Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Einschuss

 
Profiel   

Kan iemand me adviseren wat beste producten zijn om te geven aan merrie met Einshuss door laag immuunsysteem aub?
Vorige maand had ze sinusontsteking waar ze compleet van de kaart van was en ook luizen.
Is behandeld met AB maar nu heeft ze dik achterbeen, is loom en lusteloos, dus ik vermoed Einshuss.
Welke prebiotica en immuunondersteuner zijn beste aub?
Veearts komt morgen, ik vermoed dat ze terug met antibiotica wordt ingespoten.
Ik vermoed dat dit 2e klap zal worden voor haar immuunsysteem. Ze zal dus zeker ondersteunende natuurlijke medicatie nodig hebben.

Kan iemand me wat raad geven aub?
De merrie is een zuivere Lusitano van 15 jaar.
Alvast bedankt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 11:55 



 
Profiel   

Heeft ze koorts? Zo ja, dan is het wijs om vandaag nog te starten met antibiotica en ontstekingsremmers en eventueel pijnstilling en vochtafdrijving. Juist bij Einschuss is snel handelen belangrijk.

Voor de weerstand heb ik goede ervaringen met lijnzaadolie.

Heel veel beterschap voor je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 12:02 



 
Profiel   

Hoe dik is het achterbeen? Bij Einschuss direct de DA laten komen en antibiotica geven. Zoveel mogelijk stil laten staan/ niet bewegen. Hoe langer je wacht, hoe meer kans op blijvende schade.

Heeft ze geen onderliggend PPID? Kijk eens naar een vitamine spuit en iets ondersteunends voor de lymfen. Kleefkruid oid..maar niet alles tegelijk door elkaar gaan geven. Een voor een en heel voorzichtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 12:11 



 
Profiel   

Bij vermoeden van einschuss zou ik ook direct de dierenarts op bezoek willen hebben en niet wachten tot morgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:14 



 
Profiel   

Het advies van mijn veearts was in die tijd (na toediening pijnstilling en antibiotica) om veel te koelen en veel te stappen, 3 x per dag ruime afstanden rechtdoor op vlak terrein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:20 



 
Profiel   

Zoals anderen ook vermelden: Einschuss = direct dierenarts

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:01 



 
Profiel   

Ja ik zeg ook gelijk dierenarts. En wij moesten naast de medicatie 3x per dag koelen en na paar dagen ook wandelen aan de hand

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:40 



 
Profiel   

Wandelen mag alleen na toediening van de antibiotica..dit is even een heel belangrijk verschil.

Zonder antibiotica bij einschuss kan er bloedvergiftiging ontstaan als het paard gaat bewegen en de lymfen kunnen blijvend beschadigd raken.


Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 27-03-23 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:51 



 
Profiel   

MissSicarius schreef
Zoals anderen ook vermelden: Einschuss = direct dierenarts

Lees post!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:51 



 
Profiel   

Wat vervelend.

Helaas heb ik ook vaak einschuss meegemaakt en ik ga mee in het advies om vandaag nog een dierenarts te laten komen.

Wandelen en koelen eerst met de dierenarts overleggen. Wordt meestal afgeraden in de acute fase. Daarna is beweging inderdaad goed voor het slinken van het been.

Dan je eigenlijke vraag: hoe ondersteunen.
Al die medicatie is inderdaad funest voor de darmen. Ik houd er zelf niet van om er van alles in te stoppen, maar een kuurtje psyllium kan zeker. Dat geeft een boost aan de darmbacteriƫn. Niet te lang geven, want dan heeft het geen effect meer. Beter een paar keer een kuur van een week. Overleg wel even met dierenarts wanneer je daarmee kunt beginnen.

Heel veel sterkte!


Laatst bijgewerkt door McGregor op 27-03-23 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:55 



 
Profiel   

Cambiar schreef
MissSicarius schreef
Zoals anderen ook vermelden: Einschuss = direct dierenarts

Lees post!


Ik denk dat iedereen, net als ik, bedoelt dat er vandaag een DA bij moet ipv morgen ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:56 



 
Profiel   

Cambiar schreef
MissSicarius schreef
Zoals anderen ook vermelden: Einschuss = direct dierenarts

Lees post!

Dat heeft ze gedaan, gezien haar reactie: direct dierenarts.
De meesten die reageren schrijven dit ook: einschuss betekent spoed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 15:19 



 
Profiel   

McGregor schreef
Wat vervelend.

Helaas heb ik ook vaak einschuss meegemaakt en ik ga mee in het advies om vandaag nog een dierenarts te laten komen.

Wandelen en koelen eerst met de dierenarts overleggen. Wordt meestal afgeraden in de acute fase. Daarna is beweging inderdaad goed voor het slinken van het been.

Dan je eigenlijke vraag: hoe ondersteunen.
Al die medicatie is inderdaad funest voor de darmen. Ik houd er zelf niet van om er van alles in te stoppen, maar een kuurtje psyllium kan zeker. Dat geeft een boost aan de darmbacteriƫn. Niet te lang geven, want dan heeft het geen effect meer. Beter een paar keer een kuur van een week. Overleg wel even met dierenarts wanneer je daarmee kunt beginnen.

Heel veel sterkte!

Zie openingspost. Veearts komt morgen. Moet werken tot 23u30 nu
Deze morgen zag ik dikker been, dus vermoed einchuss, zeker ben ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 15:42 



 
Profiel   

Heeft je paard koorts- dat vermoed ik wel aangezien hij sloom en lusteloos is, dan per direkt de da erbij, en als je niet van je werk weg kan zorgen dat iemand anders de da opvangt, dik been- lusteloos - koorts is altijd spoed .
Ik weet dat ik niets anders toevoeg dan d3 anderen , maar heb zelf een einschuss paard en krijg hier meteen een kriebel bij- hoe sneller je handelt hoe erger je voorkomt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:31 



 
Profiel   

knollentuin schreef
Heeft je paard koorts- dat vermoed ik wel aangezien hij sloom en lusteloos is, dan per direkt de da erbij, en als je niet van je werk weg kan zorgen dat iemand anders de da opvangt, dik been- lusteloos - koorts is altijd spoed .
Ik weet dat ik niets anders toevoeg dan d3 anderen , maar heb zelf een einschuss paard en krijg hier meteen een kriebel bij- hoe sneller je handelt hoe erger je voorkomt

Ik heb al in paniek rondgebeld, niemsnd kan

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:37 



 
Profiel   

Dierenarts kan ook niet met assistente die kant op? Vrij nemen van werk lukt ook niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:39 



 
Profiel   

Oh wat vervelend jo, ik wil echt geen paniek zaaien hoor maar als het echt einschuss is is een sepsis dichtbij- staat je paard alleen op een stal dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 17:12 



 
Profiel   

Dank voor het verwittigen dat dit zo delicaat is.
De veearts zal morgenvroeg komen en ik moet vanavond antibiotica geven als ik thuiskom.
Hij zegt dat ik niet moet panikeren, problerm is dat ik niet weg kan van mijn werk zonder risico om werk kwijt te raken.
Ik ga hier asap werk van maken en nogmaals super bedankt om mij te waarschuwem.
Is eertste keer dat ik dit tegenkom en wist niet dat dit zo erg was.
Dank

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 17:16 



 
Profiel   

Succes, hou ons even op de hoogte.
Ik hoop dat het meevalt .

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 17:21 



 
Profiel   

knollentuin schreef
Succes, hou ons even op de hoogte.
Ik hoop dat het meevalt .

Dank. Zal ik doen.
Dikke merci om mij te willen helpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 17:23 



 
Profiel   

Klinkt als een goed plan. De rest van je leven is gewoon ook belangrijk, je doet je best en komt uit bij hetgeen wat haalbaar is :knuffel:
Veel beterschap en ik hoop op goede updates!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 17:23 



 
Profiel   

Sintara schreef
Klinkt als een goed plan. De rest van je leven is gewoon ook belangrijk, je doet je best en komt uit bij hetgeen wat haalbaar is :knuffel:
Veel beterschap en ik hoop op goede updates!

Dankuwel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 17:56 



 
Profiel   

Sintara schreef
Klinkt als een goed plan. De rest van je leven is gewoon ook belangrijk, je doet je best en komt uit bij hetgeen wat haalbaar is :knuffel:
Veel beterschap en ik hoop op goede updates!

Dankuwel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 17:56 



 
Profiel   

De veearts heeft een Zak endotrim aan zijn deur gezet die ik vanavond mag ophalen.
Is dit wel de juiste AB aub?
Moest dit ook geven voor snot 3 weken geleden, vanwege sinus probleem.
Zal ze daar niet al resistent op zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 17:58 



 
Profiel   

Is OK, ik ga morgen overleggen met de veearts dat endotrim niet genoeg is
https://aaep.org/horsehealth/lymphangit ... -condition
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen