Drukplek van de singel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Drukplek van de singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 15:28

Ik heb een kogel ronde connemara en daardoor moet ik toch wel wat strakker aansingelen als bij een pony met een schoft.
Nu had ze een tijdje terug wat singelnijd wat ook wel weer over ging. En nu de laatste 2 weken weer. Had al afspraak staan bij de dierenarts omdat ik het niet helemaal vertrouwde.
Nu scheer ik d'r net deel. Blijkt de singel zo ongeveer in de buik afgedrukt te staan.
Weet iemand waardoor dit komt.
Ik heb eigenlijk 3 singels gebruikt. Een hele enkele keer een fra super singel.
Meestal rij ik met de mattes singel met elastiek erin rij sporadische met een mattes singel zonder elastiek en met heel nat weer een leren singel van kentaur. De leren heb ik nu de afgelopen 4 weken vooral gebruikt.
Deze singel heeft ook iets elastiek maar echt maar minimaal.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 15:32

Er is een topic over singels, ik zou daar eens gaan lezen en foto’s plaatsen.

Denk toch dat je singel niet goed past en/of je te strak aan singelt (vooral bij singels met elastiek). De singelt hoort ook niet je zadel op zijn plek te houden :D Singelnijd geeft heel duidelijk aan dat er iets NIET ok is.

Ik heb zo’n ronde haflinger en laatst na de les kwam ik er achter dat ook helemaal vergeten was aan te singelen. Zadel was keurig blijven liggen, terwijl de singel zo ongeveer los hing. .

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 15:34

Misschien singel je met een singel met elastiek te strak aan, dan gaat het knellen door het elastiek denk ik.
Met een gewone Mattes singels zonder elastiek zou dit niet moeten kunnen gebeuren ga ik vanuit.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 15:42

Nouvel schreef:
Misschien singel je met een singel met elastiek te strak aan, dan gaat het knellen door het elastiek denk ik.
Met een gewone Mattes singels zonder elastiek zou dit niet moeten kunnen gebeuren ga ik vanuit.


Die mattes heeft wel echt heel weinig elastiek. Als je niet zou weten dat er elastiek in zit zou je het niet eens merken. De kentaur heeft wel iets meer elastiek. Ik vermoed dat dat de boos doender is

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 15:49

SandraWierda schreef:
Er is een topic over singels, ik zou daar eens gaan lezen en foto’s plaatsen.

Denk toch dat je singel niet goed past en/of je te strak aan singelt (vooral bij singels met elastiek). De singelt hoort ook niet je zadel op zijn plek te houden :D Singelnijd geeft heel duidelijk aan dat er iets NIET ok is.

Ik heb zo’n ronde haflinger en laatst na de les kwam ik er achter dat ook helemaal vergeten was aan te singelen. Zadel was keurig blijven liggen, terwijl de singel zo ongeveer los hing. .


Ben ik ben je eens hoor. Alleen mijn pony is echt wel heel erg rond.


Afbeelding


Afbeelding

Even voor de beeldvorming. De onderkant van de buik is net zo rond als de bovenkant. Mijn zadel past echt goed. Oa mee bij countrymill geweest om nog eens te laten beoordelen. Maar ze is zo rond dat er gewoon weg geen houvast is