Ocd verwijderen bij kliniek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascal_K
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-11-23

Ocd verwijderen bij kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 16:55

Ons paard 4jr. heeft een ocd op de kogel rechts achter, deze moet verwijderd worden.
Na een prijs opgave te hebben gedaan bij emmeloord (tussen de €1300 en €1800 incl btw) en Den Ham (€888 incl btw). Gaat mijn voorkeur toch uit naar den ham. Ik heb verschillende reacties gehoord over den ham kwa recensies, wat zijn jullie bevindingen van den ham.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 01-11-23 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Taalfout uit titel gehaald

Barb

Berichten: 12083
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Ocd verwijderen bij klieniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 17:25

En deze moet perse verwijdert worden?

Pascal_K
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 17:35

Barb schreef:
En deze moet perse verwijdert worden?

Jaa de kans is 99% dat ie gaat zweven.

Liiesjjj

Berichten: 1184
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 19:23

Behoorlijk prijsverschil wel.

Ik weet niet of je alleen recensies zoekt over operaties? Want anders mag je de mijne als niet geschreven beschouwen :Y)

Maar ik heb een wisselende ervaring met Den Ham. Ben voor 2 verschillende dingen met mijn paard bij ze geweest. Eerste keer voor kreupelheid. Qua onderzoek prima, uitleg bevindingen mwha. Diagnostiek was half. Als in, er was lichte artrose te zien op de foto’s en dat is ook benoemd. Ingespoten en speciaal beslag was het advies. Vervolgens aankijken.

Na 2 maanden was ze nog steeds kreupel dus terug voor onderzoek (ook omdat ik het gevoel had dat er meer aan de hand was). Weer diagnose artrose. Was niks meer aan te doen volgens de dierenarts.

Vervolgens het een en ander geprobeerd. Uiteindelijk bij een hoefsmid uit gekomen die in overleg met dierenarts bekapt. Deze dierenarts zei meteen, het is niet de artrose, maar het straalbeen.

Beslag wat ik vanuit Den Ham geadviseerd kreeg was natuurlijk voor artrose, niet voor straalbeenproblemen. Dus ander beslag eronder en nu loopt mijn paard een stuk beter.

Bij navraag hoe daar overheen gekeken was, kwam het verhaal dat het wel benoemd was. Wat dus niet het geval is geweest. Anders zou er ook anders behandeld zijn..

Afijn, tweede ervaring was wel goed. Paard had een jaap van een wond en moest natuurlijk daarvoor behandeld worden. Heel goed meegenomen in de gedachtegang van de dierenarts en uitgelegd hoe en wat de vervolgstappen waren. Aantal keer complicaties gehad door de grootte van de wond, maar overal snel en adequaat op gereageerd.

Kan ook het verschil tussen dierenartsen geweest zijn. Voor beide gevallen had ik een andere.

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 19:24

Ik heb geen ervaring met Den Ham. Maar check even of nazorg en dergelijke hier nog overheen komt of niet, want deze prijs is wel erg laag vergeleken met andere klinieken. Wolvega zat begin dit jaar geloof ik rond 1300 euro all in, Arts & dier rond de 1000 euro.

Vervelend als je uitgaat van een kleine 900 euro en er nog 300 euro aan stalling/verband/controlefoto overheen komt ;)

Gelbrich
Berichten: 281
Geregistreerd: 09-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 19:53

Ik heb ervaring met Den Ham en dan met Sjoerd. Hele aardige kundige man. Geen geneuzel en duidelijk tekst en uitleg wat er mogelijk was.

Pascal_K
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 20:48

gomir schreef:
Ik heb geen ervaring met Den Ham. Maar check even of nazorg en dergelijke hier nog overheen komt of niet, want deze prijs is wel erg laag vergeleken met andere klinieken. Wolvega zat begin dit jaar geloof ik rond 1300 euro all in, Arts & dier rond de 1000 euro.

Vervelend als je uitgaat van een kleine 900 euro en er nog 300 euro aan stalling/verband/controlefoto overheen komt ;)


De prijzen zijn incl. Stalling, foto etc. Alleen geen extra nazorg zoals verbandwisselen, hechting eruit halen

Benzz
Berichten: 2889
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 20:54

Emmeloord is extreem duur tov andere klinieken. Heb ooit een rondje bellen gedaan voor een castratie via de lies, was Emmeloord 500 duurder tov van andere klinieken.

Tilmar

Berichten: 3316
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:58

Mijn paardje is in Bodegraven aan ocd geopereerd, ik schrok wel van de rekening! Iets van 1800 euro!
En vandaag op nacontrole geweest, hechtingen eruit, sedatie, foto. Zal er ook nog wel bijkomen..

KiKiDo

Berichten: 79
Geregistreerd: 21-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 00:08

Wij hebben al verschillende jonge paarden in Den Ham laten opereren.
Allemaal goed gegaan. Altijd goed en duidelijk geholpen. Prijs komt ook overeen. Controlefoto maken ze direct. Na 10 dagen moet je eigen dierenarts thuis het (plak)verband en de hechtingen verwijderen.
Dag van te voren brengen en dag na de operatie weer ophalen. Is bij ons tot nu toe altijd goed gegaan, ook als we tegelijkertijd lieten castreren.
Paardenmensen op stal die heel vanzelfsprekend met de jonge paarden omgaan en ook uit zichzelf meelopen om te helpen lossen of laden.
Bij ons in de buurt gaan er ondertussen meer naar Den Ham, ook al moeten we er een eindje voor rijden.