Veulen met dik been, help..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lintelo1
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-10-23

Veulen met dik been, help..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 09:29

Een veulen van ca. 6 maand heeft een dik achterbeentje. 2 dagen geleden voelde ik iets vocht opkomen net boven de kogel van het achterbeen, echt minimaal. Wellicht had ze zich verstapt of verkeerd gelegen, geen idee? Gisteren was zeg maar de achterkant van het been, boven de kogel, dikker. Vanochtend was het gehele deel boven de kogel dik.. We kunnen er niets aan zien qua wondje of kreupelheid, wel zie ik als ze stilstaat dat ze dit beentje het meest ontlast. Vanmiddag ga ik haar temperatuur meten en nogmaals controleren op wondjes of mok ect. Morgen komt de dierenarts al voor een algehele check, maar het zit me niet lekker. Hebben jullie nog ervaringen of een idee van deze symptomen?

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Veulen met dik been, help..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 09:32

Kan het een einschuss zijn? Ik zou meteen de dierenarts bellen, veulens zijn kwetsbaar en de DA weet wel of hij direct actie moet ondernemen.

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 09:34

ja in dit geval beter zo de veearts bellen en even overleggen wat verstandig is.

Lintelo1
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 09:37

ellepel schreef:
ja in dit geval beter zo de veearts bellen en even overleggen wat verstandig is.


bedankt voor het meedenken, de dierenarts komt inderdaad morgen.

Lintelo1
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 09:46

Hevonen schreef:
Kan het een einschuss zijn? Ik zou meteen de dierenarts bellen, veulens zijn kwetsbaar en de DA weet wel of hij direct actie moet ondernemen.


bedankt voor het meedenken! De dierenarts komt morgen en heb haar vanochtend een update gegeven over het been en heb ook gevraagd of het einschuss kan zijn. zo ver was het nog niet dacht ze maar voor alle zekerheid komt ze waarschijnlijk vanmiddag al langs!

amorthistT
Berichten: 42
Geregistreerd: 19-01-15
Woonplaats: Oirschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 12:09

Hoe gaat het nu?

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Veulen met dik been, help..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 12:14

Is wel al even geleden. Ben ook benieuwd wat eruit gekomen is. Een ocd kan het ook zijn. Dat ontwikkelt zich wel in die periode.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31313
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 21:47

TS is na het plaatsen van het topic niet meer op bokt geweest, ik zal het topic een slotje geven, zodat het bij nieuwe berichten niet omhoog komt waardoor het lijkt alsof het een nieuwe hulpvraag betreft.
Mocht de TS nog willen updaten dan kan ze ons een PB sturen en kan het topic heropend worden.