Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pony ibd

 
Profiel   

Hoi hoi

Na een jaar lang tobben en afgelopen week 10 dgn op de kliniek te hebben gestaan is de diagnose van mijn piny chronische dunne darm ontsteking.

Lang verhaal kort
Hij is nu weer thuis, met prednison kuur en antibiotica kuur.

Helaas eet ie nog steeds geen hooi (maakt niet uit welke ik probeer)
Wel gras, maar alleen het korte gras.

Nou had ie vandaag toch weer koliek verschijnselen, waarschijnlijk door de ontsteking. (dat hoop ik tenminste)

Iemand ervaring hiermee?
Hoelang kan hij hier nog last van houden
Hoelang duurt het voordat de medicatie gaat aanslaan (als het dat gaat doen)

Ik ben een beetje ten einde raad.
Hij is al zolang ziek.

Op zoek naar ervaringen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 16:44 



 
Profiel   

Heeft hij diarree ook?

Een 4-tal jaar terug een paardje daardoor laten inslapen… we kregen die diarree enkel relatief (lees koeienvlaai mest ipv spuitwater), door ze 100 euro cortisone/week te geven… alles geprobeerd, probiotica, antibiotica,…. En de cortisone ging ook wennen. Ze was 20, was een mooie leeftijd en daardoor uiteindelijk de keuze gemaakt om ze te laten gaan. Volgende DA waren er op bv sportstallen best wat paarden die chronisch op cortisone stonden om dit soort dingen onder controle te blijven houden…

Hopelijk slaat het aan!
Probiotica al geprobeerd als ondersteuning? (Hier zagen we met cortisone best vlug de spuitpoep minder spuit worden, echter was het pas na een kleine week dat het vlaaien werden, en beter werd het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 17:03 



 
Profiel   

Mss heb je hier iets aan.
Daar zijn mensen met ervaringen.

[MD] IBD, ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 17:18 



 
Profiel   

monsera schreef
Mss heb je hier iets aan.
Daar zijn mensen met ervaringen.

[MD] IBD, ervaringen?


Ja dank je
Die kwam ik ook net tegen.
Staat veel in

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 17:55 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Heeft hij diarree ook?

Een 4-tal jaar terug een paardje daardoor laten inslapen… we kregen die diarree enkel relatief (lees koeienvlaai mest ipv spuitwater), door ze 100 euro cortisone/week te geven… alles geprobeerd, probiotica, antibiotica,…. En de cortisone ging ook wennen. Ze was 20, was een mooie leeftijd en daardoor uiteindelijk de keuze gemaakt om ze te laten gaan. Volgende DA waren er op bv sportstallen best wat paarden die chronisch op cortisone stonden om dit soort dingen onder controle te blijven houden…

Hopelijk slaat het aan!
Probiotica al geprobeerd als ondersteuning? (Hier zagen we met cortisone best vlug de spuitpoep minder spuit worden, echter was het pas na een kleine week dat het vlaaien werden, en beter werd het niet.


Hij heeft geen diarree, maar eet geen hooi meer en soms wat koliekerig.
Nee nog geen probiotica geprobeerd.
Heb je toevallig een merk?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 22:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen