Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Huid problemen KWPN ruin

 
Profiel   

Iets minder positief de afgelopen dagen.
De plekken onder zijn hoofd, tussen de kaken, leken weer wat onrustig. Na deze gewassen te hebben is de rust terug.
De rest van het lijf is wel rustig.
Waar de teek bij zijn koker zat, zit nu weer een keiharde knikker, vergelijkbaar met de plek bij de singel die destijds is gaan ontsteken.. Hopen dat dat nu niet gebeurt.

En vandaag had hij weer een teek, dit keer direct onder zijn oor. Zit nu een cirkel van 2cm zonder haar en wondvocht. :(:)
Rotbeesten zijn het
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 16:08 



 
Profiel   

Ik ben wel benieuwd hoe het inmiddels gaat! Heb je nog bepaalde behandelingen/middeltjes gevonden die goed werkten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 13:18 



 
Profiel   

Ik kom ook even binnen vallen, kwam per toeval dit topic tegen. Mijn merrie heeft 2 jaar terug ook met haar neus in een tekennest gezeten, kreeg ook gelijkaardige wondjes op de plaatsen waar ze gebeten was. Die behandel ik nu voor de zomer met tekenpipetjes, ik verdeel 3 pipetjes over haar manen, rug en staart en dan is ze de hele zomer tekenvrij. Ik gebruik Vectra 3D.
Misschien dat je dit ook nog kan proberen om in ieder geval te zorgen dat hij niet telkens gebeten wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 13:25 



 
Profiel   

:wave:
Er zijn geen ontstekingen ed meer ontstaan. Enkel die kale plekjes van 2cm ongeveer met in t midden een gaatje. Vermoedelijk teken dus.
Ik ga het het in de gaten houden richting het najaar en in de winter.

En de optie mbt tekenpipetjes ga ik ook zeker met de DA overleggen. Ben met name benieuwd of het geen kwaad kan als hij dan aan z’n huid/vacht zit of de andere paarden met bv het spelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 17:16 



 
Profiel   

Fijn dat het nu meevalt! Hier ook (meestal zo in de zomer).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-23 07:42 



 
Profiel   

Het is een aantal maanden goed gegaan, maar nu met de langere vacht heeft hij weer ontstekingen.


Mijn idee: zodra hij door een teek gebeten wordt, reageert zijn huid dermate heftig dat de teek door het wondvocht wordt ingekapseld, waardoor de ontsteking verergert. Wanneer ik de teek er uit haal is de plek binnen 1-2 dagen rustig.
Echter ben ik niet elke dag op stal, waardoor ik dus soms de korst er af moet weken/af moet trekken en de teek er uit moet peuteren, zo diep zit ie dan :(:)
Erg pijnlijk voor mijn vriendje..
nu zit ik te denken om het gebied rond zijn oksels en borst te scheren, wellicht helpt een korte vacht gezien hij in de zomer niet zulke grote plekken krijgt?
Andere optie is geheel scheren, maar dat zie ik niet zo zitten omdat zijn huid zo gevoelig is en hij heel snel schuurplekken krijgt van dekens…

Meest ideaal zou iets zijn waardoor de teken hem met rust laten, maar hij lijkt ze juist wel aan te trekken :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-23 17:26 



 
Profiel   

Balen zeg!

Die van mij begon ook weer kleine plekjes te krijgen zodra de wintervacht tevoorschijn kwam . Dus gisteren helemaal geschoren en behandeld met betadineshampoo. Gelukkig zijn we er nu vroeg bij. Ik ben normaal echt niet van het scheren, maar er is duidelijk een link met de dikke wintervacht en anders is wassen ook niet te doen. Ze heeft normaal ook een gevoelige huid (snel kale plekjes, singelwondjes), maar ze krijgt geen schuurplekjes na het scheren gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-23 22:04 



 
Profiel   

Ik heb jouw berichten nog eens terug gelezen BeFearless, maar die gele plekjes heeft hij nu dus niet meer.
Het zijn enkel die plekjes uit m’n vorige post, waarvan ik dus denk dat het teken beten zijn..
Spoiler:
[ img ]

Dit is iets wat ik uit een van die plekjes heb gehaald, er lijken toch echt twee pootjes in te zitten..
Vandaag heb ik rond het plekje geschoren zodat er geen haren meer in vast kunnen komen te zitten.
Daarnaast heb ik hem ingespoten met Endure, dat zou ook tegen teken moeten helpen dus fingers crossed..
Mijn second opinion DA stelt voor om de volgende keer hetgeen wat ik uit die plekjes haal op te sturen om te laten onderzoeken, dus ik ga eens kijken hoe ik dat kan regelen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-23 19:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen