Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Bult op wang

 
Profiel   

Vandaag viel op dat mijn oudere vosje Lee wat moeilijk haar knolselderij opat. Die krijgt ze regelmatig, ik snijd hem in meerdere stukken en ze heeft nooit problemen gehad met die stukken kapot kauwen.
Ook had ze wat moeite met een snoepje kauwen en haar avond prakje ging ook moeilijk, daar zit een soort grasmix door heen. Met hooi eten is me niks geks opgevallen.
Na wat naar haar kijken viel me op dat ze wat dikke wangen had, beide zijden, maar links het ergst.
Ze vond het ook niet fijn dat ik eraan zat. Als het morgen nog zo is wil ik iemand bellen, maar vraag me af of ik de dierenarts moet bellen of misschien is de tandarts handiger?
Ze is wel in januari nog onder behandeling geweest bij de tandarts, en ook is er een kies getrokken wegens ernstige diastases om die kies heen, maar dat was aan de rechterkant.

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:48 



 
Profiel   

Kan je het niet weg duwen / na beneden?

Bij mijn oudje gaat er wel eens wat tussen de kiezen zitten daar zit ruimte..
Gewoon tong vast en effe met je vinger weg duwen.. wel de tong goed vast houden anders kost het je vinger..( je Kan ook eerst kijken effe zaklamp er in.. en voelen gewoon wil ook wel als ze braaf doen..)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:54 



 
Profiel   

Heb je geen dierenarts in de buurt die ook meer van het gebit van paarden weet dan de gemiddelde dierenarts? Als je dat niet hebt, zou ik toch in eerste instantie voor de dierenarts gaan. Die kan foto's maken en dan ook gelijk zien of er iets anders dan een kiesprobleem aan de hand is.
Ik was een keer met iemand mee met een pony naar de dierenarts. Ze had mij onderweg verteld dat de pony een paar weken daarvoor een trap van een andere pony had gehad. Bij de dierenarts is er naar gekeken en konden ze zo niet zien wat er aan de hand was. Toen ik vertelde van die trap hebben ze foto's gemaakt en toen bleek er een scheurtje in het kaakbot te zitten. Pony mocht toen een bepaalde tijd alleen vloeibaar voer krijgen, geen hooi, geen gras, alleen slobber en hele natte senior priores. Dat is helemaal goed gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:56 



 
Profiel   

Wegduwen heb ik niet geprobeerd, ze had liever niet dat ik eraan zat. Heb wel geprobeerd erin te kijken, wat ze wel toe laat, maar ze houd haar mond en tong dan niet echt stil, dus kon eigenlijk niks zien.

Dat is wel een goede, een dierenarts die ook in de mond kan kijken, weet er zo geen in de buurt, maar kan zo even googlelen natuurlijk.
Ik hoop niet dat het zoiets is, denk het eigenlijk niet omdat de andere kant ook wat dikker lijkt dan die normaal is, lijkt me dat de zwelling dan meer aan 1 kant moet zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:02 



 
Profiel   

[ img ]
Déze plek bedoel je toch..
Zou eerst zelf kijken.. of er niet gewoon wat gras of kuil tussen zit.. ( maar nu is dat bij die van mij redelijk vaak)
Zou daar in eerste instantie geen da voor laten komen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:31 



 
Profiel   

Ik maak me meer zorgen omdat ze niet wilde dat ik eraan zat en dat ze moeilijk harde dingen kan kauwen. Die ene kant is dikker ja, inderdaad dat omcircelde deel, maar de andere kant is ook niet zo als die moet zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:41 



 
Profiel   

Tja iets vast tussen je kiezen is niet fijn als je er aanzit ( vaak is dat plekje dan ook wat rood bij onze( zit er een dagje max) dus gevoellig.. maar ook zo fijn als het weg is.. vind ze dus tja.. hoop voor je dat het het zelfde oudjes probleem is dat is simpel op te lossen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:44 



 
Profiel   

Vandaag waren beide zijden van de wangen weer normaal gelukkig en ik mocht er ook weer gewoon aanzitten. Ik had het gister wel met de low power laser behandeld, dat zal ik vandaag wel weer doen, en het dan goed in de gaten houden.
Geen idee wat het nu geweest is, hopelijk komt het niet meer terug ieder geval.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen