Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Flemen na eten krachtvoer

 
Profiel   

Ik snap eigenlijk niet waarom je niet gewoon met het krachtvoer stopt. Blijkbaar heeft hij er last van dus gewoon niet meer voeren. In ieder geval voor een tijd
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 17:32 



 
Profiel   

Dorine92 schreef
Ik snap eigenlijk niet waarom je niet gewoon met het krachtvoer stopt. Blijkbaar heeft hij er last van dus gewoon niet meer voeren. In ieder geval voor een tijd


Omdat voorheen krachtvoer nooit een probleem was. Dit is pas na herstel maagzweer ontstaan en dat vind ik gek. En niet toen hij z’n zweer nog had.

En z’n krachtvoer is een grasbrok. Dus niet echt krachtvoer. Omdat hij magnesium (poeder) krijgt leek me beetje grasbrok wel ideaal. Daarnaast krijgt hij maar 80 gram balancer. En ook zeker periodes tussen dat hij niet fleemt.

Morgen ga ik de equine74 los voeren kijken of hij daarvan ook gaat flemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 17:44 



 
Profiel   

En, wat was het oordeel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 17:35 



 
Profiel   

Afgelopen 2 dagen niet zien flemen na het eten van de equine74 zowel los als met de grasbrokjes heb nu wel iets minder water door gedaan. Alleen om de magnesium te laten plakken aan de grasbrokjes.

Nu moet hij iets meer kauwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 18:51 



 
Profiel   

is ook beter want dan maakt hij speeksel aan met het kauwen.
als je een soort soep maakt van grasbrok dan kauwen ze niet of te weinig en dat is voor de maag dan weer belastend.
fijn dat het nu goed gaat!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 19:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen