 
Profiel   

Laat ik voorop stellen dat mocht het volgende week aanhouden dat ik de dierenarts langs laat komen, echter ben ik benieuwd of er mensen zijn die een soortgelijk verhaal herkennen.

Het is een keer eerder gebeurd dat was in januari, rechtsom aan de longeerlijn maakt ze met dat been kortere passen, het lijkt niet op een kreupelheid vanuit een peesblessure maar hogerop. Vervolgens zie je het linksom ook maar wel minder. Toen haar een paar dagen op rust gezet en daarna het niet meer gezien of gevoeld tot vandaag. Weer aan de longeerlijn rechtsom met het rechterbeen zet ze veel korter neer. Direct gestopt en wil haar op rust zetten tot zondag/maandag toevallig komt woensdag ook nog de osteopaat langs, wellicht kan die nog iets betekenen.

Echter ben ik benieuwd kent iemand dit en heeft die enig idee waar dit uit voort zou kunnen komen, ze heeft dit niet onder het zadel laten zien.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 19:33 



 
Profiel   

Vaak als het lijkt alsof het hoger zit, zit het juist heel laag.
Ik zou een kreupelheidsonderzoek laten doen, zeker omdat het na 2 maanden weer teruggekomen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 19:50 



 
Profiel   

Ze heeft 8 maanden geleden een peesblessure opgelopen (recent nog gescand en helemaal in orde) aan het andere been, maar die kreupelheid zag er echt anders uit. Dit lijkt haast uit de schouder te komen, maar uiteraard als het volgende week nog zo is na het bezoek van de osteopaat zal ik de da inschakelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 19:55 



 
Profiel   

Chickelien schreef
Ze heeft 8 maanden geleden een peesblessure opgelopen (recent nog gescand en helemaal in orde) aan het andere been, maar die kreupelheid zag er echt anders uit. Dit lijkt haast uit de schouder te komen, maar uiteraard als het volgende week nog zo is na het bezoek van de osteopaat zal ik de da inschakelen.


Dan is er een kans dat dit een compensatie kreupelheid is. Ik zou geen geld verspillen aan een osteopaat maar een goed onderzoek uit laten voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 19:59 



 
Profiel   

Ben je zeker dat die korte pas niet is omdat ze het andere been wil ontzien? De enige die hier echt een oordeel over kan geven is een DA in feite. Net zoals Suzanne zegt, als het oogt alsof het hoog zit zou het goed kunnen dat het juist laag zit, hoefzweer al laten uit sluiten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 20:01 



 
Profiel   

Zeker weten vind ik altijd lastig, toen met de peesblessure was dat inderdaad zo, liet ze zich van het ene been naar het andere vallen op een of andere manier oogt dit anders.

Wat betreft de hoefzweer we hebben wel de hoeven afgevoerd deze waren koud. Gebruikelijk houdt een hoefzweer toch geen 2,5 maanden aan zonder klachten?

Enige overeenkomst met toen is dat het een week gebeurd voordat de hoefkapper komt en dat de hoeven iets langer zijn. Ze staat op ijzers voor vanwege een lichtelijk scheef voorvoetje (misschien heeft dat er iets mee te maken) en dat het beter voor de pezen is na de blessure.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 20:14 



 
Profiel   

In principe niet. Ik vrees dat je het toch terug bij de pees zal moeten zoeken. Dat jij het niet meer zag betekent niet dat het in orde was… :o zeker dat ie het toen op beide kanten toonde sluit ik me toch aan bij Janine dat het wellicht door compensatie ontstaan is. Ik zou ook beneden beginnen met zoeken net als Suzanne voor stelt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen