Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Doorlopende hengstig

 
Profiel   

Wij hebben een merrie die eigenlijk doorlopend hengstig is met alle bijkomende signalen. De ruinen op stal besteden er amper aandacht aan maar ze piest en knippert bijna constant, drukt tegen het tussenschot aan en heeft naar mijn idee er zelf ook last van.
Is er een natuurlijke remedie om het wat te verminderen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 10:02 



 
Profiel   

Heb je monnikspeper al bijgevoerd? Ik merk nu na ongeveer 6 weken echt verschil.

Anders regumate, maar dat is alles behalve natuurlijk. Iets anders is er niet echt naar mijn weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 10:31 



 
Profiel   

Is ze nagekeken op cystes o.i.d. in de eierstokken?
Monnikspeper werkt, soms tijdelijk soms voor langere duur, maar het is wel aan te raden om te zien of er een oorzaak is voor dit gedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:25 



 
Profiel   

Begin maar eerst met een echo van de eierstokken. Dit komt héél vaak door een cyste of tumor daarop. Helaas zelf ervaring mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:36 



 
Profiel   

Het is misschien verstandig om je merrie nader te laten onderzoeken. Cystes, ontstekingen, gezwellen, allemaal nare dingen die op/bij de voorplantingsorganen van de merrie aanwezig kunnen zijn die de klachten verklaren c.q. veroorzaken.
Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:38 



 
Profiel   

ja eerst wel uit laten zoeken voor je supplementen gaat proberen.
heb er een gehad met een flinke cyste en die had er ook echt pijn door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 12:40 



 
Profiel   

Mijn shetmerrie had dit jaren geleden ook. Daarvoor was ze 6 jaar achtereen drachtig (niet mijn keuze destijds) en zogend, dus vond het in t begin niet zo heel raar.
Wel werd ze ineens levensgevaarlijk voor de wagen, ik kon er niks meer mee beginnen zo zuur als ze was.
Heeft uiteindelijk een ruime 2 maand geduurd, toen de toenmalige eigenaar de DA erbij haalde. Die constateerde idd wat cystes op de eierstokken. Merrie heeft toen een tijdje op regumate gestaan. Daarna nooit meer gehad gelukkig.

Dus ik ga met de rest hierboven mee; eerst maar eens iets medisch als bijv cystes laten uitsluiten, voor je met allerlei "natuurlijke" middeltjes aan de gang gaat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 12:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen