Supplementen band/pees blessure

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Supplementen band/pees blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 12:23

Helaas heeft mijn pony een band in zijn kogel flink gescheurd, en in hetzelfde been ook een erg kleine peesblessure. Minuscuul klijn scheurtje. Scheurtje in pees is volgens dierenarts daarom ook niet het probleem. Band in de kogel wel. Blessure is waarschijnlijk ontstaan doordat paard zichzelf heeft aangetikte
Zijn er supplementen die zouden kunnen helpen bij het herstel?

Koekie73Jarig

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Supplementen band/pees blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 13:54

Wat is het plan van de dierenarts de komende tijd?

Ik heb tijdens het revalidatieproces van mijn pony (hij is ingespoten, strak revalidatie opbouwschema en in een klein paddock een aantal maanden) Tendi Protec gegeven en inmiddels wissel ik dat af met periodes van Kurasyn. Hij loopt top, maar of dat aan de supplementen te danken is; dat weet je nooit (overigens zie ik wel duidelijk dat hij met de Kurasyn echt losser door zijn lijf beweegt) Het was iig goed voor mijn gemoedsrust.
We letten nog steeds wel op met trainen; niet teveel kleine voltes etc en vooral goed gebruik maken van buik- en rugspieren (van zowel pony als van amazone :+ )

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 14:25

Koekie73 schreef:
Wat is het plan van de dierenarts de komende tijd?

Ik heb tijdens het revalidatieproces van mijn pony (hij is ingespoten, strak revalidatie opbouwschema en in een klein paddock een aantal maanden) Tendi Protec gegeven en inmiddels wissel ik dat af met periodes van Kurasyn. Hij loopt top, maar of dat aan de supplementen te danken is; dat weet je nooit (overigens zie ik wel duidelijk dat hij met de Kurasyn echt losser door zijn lijf beweegt) Het was iig goed voor mijn gemoedsrust.
We letten nog steeds wel op met trainen; niet teveel kleine voltes etc en vooral goed gebruik maken van buik- en rugspieren (van zowel pony als van amazone :+ )

Dierenarts en ik hebben besloten om hem aankomende 2 maanden gewoon in de groep buiten te laten staan. Hij is rustiger in de groep dan alleen op stal en klein stukje
Wel elke dag koelen en 10 a 20 minuten stappen op het harde. Op de kogel zelf moet ik ekyflogyl smeren

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Supplementen band/pees blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 19:16

Ik heb nu na wat leeswerk collageen en msm/glucosamine besteld

Lianne007

Berichten: 2898
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 23:19

Tendi protec van paska cheval (pezen)
Ter ondersteuning de equus silicis erbij (botten / pezen)

Coentjuh

Berichten: 9857
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 14:45