Wiggel waggel Wobbler

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ginam

Berichten: 737
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 09:12

-Namiro- schreef:
Geen ervaring met wobbler gelukkig maar wel met een goede osteopaat

https://lonnekejanssen.nl


Wat een lastig en vervelend verhaal. Ik heb hier geen ervaring mee.
Deze osteopaat is mijn stalhoudster. Zij heeft veel ervaring met paarden van het formaat van Dexter.
Dus zeker een aanrader.
Veel sterkte!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wiggel waggel Wobbler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 09:51

Ik heb Lonneke Janssen een mailtje gestuurd omdat zij lekker dichtbij zat en ik vind haar website een mooie indruk geven.
Mijn eigen osteopaat heeft het nog steeds heel druk tot september

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 07:16

Hoi Granoek,

Ik ben benieuwd hoe het nu met jouw paard gaat? Ik verdenk de schimmel hier van mogelijk Wobbler, dus probeer ook de nodige info in te winnen en te vinden. Heb ook 2 klinieken gemaild.

Situatie hier is artrose op c6-v7. Is hiervoor in 2017 ingespoten geweest. Deze is ontstaan na een flinke trap op zijn schouder. Maar al sinds hij hier is heeft hij na het rollen moeite met opstaan, en vertraagde reflexen achter. Vorig jaar kwamen daar ook slaapaanvallen bij (enkel op rustmomenten dus tijdens poetsen/zadelen maar niet in het werk en zakte door voorbenen). Ook bij hem was het algehele bloed beeld normaal, maar we verhoogde ACTH dus staat op de pergolide. Daarop is hij wel verbeterd, maar qua gangen is hij nu echt verslechterd, beweegt wiebeliger. Doet wel nog alle gangen, ook los. We hebben ook minder kunnen trainen door een natte bak. En hij valt weer af en toe om (niet gezien, maar wondjes aan zijn benen die dat verraden). Spieren bovenlijn zijn ook verslechterd.

Vandaar dat ik nu toch ook aan Wobbler begin te denken.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wiggel waggel Wobbler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 08:41

Darkadia. Mijn vorige paard had door een ongeluk ook artrose in dke wervels. Door eerst ontsteking die voor botwoekering zorgde. Daardoor waren er zenuwen beschadigd naar de achterbenen ennwas hij dus atactisch geworden. Wiebeliger, gangen achteruit enzovoorts. Na een jaar konden we pas bepalen in hoeverre die zenuwen hersteld waren, maar bij hem was het dus blijvend beschadigd.

Door training werd hij stabieler, maar kon hem absoluut niet uit training halen. Dan kwam de ontsteking terug (en soms ook als hij in training stond) en werden die zenuwen weer extra verdrukt. Wij moesten dus vaker controleren en inspuiten en sowieso nooit stoppen met trainen. Dus dat de jouwe slechter wordt nu vind ik heel logisch en dat zag mijn da dus bij alle gevallen die daar artrose hadden