Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat kan dit zijn? Gele korstjes op benen, borst, buik

 
Profiel   

Hoi! Iemand een idee wat dit kan zijn. Van de een op andere dag heeft m’n haflinger allemaal korstjes op haar achterbenen (binnenkant en voorkant van de onderbenen). Bij de voorbenen zit het ook onderaan en dan ook juist aan de achterkant.
Verder zitten ze op de borst en ook wat op haar buik. Onder de korstjes zitten een soort harde bultjes (vooral op de borst en buik) de korstjes zijn wat gelig en de meeste kun je vrij gemakkelijk verwijderen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ze staat 24/7 buiten in weiland met onbeperkt toegang tot hooi.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:49 



 
Profiel   

Ben je de afgelopen dagen in het bos geweest? Mijn paarden hebben het als ze in het bos zijn geweest. Ik heb eens gehoord/gelezen dat het miniteekjes zijn. Bij mijn paarden zijn de wondjes meestal een paar dagen en dan is alles weer weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 20:05 



 
Profiel   

Of bijzonder vervelend insect, of allergische reactie op insect. Ik kijk even paar dagen aan, als het dan niet zelf al verbeterd was ik eerst met teershampoo en dan met betadinescrub.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 20:07 



 
Profiel   

Reactie op vliegenbeten of andere insecten beet. Onze pony heeft dit ook wel eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 20:30 



 
Profiel   

Mijn paard heeft dit tijdrns vakanties veel gehad, en dat kwam door mini teken. Vaak vond ik ze, maar vaak lieten ze direct al los samen met de korsten. Waren altijd vieze natte wondjes en lijkt precies op jou foto's.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 07:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen