kreupel of niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeanutGuapa
Berichten: 248
Geregistreerd: 22-07-23

Re: kreupel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 14:04

Bedankt voor de reacties en nog even ter verduidelijking hij heeft wel een graasmasker op als hij op het gras staat dus het is niet zo dathij de hele tijd zonder graasmasker op het gras staat. Ik ga even de da bellen en ik ga dan denk ik eerst een paar filmpjes naar haar doorsturen en als ze het nodig vind om te komen laat ik haar komen vind ze het niet nodig dan is het waarschijnlijk niks en gaan we samen verder oefen en hopelijk over een poos samen buitenritten kunnen maken

PeanutGuapa
Berichten: 248
Geregistreerd: 22-07-23

Re: kreupel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 16:19

https://youtube.com/shorts/Il43czat2Pg
Ik heb vanmiddag nog even een duidelijk filmpje gemaakt althans mijn moeder maar mischien is het nu beter te zien of hij wel of niet goed loopt en is dit een goed filmpje om naar de da te sturen?

PeanutGuapa
Berichten: 248
Geregistreerd: 22-07-23

Re: kreupel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 16:20

oh ja en let trouwens niet op de blaffende honden

BigOne
Berichten: 38554
Geregistreerd: 03-08-09

Re: kreupel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 16:25

Dat filmpje kan niemand wat mee, alhoewel ik daar geen kreupel paard zie.
Kun jij of iemand op je stal longeren? Doe dat eens want daar kun je het vaak het beste zien.

PeanutGuapa
Berichten: 248
Geregistreerd: 22-07-23

Re: kreupel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 16:27

oke dan ga ik dat doen

anjali
Berichten: 15303
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 16:28

Eerlijk gezegd zie ik niets bijzonders. Het is een leuke dikke Tinker.

PeanutGuapa
Berichten: 248
Geregistreerd: 22-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 16:29

fijn om te horen ik dacht ook niet perse dat hij kreupel liep maar dat hij niet helemaal lekker liep zegmaar dan valt het toch mee en bedankt voor het compliment,hij is nog wel te dik maar daar word aan gewerkt

Marie111
Berichten: 4687
Geregistreerd: 15-07-10

Re: kreupel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 16:36

Je zou op pssm kunnen testen

PeanutGuapa
Berichten: 248
Geregistreerd: 22-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 16:37

Marie111 schreef:
Je zou op pssm kunnen testen

Hoezo?

mairead

Berichten: 3216
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 16:42

PeanutGuapa schreef:
Marie111 schreef:
Je zou op pssm kunnen testen

Hoezo?

Omdat PSSM vaak vage klachten geeft, zoals bvb niet helemaal zuiver lopen. En omdat het bij veel Tinkers voor komt...
Al merk je het vaak ook in het gedrag: heel zenuwachtig, loperig of juist heel erg flegmatiek.

PeanutGuapa
Berichten: 248
Geregistreerd: 22-07-23

Re: kreupel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 16:43

hij is heel rustig niet traag maar ook niet heel loperig gewoon tussenin dus ik denk niet dat dat het probleem is maar vind je hem wel of niet goed lopen

mairead

Berichten: 3216
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 16:51

PeanutGuapa schreef:
hij is heel rustig niet traag maar ook niet heel loperig gewoon tussenin dus ik denk niet dat dat het probleem is maar vind je hem wel of niet goed lopen

Onmogelijk te zien vanaf je filmpjes.
Bovendien ben ik niet gekwalificeerd om kreupelheden goed te kunnen inschatten, want ik ben nl geen veearts. Noch heb ik de pony in levende lijve gezien.
Dit soort dingen zou ik ook niet aan willekeurige mensen online op een forum vragen maar liever iemand 'live' naar laten meekijken. Heb je geen ervaren paardenmensen in je omgeving die een keer naar je paardje willen komen kijken?
Maar ik zou er bij twijfel gewoon een veearts bij halen of eens grondig laten onderzoeken op kreupelheid op een kliniek.

PeanutGuapa
Berichten: 248
Geregistreerd: 22-07-23

Re: kreupel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 16:53

ik heb wel evaren mensen in de buurt dus ik kan het daar wel aan vragen of ze willen kijken of hij goed loopt of niet

tiwi1969

Berichten: 7681
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 16:54

Hoewel dit filmpje ook niet echt geschikt is om te beoordelen vind ik hem kort en traag stappen en de manier waarop hij rechtsvoor neerzet is ook niet helemaal fijn.
Wil je echt iets kunnen zeggen zou je echt filmpjes recht van voren en achteren in stap en draf op de rechte lijn moeten maken en van opzij op de volte op harde en zachte ondergrond.

PeanutGuapa
Berichten: 248
Geregistreerd: 22-07-23

Re: kreupel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 16:56

ik ga nu even de da bellen en dan kan die komen kijken dan heb ik echt duidelijkheid

mavantos

Berichten: 3655
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 17:20

PeanutGuapa schreef:
ik ga nu even de da bellen en dan kan die komen kijken dan heb ik echt duidelijkheid


Als je ouders ermee akkoord zijn zou ik inderdaad gewoon de dierenarts even laten komen. Dan zijn al je twijfels weg en als er wel wat is dan ben je er snel bij. Verstandige keus! +:)+

Ik laat mijn paard standaard elk halfjaar even controleren door de dierenarts. Dat is misschien wat overdreven (en hoef je ook helemaal niet te doen hoor), maar als er wat is zijn ze er snel bij en als ze een keer voor niks komen is het ook niet erg.

PeanutGuapa
Berichten: 248
Geregistreerd: 22-07-23

Re: kreupel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 17:23

Ja daarom wil ik het ook doen dan weet ik zeker dat er wel of niets iets aan de hand is

BigOne
Berichten: 38554
Geregistreerd: 03-08-09

Re: kreupel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 18:40

Test dan ook op PSSM.

PeanutGuapa
Berichten: 248
Geregistreerd: 22-07-23

Re: kreupel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 18:41

Oké isg

imaudy
Berichten: 5114
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 18:51

tiwi1969 schreef:
Hoewel dit filmpje ook niet echt geschikt is om te beoordelen vind ik hem kort en traag stappen en de manier waarop hij rechtsvoor neerzet is ook niet helemaal fijn.
Wil je echt iets kunnen zeggen zou je echt filmpjes recht van voren en achteren in stap en draf op de rechte lijn moeten maken en van opzij op de volte op harde en zachte ondergrond.


Beide filmpjes zijn idd niet te beoordelen. Maar ik zie ook dat hij rechtsvoor wat voorzichtig neerzet.

Wonkeydonkey

Berichten: 161
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: kreupel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 18:54

Longe eraan en een paar voltes links en rechts,op het harde, dan kan je meer zien dan met deze korte filmpjes.

PeanutGuapa
Berichten: 248
Geregistreerd: 22-07-23

Re: kreupel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 18:57

Ik ga nu geen filmpjes meer maken maar gewoon de da bellen

PeanutGuapa
Berichten: 248
Geregistreerd: 22-07-23

Re: kreupel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 19:22

En nog 1 vraagje denken jullie dat hij er heel erg veel last van heeft want dan bel ik nu nog de da voor morgen maar mischien kan ik het ook pas maandag doen want dan komt het eigenlijk wel beter voor mij uit of zeggen jullie dat ik beter zo snel mogelijk de da moet laten komen?

mavantos

Berichten: 3655
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 19:30

PeanutGuapa schreef:
En nog 1 vraagje denken jullie dat hij er heel erg veel last van heeft want dan bel ik nu nog de da voor morgen maar mischien kan ik het ook pas maandag doen want dan komt het eigenlijk wel beter voor mij uit of zeggen jullie dat ik beter zo snel mogelijk de da moet laten komen?


Nee hoor, dat is helemaal niet nodig. Hij kan nog gewoon lopen. Zo lang ze niet duidelijk ziek zijn of heel slecht lopen kan je best een paar dagen tot een weekje wachten.

Als je alleen denkt dat hij kreupel is zou ik wel even rustig aan doen totdat de dierenarts komt. Alleen stappen en even niet draven en galopperen.

PeanutGuapa
Berichten: 248
Geregistreerd: 22-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 19:31

Bedankt voor je reactie dan doen we gewoon even een paar daagjes rustig aan en laten we volgende week de da komen