Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Beslag bij tussenpeesblessure en schiefel

 
Profiel   

Vorig jaar voorjaar ben ik overgestapt op een andere smid. Deze heeft mijn paard laten zakken in stand. Mijn paard stond volgens hem veel te steil. Helaas moest mijn paard na elke beslagbeurt erg wennen aan de nieuwe stand en liep hij een aantal dagen na het beslaan niet goed. Uiteindelijk bleken na een aantal keer beslaan alle pezen geïrriteerd. Ik weet niet of dit de oorzaak is geweest, maar ik vind het wel toevallig. Uiteindelijk hoorde ik niks meer, ben ik overgestapt op een andere smid en was er weer drie maanden later een afgescheurde tussenpees geconstateerd. Op basis van deze blessure was het advies van de veearts om het beslag en de stand aan te passen. Paard moest op zolen en wiggen komen te staan.

Deze blessure is op de echo verbeterd en de pees is enkel nog kortvezelig. Ook is er inmiddels een schiefel geconstateerd. Deze kon geen kwaad en ik mocht verder met opbouwen.

Ik heb een second opinion uit laten voeren omdat het beentje bleef opzwellen. Hieruit bleek dat de schiefel nog onrustig is, eveneens te tussenpees thv de schiefel. Deze dierenarts adviseert om juist de stand te laten zakken.

Het paard loopt voor zijn doen erg goed op het moment. Donderdag komt de smid en ik twijfel enorm of de wiggen ertussenuit moeten of niet.

Alle raad is welkom :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 19:58 



 
Profiel   

Oef dit is wel iets heftigs hoor. Een paard wat zo steil staat mag niet te snel worden gecorrigeerd, en zeker als een paard wat ouder is.
Te snel op enter gedrukt. Ik heb niet echt kennis ervan maar mijn gevoel zegt dat je nu niet meer moet gaan klooien met de beenstand. Misschien juist weer wat steiler zetten om de pezen rust te geven.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 21:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen