Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Beschadigde meniscus paard

 
Profiel   

Hoi allemaal
Ik heb een vraag, hopelijk is er iemand die mij kan helpen

Vanmorgen ben ik met mijn paard naar Wolvega geweest omdat ze al een paar week kreupel en kort liep achter. Had de dierenarts, hoefsmid en fysio er aan bij gehad maar niks te ontdekken.

Nu heb ik vanmorgen een kreupelheidonderzoek laten uitvoeren op mijn paard. Daaruit kwam helaas het slechte nieuws dat ik nooit meer zou kunnen rijden, heel misschien stapritjes! De grond zakte onder mijn voeten weg want we rijden op het moment fanatiek dressuur en cross.

Nu is er uitgekomen dat haar meniscus aan de linkerachter knie dunner is aan de binnenkant dan aan de buitenkant. Als ik weer zou gaan rijden zou dit alleen maar erger worden. Ze is nu ingespoten en over 4 week moeten we voor controle terug komen en kijken of de ontsteking is weggetrokken.

Hij had het ook over stamceltherapie maar omdat mijn paard 18 wordt, weet ik niet of ik dit kan doen??

Iemand hier ervaring mee en die me advies kan geven?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 16:41 



 
Profiel   

Een van mijn vorige paarden had een versleten meniscus. Gediagnosticeerd na kreupelheidsonderzoek en uiteindelijk echo. Ik heb haar toen wel ingelaten spuiten met hyaluronzuur/ontstekingsremmer, maar een aantal weken later toch in laten slapen. Het vooruitzicht van korte bosritjes voor een paard wat gewend was uren te lopen/zomereczeem vond ik geen leuke voor haar. Daarnaast kreeg ik een facebookherinnering van een jaar ervoor en ze was zó veranderd in bespiering en ik moest er flink aan voeren om haar op gewicht te houden. Dat was voor mij zo’n duidelijk verschil dat ze echt pijn moest hebben, ondanks dat ze niet eens heel kreupel was.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 10:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen