Ervaringen uitmeten paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hieperdi
Berichten: 2570
Geregistreerd: 24-01-12

Ervaringen uitmeten paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 17:10

Hoi ik ben benieuwd naar jullie ervaringen rondom holistische( natuurgeneeskundige) behandelaars? Ofterwel het uitmeten van paarden. Robjanzomer heb ik goede dinnen over gehoord en zelf een keer gehad voor mijn vorige paard, maar of dat nou echt geholpen heeft.. verder had ik ook goede dingen gelezen over equiprana maar wellicht zijn er nog meer goede ervaringen van andere mensen. Ik zit in zuidholland en mijn paard heeft wat vage kwaaltjes en milde astma.

ElCid

Berichten: 9231
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 17:55

Wij laten onze paarden regelmatig doormeten en dat heeft al heel veel problemen en "vage kwaaltjes" weggenomen na een bijbehorende kuur.
Wij maken altijd gebruik van Horse Body Balance/ Jeannette Kompier. Zij heeft al dingen weten te doen die geen reguliere arts wist op te lossen. https://horsebodybalance.com/

Een van onze paarden was door een DA vrijwel opgegeven..........en die is nu weer bijna zoals hij zijn moet met de hulp van Jeanette.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 25-06-23 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

karin30
Berichten: 162
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Ervaringen uitmeten paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 18:01

Ik had in februari rob zomers bij mn paard en alles wat hij zij klopte wel kon ook vertellen wat d'r voorkeur hand was en welk achterbeen ze er verder onder had. Hij heeft haar niet zien lopen

Hieperdi
Berichten: 2570
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 18:31

karin30 schreef:
Ik had in februari rob zomers bij mn paard en alles wat hij zij klopte wel kon ook vertellen wat d'r voorkeur hand was en welk achterbeen ze er verder onder had. Hij heeft haar niet zien lopen

Ja toch wel bizar is dat he!

Hieperdi
Berichten: 2570
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 18:32

ElCid schreef:
Wij laten onze paarden regelmatig doormeten en dat heeft al heel veel problemen en "vage kwaaltjes" weggenomen na een bijbehorende kuur.
Wij maken altijd gebruik van Horse Body Balance/ Jeannette Kompier. Zij heeft al dingen weten te doen die geen reguliere arts wist op te lossen. https://horsebodybalance.com/

Een van onze paarden was door een DA vrijwel opgegeven..........en die is nu weer bijna zoals hij zijn moet met de hulp van Jeanette.

Wat fijn! Bedankt zal eens op de site kijken

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Ervaringen uitmeten paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 18:33

Ik heb goede ervaringen met Rob Zomer

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen uitmeten paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:19

Rob is hier 2 weken geleden geweest.
Wij zijn ook fan van hem. Dus raad hem absoluut aan.

karin30
Berichten: 162
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:27

michelle933 schreef:
karin30 schreef:
Ik had in februari rob zomers bij mn paard en alles wat hij zij klopte wel kon ook vertellen wat d'r voorkeur hand was en welk achterbeen ze er verder onder had. Hij heeft haar niet zien lopen

Ja toch wel bizar is dat he!


Ja echt heel raar. Maar wel waar

DuoPenotti

Berichten: 29820
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:35

Ja goede ervaring met mijn paard met pollen allergie
Die na 2 uur buiten staan zo'n pijn en opgezwollen lippen kreeg en jeukende neus. Dat ze zich helemaal afsloot.
Naar nu een paard dat ik weer hele dagen zonder problemen op het gras heb staan.

Dierenarts was uitbehandeld.
Dan zou ik hebben moeten kijken wat de kliniek zou kunnen. Maar zoveel belovend zijn daar de verhalen ook niet.

Oh ja volgens bloedtest allergisch voor van alles zoals pollen

Hieperdi
Berichten: 2570
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-23 14:40

DuoPenotti schreef:
Ja goede ervaring met mijn paard met pollen allergie
Die na 2 uur buiten staan zo'n pijn en opgezwollen lippen kreeg en jeukende neus. Dat ze zich helemaal afsloot.
Naar nu een paard dat ik weer hele dagen zonder problemen op het gras heb staan.

Dierenarts was uitbehandeld.
Dan zou ik hebben moeten kijken wat de kliniek zou kunnen. Maar zoveel belovend zijn daar de verhalen ook niet.

Oh ja volgens bloedtest allergisch voor van alles zoals pollen

Wat goed!! Wie heb jij erbij gehaald?

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 15:37

Hier Rob Zomer bij beide paarden gehad.

Paard 1 kwam maag en darmen uit. We wisten dat dat klopte en dat ze wat ondersteuning kon gebruiken. Geen diaree ofzo, maar ze had een verleden van maagzweren en wat harde mest.

Paard 2 kwam lever en hormoonhuishouding uit. Ze was wat wispelturig, dus het kon natuurlijk best.

Beide paarden zijn behandeld. Bij paard 1 dacht ik een minimaal positief verschil te merken.
Bij Paard 2 merkte ik geen enkel verschil.
Ik was volgens mij voor 2 paarden inclusief medicijnen rond de eur 400,00 kwijt. Dat was het wat mij betreft niet waard.

Hieperdi
Berichten: 2570
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-23 16:09

boemel schreef:
Hier Rob Zomer bij beide paarden gehad.

Paard 1 kwam maag en darmen uit. We wisten dat dat klopte en dat ze wat ondersteuning kon gebruiken. Geen diaree ofzo, maar ze had een verleden van maagzweren en wat harde mest.

Paard 2 kwam lever en hormoonhuishouding uit. Ze was wat wispelturig, dus het kon natuurlijk best.

Beide paarden zijn behandeld. Bij paard 1 dacht ik een minimaal positief verschil te merken.
Bij Paard 2 merkte ik geen enkel verschil.
Ik was volgens mij voor 2 paarden inclusief medicijnen rond de eur 400,00 kwijt. Dat was het wat mij betreft niet waard.

Oh wat jammer zeg! Ben zelf ook heel sceptisch en toen der tiijd ook rob laten langs komen. Zag minumaal verschil

Elisa2

Berichten: 37412
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ervaringen uitmeten paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 16:14

Jeanette Kompier heb ik wisselende ervaringen mee, 1 heel goed..twee die eigenlijk nauwelijks iets deden.

Met Den Hoek wel goede ervaringen en ook met Chinese kruidentherapie voor hormooncyclus paard wat weer door iemand anders werd gegeven.

Babootje

Berichten: 26374
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ervaringen uitmeten paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 16:31

Bij Den Hoek ook goede ervaringen. Ik vind het wel belangrijk dat de arts ook gewoon regulier paardenarts is.

ElCid

Berichten: 9231
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 17:12

Elisa2 schreef:
Jeanette Kompier heb ik wisselende ervaringen mee, 1 heel goed..twee die eigenlijk nauwelijks iets deden.

Met Den Hoek wel goede ervaringen en ook met Chinese kruidentherapie voor hormooncyclus paard wat weer door iemand anders werd gegeven.


Niemand kan alles oplossen, ik heb weer minder goede ervaringen met Rob Jan Zomer net als een vriendin van mij. Dat zegt niet dat ze niks kunnen overigens maar in onze gevallen hielp het gewoon niet.
Net als een reguliere arts niet alles kan zullen de alternatieve geneeskundige ook niet alles kunnen oplossen. Wij hebben bijv. ook iemand van Den Hoek bij een van onze paarden gehad, zonder resultaat.

Neemt niet weg dat mijn ervaringen met Jeanette meestal zeer positief waren en ze nu dus 1 paard met flinke neurologische problemen enorm geholpen heeft. Paard was nauwelijks te rijden maar dat gaat steeds beter maar het kost wel tijd.

Grote verschil met de "reguliere" ( voor zover die iets kunnen "genezen" .......) is dat alternatief tijd kost. Er wordt niet zomaar een pilletje in gegooid en "het is over". Soms vind je de oorzaak meteen soms duurt het een tijd. Bovengenoemd paard met de neurologische problemen is al eerder behandeld en dat heeft een deel van het probleem opgelost, hij is nu aan de 2e kuur bezig en hopelijk is dat afdoende. De reguliere zorg gaf uiteindelijk maar 1 advies en dat was opruimen!

Kosten kunnen ook flink uit een lopen; voor het ene paard ( of mens) is 1 middeltje genoeg voor een ander een hele apotheek.

Elisa2

Berichten: 37412
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ervaringen uitmeten paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 08:22

Ja dat laatste kan ook wel een issue zijn waardoor men eerder afhaakt en een behandeling niet geslaagd lijkt.

Ik ben voor een combinatie van geneeswijzen, alternatief gaat vaker op zoek naar de oorzaak(en) en dan is het soms een laag voor laag verhaal. Regulier is soms gewoon nodig, medicatie etc. in acute fases.

Ik zie het zelf ook het liefst gecombineerd, een arts die regulier is en alternatief er bij doet zodat er echt holistisch gekeken kan worden.

Heb ook een paard met een kruisverlamming beter zien worden door alternatief (magnetiseren in dit geval) die regulier ook opgegeven was en uiteindelijk 28 heeft mogen worden ipv 4. Dus ja, er is nog zoveel meer en afhankelijk van de situatie wat op dat moment het beste past.

Hieperdi
Berichten: 2570
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 09:51

Ik lees veel over kpu. Dit wordt vaak gediagnosticeerd door holistische geneeskundige door een urine test. Holistische kunde alaaa, maar kpu.. :roll: Ik ben hier zeeeer sceptisch over. Had equinprana op het oog, maar die werkt juist via kpu protocol, ben bang dat ik toch afhaak bij equinprana

Babootje

Berichten: 26374
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:55

Elisa2 schreef:
Ik ben voor een combinatie van geneeswijzen, alternatief gaat vaker op zoek naar de oorzaak(en) en dan is het soms een laag voor laag verhaal. Regulier is soms gewoon nodig, medicatie etc. in acute fases.


Regulier gaat ook wel op zoek naar de oorzaak, maar werkt met een systeem van uitsluiten. Daar zijn vaak meerdere onderzoeken voor nodig omdat symptomen soms ook erg op elkaar kunnen lijken.
Bij onderzoek met een lecherantenne ben je vaak sneller bij de oorzaak of kun je een beter idee krijgen waar je moet zoeken. Ik vind beide complementair aan elkaar. En ik zet het ook zo in.
Jammer dat beide disciplines niet vaker gaan samenwerken, alhoewel Utrecht wel vaak samenwerkt met Den Hoek als ze er zelf niet meer uitkomen. Ik vind het wel belangrijk dat een holistisch paardenarts ook een reguliere opleiding paardenarts heeft omdat er dan vanuit beide invalshoeken wordt gekeken.
Voor kreupelheden ga ik wel altijd naar een reguliere praktijk, vanwege de beeldvorming die je moet doen.

Elisa2

Berichten: 37412
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ervaringen uitmeten paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 14:23

Ja ik ook, het ligt echt aan het probleem wat dan beter lijkt op dat moment om te doen. Mechanisch is eigenlijk altijd regulier. Ik vind het ook jammer dat er niet wat meer samenwerking is. Maar goed, dat vind ik bij mensen ook.

Hieperdi
Berichten: 2570
Geregistreerd: 24-01-12

Re: Ervaringen uitmeten paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 21:34

Helaas nog niet echt wat kunnen vinden. Rob jan is erg druk en steffie van der laarse heeft een opname stop. Ik zoek echt iemand die NIET op KPU hamert want daar geloof ik gewoon niet in!

Eefste

Berichten: 906
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen uitmeten paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 21:48

Ik had geweldige ervaringen met Gerrit Zomer (de vader van Rob Zomer). Hij heeft mijn oude paardje echt "gered". Zelfs mijn reguliere dierenarts was het daarmee eens.
Rob Zomer ook wel eens geweest toen hij het net van zijn pa overnam. Ik vond hem zeker ook goed. Maar het resultaat was minder direct zichtbaar. (Diagnose klopte wel met goed resultaat op langere termijn)

Hieperdi
Berichten: 2570
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 21:59

Eefste schreef:
Ik had geweldige ervaringen met Gerrit Zomer (de vader van Rob Zomer). Hij heeft mijn oude paardje echt "gered". Zelfs mijn reguliere dierenarts was het daarmee eens.
Rob Zomer ook wel eens geweest toen hij het net van zijn pa overnam. Ik vond hem zeker ook goed. Maar het resultaat was minder direct zichtbaar. (Diagnose klopte wel met goed resultaat op langere termijn)

Wat fijn zeg! Gerrit ken ik niet maar die zal wel gestopt zijn denk ik?

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 22:19

michelle933 schreef:
Eefste schreef:
Ik had geweldige ervaringen met Gerrit Zomer (de vader van Rob Zomer). Hij heeft mijn oude paardje echt "gered". Zelfs mijn reguliere dierenarts was het daarmee eens.
Rob Zomer ook wel eens geweest toen hij het net van zijn pa overnam. Ik vond hem zeker ook goed. Maar het resultaat was minder direct zichtbaar. (Diagnose klopte wel met goed resultaat op langere termijn)

Wat fijn zeg! Gerrit ken ik niet maar die zal wel gestopt zijn denk ik?


Nee werkt nog wel begreep ik

Janneke2

Berichten: 22804
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 22:19

michelle933 schreef:
Ik lees veel over kpu. Dit wordt vaak gediagnosticeerd door holistische geneeskundige door een urine test. Holistische kunde alaaa, maar kpu.. :roll: Ik ben hier zeeeer sceptisch over. Had equinprana op het oog, maar die werkt juist via kpu protocol, ben bang dat ik toch afhaak bij equinprana


Je mag geloven wat je wil.
Ik heb even op de website van equiprana gekeken.
Wellicht een prima therapeute, maar geen dierenarts.
Neemt niet weg dat de urinetest naar indican gewoon voorkomt op pubmed - dwz het is gewoon iets dat links en rechts door wetenschappers wordt gemeten en een indicatie van de darmflora (het microbioom) geeft.
Verder was mijn indruk dat het een optie is - niet de bril waardoor deze mevrouw alles bekijkt.

Hieperdi
Berichten: 2570
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 07:48

Janneke2 schreef:
michelle933 schreef:
Ik lees veel over kpu. Dit wordt vaak gediagnosticeerd door holistische geneeskundige door een urine test. Holistische kunde alaaa, maar kpu.. :roll: Ik ben hier zeeeer sceptisch over. Had equinprana op het oog, maar die werkt juist via kpu protocol, ben bang dat ik toch afhaak bij equinprana


Je mag geloven wat je wil.
Ik heb even op de website van equiprana gekeken.
Wellicht een prima therapeute, maar geen dierenarts.
Neemt niet weg dat de urinetest naar indican gewoon voorkomt op pubmed - dwz het is gewoon iets dat links en rechts door wetenschappers wordt gemeten en een indicatie van de darmflora (het microbioom) geeft.
Verder was mijn indruk dat het een optie is - niet de bril waardoor deze mevrouw alles bekijkt.

Hmm ja dat had idee had ik dus wel. Maar wellicht dat ik haar even ga bellen voor info. Het is nog niet zo makkelijk om een GOEDE holistische geneeskundige tevinden vooral omgeving zuidholland