Paard "zuur" onder het zadel - Ik weet niet meer wat te doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petzib
Berichten: 4
Geregistreerd: 15-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 19:20

Babootje schreef:
Paarden zien wel wat kleur, maar dat is nu net geen roze. Omdat het paard van TS dat dus niet kan zien, heeft het dat dus ook niet geleerd en kan er dus ook niet van houden.


Meeste reacties op mijn oorspronkelijke bericht gaan veel over zien met je ogen en dan vooral over kleurenblindheid.

Ik had het toch echt meer over het gevoel en de energie die roze met zich meebrengt. Nl, liefde, vertrouwen, zachtaardigheid en dat soort mooie dingen. Van die roze energieen kan een paard natuurlijk wel houden.

Als je verder nog op- of aanmerkingen hebt over wie ik ben of wat ik schrijf, die zijn over het algemeen welkom, maar dan liever een persoonlijk berichtje of even een niew topic openen.

Op die manier kan deze thread terugkeren naar waar het werkelijk om draait - dat TS een oplossing vind voor haar situatie.

S_GUN

Berichten: 174
Geregistreerd: 11-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 19:48

Hoi allemaal

even kort over Petzib, ik neem het graag mee in mijn (achter)hoofd.
Ik ben je dankbaar dat je de tijd nam om mijn paard te lezen.

Ik ben trouwens IEDEREEN héél dankbaar voor wat er van info of tips wordt meegegeven!!! :j

Zelfs soms het belachelijkste KAN, de oplossing misschien wel zijn. Het kan iets stom zijn, maar je moet er wel opkomen.

Deze middag is de osteopaat geweest:

Zoals ik zelf al vermoedde, voelde ik dat hij rechtsom vast zat en dat bevestigde ze ook. (Hij hangt dan echt naar binnen tijdens het rijden en ik krijg hem niet rond)
Ze heeft hem daar goed losgewerkt. Vooral achteraan in de heup. Ze voelde zelfs een 'knobbel' zitten die ze heeft losgewerkt. Nou! Wat een verschil met voor/na. (die knobbel)

Ook de 'maagpunten' heeft ze nogmaals nagekeken, maar daar lijkt het niet op dat hij er last van kan hebben. (Ze kan er natuurlijk niet doorkijken).
Dan zegt ze eerder dat zijn lever wel iets kan gebruiken van ondersteuning. Daarvoor kan ik een kuurtje - Clear regula - geven.

Ze heeft ook meegezocht (zoals altijd trouwens) wat nu hét verschil bij hem kan maken.
Deze keer behandelde ze ook zijn litteken van de castratie. Daar voelde ze wat spanning. Maar nog wel 'warm'. Dat legde ze dan uit dat dit nog goed doorbloed is, dus dat is ok.
Tijdens die 'behandeling' aan het litteken zag ik wat aan hem. Ik kan het niet uitleggen, maar ik denk dat het niet slecht was dat ze dat heeft gedaan. Hij vond het eerst wat vreemd, maar liet het toch toe.

Ik mocht morgen alweer met hem aan de slag en ik laat haar (en jullie) zeker iets weten of er een verbetering is!

S_GUN

Berichten: 174
Geregistreerd: 11-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 19:52

O ja! En hij moest wat afvallen ook :D :D

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 19:54

Dat begrijp ik wel, maar je vraagt TS wel om iets van "roze" in de stal van haar paard te hangen.
Dus dan zou je duidelijker moeten zijn over wat je precies bedoelt.
Laatste wat ik jou mee wil geven: Ik hoop - los van wat iemand wel of niet gelooft - ook dat je uit de reacties die hier zijn gegeven begrijpt hoe jouw verhaal over kan komen bv bij TS die daaruit het gevoel kan krijgen, dat ze enorm tekort schiet ten opzichte van haar paard. Je wil je dan wel onthouden van medisch advies maar je geeft tussen de regels door wel het advies om maar niet meer met het paard te gaan dokteren omdat ie dat niet waardeert.
In feite geef je daar dan toch een medisch advies mee. Daar moet je toch echt heel voorzichtig mee zijn.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 17-12-23 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paard "zuur" onder het zadel - Ik weet niet meer wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 19:55

Goed bezig TS!

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 19:57

Babootje tikte precies wat ik dacht..

Anyhow, fijn TS dat de osteopaat geweest is. Heel benieuwd wat je de komende dagen aan de hand en onder het zadel gaat zien en voelen! En ik vind het super goed hoe je met alle input hier omgaat. Je doet je best voor je beestje. <3

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 20:09

Er komt een net geregistreerde bokker totaal ongefundeerd 'advies' geven en dan ben ik de pester?
Ik vind het misbruik maken van de kwetsbaarheid van TS.

Paard heeft nu een ijzertje en loopt imo zichtbaar al wat beter, benieuwd of de osteo behandeling gaat helpen. Je bent goed bezig! Zou trouwens liever een fysio laten komen. Volgens mij is het verschil in kosten verwaarloosbaar.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 21:20

Klinkt goed TS van de osteo! Hoop dat je paard er weer een stapje mee geholpen is. Je bent goed bezig vind ik, stapje voor stapje maar toch doortastend. Het is een hele zoektocht. Maar de opwaartse lijn zet hopelijk door :j .

Elisa2

Berichten: 37176
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard "zuur" onder het zadel - Ik weet niet meer wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 23:25

Ik vind dat jullie overdrijven en vooral eigen interpretaties aan het invullen zijn.

Laat de reader in haar waarde of je er nu wel of niet in gelooft.

Ts, voelde ze ook wat op de plek van de vermoedelijke KS? Ik zou hem zelf de komende dagen even onbelast laten bewegen. Zo,n behandeling kan wel het ea doen in het lichaam.

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 16:07

S_GUN schreef:
Hoi allemaal

even kort over Petzib, ik neem het graag mee in mijn (achter)hoofd.
Ik ben je dankbaar dat je de tijd nam om mijn paard te lezen.

Ik ben trouwens IEDEREEN héél dankbaar voor wat er van info of tips wordt meegegeven!!! :j

Zelfs soms het belachelijkste KAN, de oplossing misschien wel zijn. Het kan iets stom zijn, maar je moet er wel opkomen.

Deze middag is de osteopaat geweest:

Zoals ik zelf al vermoedde, voelde ik dat hij rechtsom vast zat en dat bevestigde ze ook. (Hij hangt dan echt naar binnen tijdens het rijden en ik krijg hem niet rond)
Ze heeft hem daar goed losgewerkt. Vooral achteraan in de heup. Ze voelde zelfs een 'knobbel' zitten die ze heeft losgewerkt. Nou! Wat een verschil met voor/na. (die knobbel)

Ook de 'maagpunten' heeft ze nogmaals nagekeken, maar daar lijkt het niet op dat hij er last van kan hebben. (Ze kan er natuurlijk niet doorkijken).
Dan zegt ze eerder dat zijn lever wel iets kan gebruiken van ondersteuning. Daarvoor kan ik een kuurtje - Clear regula - geven.

Ze heeft ook meegezocht (zoals altijd trouwens) wat nu hét verschil bij hem kan maken.
Deze keer behandelde ze ook zijn litteken van de castratie. Daar voelde ze wat spanning. Maar nog wel 'warm'. Dat legde ze dan uit dat dit nog goed doorbloed is, dus dat is ok.
Tijdens die 'behandeling' aan het litteken zag ik wat aan hem. Ik kan het niet uitleggen, maar ik denk dat het niet slecht was dat ze dat heeft gedaan. Hij vond het eerst wat vreemd, maar liet het toch toe.

Ik mocht morgen alweer met hem aan de slag en ik laat haar (en jullie) zeker iets weten of er een verbetering is!

Het kan heel goed zijn dat de osteopaat hier een punt heeft te pakken dat bijdroeg aan het probleem. Castratielittkens worden vaak over het hoofd gezien en kan een ruin best last geven als hij zijn bekken moet kantelen bij het rijden.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:44

herr_balou schreef:
prompter schreef:
Volgens mij kan een paard de kleur roze helemaal niet zien :o

_O- Gaan jouw haren ook overeind staan bij dat soort gezever?


ja. Kaarsrecht. Een paard kan de kleur roze inderdaad niet zien, nog los van dat hij de naam van de kleur zou kennen :')
En sorry, maar ook ik vind een dergelijke reactie ongepast. Zo profiteren van de kwetsbaarheid van TS om hier ongevraagd wat onzin te komen schrijven. Onzin, ja, iets anders kan ik het niet noemen. Een beetje algemeenheden die op elk paard wel van toepassing zijn, maar wel de schuld in schoenen van TS schuift tussen de regels door |o

miezelke

Berichten: 1316
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 19:26

sevke schreef:
herr_balou schreef:
_O- Gaan jouw haren ook overeind staan bij dat soort gezever?


ja. Kaarsrecht. Een paard kan de kleur roze inderdaad niet zien, nog los van dat hij de naam van de kleur zou kennen :')
En sorry, maar ook ik vind een dergelijke reactie ongepast. Zo profiteren van de kwetsbaarheid van TS om hier ongevraagd wat onzin te komen schrijven. Onzin, ja, iets anders kan ik het niet noemen. Een beetje algemeenheden die op elk paard wel van toepassing zijn, maar wel de schuld in schoenen van TS schuift tussen de regels door |o

Helemaal mee eens. En TS nog wat extra op kosten jagen.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 19:56

Ik wil even reageren. Mij heeft het wel geholpen en alles wat Symone Ottenvanger over mijn (destijds) nieuwe paard heeft gezegd klopte. Ik heb daarvoor twee paarden gehad, de ene als veulen gekocht en de ander zelf gefokt...dus daar wist ik het hele verleden van, Maar mijn nieuwe paard was met bijna 5 uit de wei geplukt bij een fokker, die overleden was. Naar een dressuurstal gebracht en een aantal weken later aan mij verkocht als 'groen'. Paard kwam mentaal en lichamelijk behoorlijk kapot bij mij en ik kende niks over de voorgeschiedenis. Symone vertelde me veel dingen: haar verleden en lichamelijke problemen. Ik heb daarna tandarts, fysio, osteo etc. erbij gehaald en die bevestigde alles wat Symone had gezegd. Een aantal maanden later kwam ik in contact met iemand die bij fokker had gewerkt en kon vertellen hoe paard was opgegroeid, klopte ook helemaal. Dus jullie kunnen het belachelijk vinden, ik niet.

Natuurlijk zijn niet alle dierencommunicatoren even goed, maar iemand belachelijk maken is wel triest.

En wat betreft roze...Ik heb bij Symone gehad dat mijn paard wat zei over de hond die in de wei liep. Ik snapte er niks van, maar toen ze vanuit paard verder vertelde begreep ik dat het onze shet was. Maar Symone krijgt, zegt ze, beelden binnen en dan geeft zij daar een interpretatie aan. Dus mss is dat met roze ook wel het geval.

YvonneV
Berichten: 8781
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Paard "zuur" onder het zadel - Ik weet niet meer wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:24

hoe gaat het nu?

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:45

manubres schreef:
Ik wil even reageren. Mij heeft het wel geholpen en alles wat Symone Ottenvanger over mijn (destijds) nieuwe paard heeft gezegd klopte. Ik heb daarvoor twee paarden gehad, de ene als veulen gekocht en de ander zelf gefokt...dus daar wist ik het hele verleden van, Maar mijn nieuwe paard was met bijna 5 uit de wei geplukt bij een fokker, die overleden was. Naar een dressuurstal gebracht en een aantal weken later aan mij verkocht als 'groen'. Paard kwam mentaal en lichamelijk behoorlijk kapot bij mij en ik kende niks over de voorgeschiedenis. Symone vertelde me veel dingen: haar verleden en lichamelijke problemen. Ik heb daarna tandarts, fysio, osteo etc. erbij gehaald en die bevestigde alles wat Symone had gezegd. Een aantal maanden later kwam ik in contact met iemand die bij fokker had gewerkt en kon vertellen hoe paard was opgegroeid, klopte ook helemaal. Dus jullie kunnen het belachelijk vinden, ik niet.

Natuurlijk zijn niet alle dierencommunicatoren even goed, maar iemand belachelijk maken is wel triest.

En wat betreft roze...Ik heb bij Symone gehad dat mijn paard wat zei over de hond die in de wei liep. Ik snapte er niks van, maar toen ze vanuit paard verder vertelde begreep ik dat het onze shet was. Maar Symone krijgt, zegt ze, beelden binnen en dan geeft zij daar een interpretatie aan. Dus mss is dat met roze ook wel het geval.


Dank voor deze reactie. Wat een schandalige oordelen over de reader! Ik doe zelf ook dieren readen en ik krijg idd beelden door die ik interpreteer. Vaak is het even sparren met de eigenaar over wat het dier precies bedoelt. Maar wat een misselijke oordelen hier. Ik heb veel eigenaren blij mogen maken met dingen die zij herkenden in hun dier. Laat iedereen toch eens in hun waarde. Als je alles gehad hebt, qua reguliere geneeskunde, kan dit een toevoeging zijn. Omdat het niet tastbaar/wetenschappelijk is, bestaat het niet? Erg kortzichtig. Alles is energie. En die energie is gewoon te voelen/lezen.

We hopen allemaal het beste voor het paard van TS en iedereen doet dat vanuit zijn of haar visie/kennis. Heb respect voor elkaar.

S_GUN

Berichten: 174
Geregistreerd: 11-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 17:45

YvonneV schreef:
hoe gaat het nu?


Wat een weer |(

Ik heb niet meer in de bak gereden met hem sinds zijn osteo behandeling.
Helaas staat door het regenachtige weer de rijbak deels onder water.

Ik ben wel al met hem gaan buitenrijden en ik moet zeggen dat sinds de ijzertjes er onder staan hij buiten al een pak beter en vlotter loopt.
Dus daar ben ik al heel blij mee!

Volgende week dinsdag (2 januari) hebben we een lesje in de binnenbak op locatie.
Dus daar eens even voelen hoe die loopt.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:52

Wat het readen betreft, als mensen dat als laatste doen na al zo veel gedaan te hebben dan doet men dat uit "desperaatheid" en word vaak alles voor zoete koek geslikt wat over hun paard gezegd word. Iets waar veel paten, peuten en ja ook readers wel bij varen.

Maar, ieder zijn ding natuurlijk

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:05

Popstra schreef:
Wat het readen betreft, als mensen dat als laatste doen na al zo veel gedaan te hebben dan doet men dat uit "desperaatheid" en word vaak alles voor zoete koek geslikt wat over hun paard gezegd word. Iets waar veel paten, peuten en ja ook readers wel bij varen.

Maar, ieder zijn ding natuurlijk


Heb je mijn stukje niet gelezen? Gewoon bij een nieuw paard, waar je niks vanaf weet en de reader dus ook niet. En later bleek alles te kloppen, toen fysio, osteo, tandarts kwamen en ik iemand had gevonden die haar vanaf veulen kende. Dus betere controle heb je niet.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paard "zuur" onder het zadel - Ik weet niet meer wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:13

Ik zeg toch, ieder zijn ding!

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:46

manubres schreef:
Popstra schreef:
Wat het readen betreft, als mensen dat als laatste doen na al zo veel gedaan te hebben dan doet men dat uit "desperaatheid" en word vaak alles voor zoete koek geslikt wat over hun paard gezegd word. Iets waar veel paten, peuten en ja ook readers wel bij varen.

Maar, ieder zijn ding natuurlijk


Heb je mijn stukje niet gelezen? Gewoon bij een nieuw paard, waar je niks vanaf weet en de reader dus ook niet. En later bleek alles te kloppen, toen fysio, osteo, tandarts kwamen en ik iemand had gevonden die haar vanaf veulen kende. Dus betere controle heb je niet.


Zoals Popstra zegt, ieder zijn ding, maar ik ga toch weer reageren.

Dit is anekdotisch bewijs. Er is nog nooit wetenschappelijk bewezen dat er zoiets bestaat als het 'readen' van mensen of dieren al dan niet dmv foto's. Je mag er in geloven, mij prima. Maar bewijs is er gewoon niet.

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paard "zuur" onder het zadel - Ik weet niet meer wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 07:45

En toeval bestaat ook.

Elisa2

Berichten: 37176
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 08:35

Niet de plaats voor deze discussie in dit topic!

Laat anderen in hun waarde.

TS, heb je nog wel kunnen zien of hij anders liep na de osteo behandeling?

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 13:37

TS, hoe gaat het nu?