Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard hoest af en toe

 
Profiel   

Hallo, sinds een week heb ik gemerkt dat paard af en toe hoest tijdens het rijden. 1 of 2 keer aan het begin en 1 of 2 keer aan het eind. Conditie verder prima en niet of nauwelijks neusloop. Overdag in de wei en in de nacht in een (open) box. Dus tja, wat nu te doen? Rustig aan met rijden, eventueel een kruidenmengsel o.i.d. geven? Heeft ie eerder nooit gedaan. Ik ken een verhaal van een paard dat verkouden werd, het werd hardnekkiger en paard is altijd gevoelig gebleven. |(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 14:02 



 
Profiel   

Hier in de omgeving zijn de laatste tijd ook echt veel paarden aan het hoesten. Op 1 stal van de 15 paarden waren er 8 aan het hoesten. Mijn eigen paard heeft laatst ook een tijdje gehoest. 2 keer de DA erbij geweest en uiteindelijk waren haar longen goed. Laatst met rijden wel nog even een keertje gehoest maar de laatste tijd nergens last meer van gehad. 2 andere paarden bij ons op stal precies hetzelfde. Ik ondersteun die van mij met luchtwegsiroop en fenegriek. Daarnaast zoveel mogelijk stof vermijden. Die van mij is verhuisd naar een uitloopstal in plaats van een box binnen in de schuur.

Ik zou er even een dierenarts bijhalen voordat de longen zo ver beschadigd zijn dat het hoesten chronisch wordt en achterhalen wat de oorzaak is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 14:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen