Koliek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skyeenmeike
Berichten: 110
Geregistreerd: 07-11-22

Koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 18:51

Hallo allemaal,
Gister is onze grootste nachtmerrie werkelijkheid geworden…. Koliek…… gelukkig heel licht ze vertoonde eigelijk geen tekenen van koliek, ze at gewoon en lag niet te rollen, maar voelde gewoon dat er iets niet goed zat. Ze was wat sloom en rende voor me weg in de wei ook was ze wat happerig naar me. Ik meteen DA gebeld die was er binnen 20minuten… linkerhelft van de darmen lag stil ze heeft pijnstillers en iets gekregen om de darmen op gang te helpen. Hier knapte ze snel van op en begon na 15 minuten te mesten. Inmiddels sinds gister avond plus vandaag nog 4x in ons bijzijn gemest. Mevrouw eet goed en is opzich zichzelf alleen merk ik dat ze zich op plekken bevind waar ze eigelijk nooit staat (in de schuilstal) en dat ik niet naar dr buik mag luisteren want dan trapt ze naar dr buik. Vandaag 2x colosan gegeven en mevrouw mest en eet dus wel gewoon en rolt of ligt ook niet. Wat kan dit nog zijn ? Soort van nasleep van de koliek ? Of soort van “musle memorie”. Graag ervaringen of tips hoe haar er weer snel bovenop te krijgen

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 20:39

Wat een schrik heb je gehad! Naar dat je paardje koliek had/heeft. Klinkt alsof ze zich nog niet lekker voelt. Heeft de dierenarts een aanleiding/oorzaak van de koliek gevonden? Of jij zelf? Ander hooi? voer? Gek plantje of eikeltjes oid gegeten? Had ze koorts?

Skyeenmeike
Berichten: 110
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 20:45

Marigo schreef:
Wat een schrik heb je gehad! Naar dat je paardje koliek had/heeft. Klinkt alsof ze zich nog niet lekker voelt. Heeft de dierenarts een aanleiding/oorzaak van de koliek gevonden? Of jij zelf? Ander hooi? voer? Gek plantje of eikeltjes oid gegeten? Had ze koorts?


Bedankt voor je reactie ! Dierenarts heeft alles gechecked ze had geen koorts en geen stress (hartslag was heel erg goed). Ik heb vandaag schimmel plekken in het hooi gevonden normaal eten paarden hier omheen maar kan zijn dat ze iets binnen heeft gekregen natuurlijk. Het was geen verstopping iniedergeval zei de dierenarts aangezien de medicatie heel snel aansloeg en ze dus goed mest en goed eet. Verder zou ik niet weten waar de buikpijn anders vandaan is gekomen. Ze staat 24-7 buiten met altijd onbeperkt ruwvoer en gras.

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 20:52

Kan heel goed dat ze buikpijn van de schimmels heeft gekregen. Want zodra je zichtbare plekken ziet mag je er 100% vanuit gaan dat de schimmel sporen door het hele hooi zitten. Onzichtbaar.
Heb je de optie om dit hooi helemaal niet meer te voeren en een schimmelvrije optie te geven?
Verder met nu gevoelige darmen is minder beter. Dus geen extra poedertjes of supplementen zonder begeleiding. Ik kan je aanbevelen om in je regio op zoek te gaan naar een holistisch dierenarts. schimmel in de darmen kan lang sluimeren.
Veel beterschap

Hutcherson

Berichten: 7356
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 20:53

Nier-miltband koliek? Dan schuift de middelste dikke darm lus over een ligamentje dat de nier met de milt verbindt. Dat geeft afknelling en qua symptomen ging mijn paard enkel liggen. Niet rollen, ook geen pijn geuit, keek alert, at kleine beetjes, mestte ook nog (alleen bleek dus mest uit het laatste stuk darm) uiteindelijk met opvoelen is dit gevonden door de DA en kreeg een strak schema mee van 25 min. 5 min stappen, 10 min draven op hoog tempo met kant wisseling en 10 min galopperen en stresslevel opbouwen. Hij kreeg darmverslapper en pijnstiller. Hierdoor schoot de darm los en was alles weer in orde.

Skyeenmeike
Berichten: 110
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 20:58

Hutcherson schreef:
Nier-miltband koliek? Dan schuift de middelste dikke darm lus over een ligamentje dat de nier met de milt verbindt. Dat geeft afknelling en qua symptomen ging mijn paard enkel liggen. Niet rollen, ook geen pijn geuit, keek alert, at kleine beetjes, mestte ook nog (alleen bleek dus mest uit het laatste stuk darm) uiteindelijk met opvoelen is dit gevonden door de DA en kreeg een strak schema mee van 25 min. 5 min stappen, 10 min draven op hoog tempo met kant wisseling en 10 min galopperen en stresslevel opbouwen. Hij kreeg darmverslapper en pijnstiller. Hierdoor schoot de darm los en was alles weer in orde.



Hey wat lijkt me dit vervelend. Alleen lijkt dit me niet het geval bij onze pony, ze heeft echt grote hoeveelheden gemest echt goeie hopen. Ook gaf onze pony wel duidelijk pijn aan vooral in dr gezichtsuitdrukking. Verder niet gelegen alleen nadat de dierenarts was geweest (waarschijnlijk kappot van alle indrukken). Ook heeft de dierenarts dus vastgesteld dat de koliek kwam door het stil liggen van de linker kant van de darm (rechts deed het nog wel. DA gaf ook aan dat t goed kan komen dat ze wat schimmel heeft binnengekregen

Skyeenmeike
Berichten: 110
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 21:12

Hutcherson schreef:
Nier-miltband koliek? Dan schuift de middelste dikke darm lus over een ligamentje dat de nier met de milt verbindt. Dat geeft afknelling en qua symptomen ging mijn paard enkel liggen. Niet rollen, ook geen pijn geuit, keek alert, at kleine beetjes, mestte ook nog (alleen bleek dus mest uit het laatste stuk darm) uiteindelijk met opvoelen is dit gevonden door de DA en kreeg een strak schema mee van 25 min. 5 min stappen, 10 min draven op hoog tempo met kant wisseling en 10 min galopperen en stresslevel opbouwen. Hij kreeg darmverslapper en pijnstiller. Hierdoor schoot de darm los en was alles weer in orde.


Overgens zal ik morgen dat schema opvolgen naar t niet dan schaadt t niet ook doen we morgen een rondje met de trailer

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 21:30

Skyeenmeike schreef:
Hutcherson schreef:
Nier-miltband koliek?

Overgens zal ik morgen dat schema opvolgen naar t niet dan schaadt t niet ook doen we morgen een rondje met de trailer


Ik zou éérst met de dierenarts overleggen.
Bij nier-miltband koliek moet er echt iets losschieten,
als het voedselvergiftiging vanwege schimmel is geweest hoeft er niets los te schieten, maar doe je je dier waarschijnlijk geen plezier met flink hard werken.
(Vanwege het gif dat beschimmeld hooi is, doen waarschijnlijk de slijmvliezen van de darm pijn. Weidegang en wandelen is dan prima, en slijmvliezen kunnen gelukkig snel herstellen.)

En waarom zou je een rondje met de trailer doen...?
(Sommigen doen dat 'omdat het paard altijd mest op de trailer'. Bedenk dan wel dat dat een stress-symptoom is, en dat heeft een dier dat herstelt van koliek niet nodig, stress.)

Skyeenmeike
Berichten: 110
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 21:54

Ik zou éérst met de dierenarts overleggen.
Bij nier-miltband koliek moet er echt iets losschieten,
als het voedselvergiftiging vanwege schimmel is geweest hoeft er niets los te schieten, maar doe je je dier waarschijnlijk geen plezier met flink hard werken.
(Vanwege het gif dat beschimmeld hooi is, doen waarschijnlijk de slijmvliezen van de darm pijn. Weidegang en wandelen is dan prima, en slijmvliezen kunnen gelukkig snel herstellen.)

En waarom zou je een rondje met de trailer doen...?
(Sommigen doen dat 'omdat het paard altijd mest op de trailer'. Bedenk dan wel dat dat een stress-symptoom is, en dat heeft een dier dat herstelt van koliek niet nodig, stress.)[/quote]

Ik lees veel dat mensen rondje op de trailer doen om te zorgen dat de dikke darm dan losschiet van de mild. Mesten doet ze echt meer dan genoeg inmiddels kreeg net weer een filmpje dat ze stond te mesten hahaha

Skyeenmeike
Berichten: 110
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 21:57

Marigo schreef:
Kan heel goed dat ze buikpijn van de schimmels heeft gekregen. Want zodra je zichtbare plekken ziet mag je er 100% vanuit gaan dat de schimmel sporen door het hele hooi zitten. Onzichtbaar.
Heb je de optie om dit hooi helemaal niet meer te voeren en een schimmelvrije optie te geven?
Verder met nu gevoelige darmen is minder beter. Dus geen extra poedertjes of supplementen zonder begeleiding. Ik kan je aanbevelen om in je regio op zoek te gaan naar een holistisch dierenarts. schimmel in de darmen kan lang sluimeren.
Veel beterschap

Optie om dit hooi niet te voeren heb ik helaas niet, volgens de stal eigenaar eten ze dit ook absoluut niet (beschimmeld hooi) en eten ze daar netjes omheen. Heb in overleg met de DA wel kleine beetjes krachttoer gegeven met gluco balans kruiden, lijnzaadolie en vitamine booster.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 21:59

Fijn dat ze mest...!

Als de dierenarts niet heeft gezegd dat het m zat/zit in de nier-milt band, is het geen goed idee om zonder overleg het 'recept' over te nemen.
Een advies /'recept' tegen kolieksoort 1 kan naar werken bij kolieksoort 2 of 3.

Lindsey_99
Berichten: 2488
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 22:01

Is er ook op zand getest?
Even 3 mestballen in een zak water doen, beetje knijpen zodat de mest oplost, dan even wachten tot zand is gezakt in een puntje. Het mag een mespuntje zijn.

Skyeenmeike
Berichten: 110
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 22:02

Janneke2 schreef:
Fijn dat ze mest...!

Als de dierenarts niet heeft gezegd dat het m zat/zit in de nier-milt band, is het geen goed idee om zonder overleg het 'recept' over te nemen.
Een advies /'recept' tegen kolieksoort 1 kan naar werken bij kolieksoort 2 of 3.


Daar heb je gelijk in zal morgen even kijken hoe het met haar gaat en evt overleggen met de dierenarts, vind het vooral vreemd dat ze eigelijk gewoon goed eet en drinkt en mest en plast. Maar ze wel toch nog laat zien dat er iets niet lekker zit vraag me af wat dat dan is

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 22:03

Kan ze last van een maagzweer hebben? Kan ook koliekverschijnselen geven. Niet perse ernstig maar duidelijk ongemak. Doet me daar een beetje aan denken.

Skyeenmeike
Berichten: 110
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 22:03

Lindsey_99 schreef:
Is er ook op zand getest?
Even 3 mestballen in een zak water doen, beetje knijpen zodat de mest oplost, dan even wachten tot zand is gezakt in een puntje. Het mag een mespuntje zijn.


Heb toevallig 2 dagen voordat ze koliek kreeg begonnen met een zandkuur preventief daar nu dus even mee moeten stoppen vanwege de koliek

Skyeenmeike
Berichten: 110
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 22:06

Pumpkins schreef:
Kan ze last van een maagzweer hebben? Kan ook koliekverschijnselen geven. Niet perse ernstig maar duidelijk ongemak. Doet me daar een beetje aan denken.


Ze heeft een gevoelige maag vooral in de winter word ze een beetje nijdig met aansingelen en dekens omdoen enso. Dit komt omdat ze hiervoor op een stal heeft gestaan waar ze echt te weinig ruwvoer kreeg daarom verhuisd naar deze stal waar ze 24/7 kan eten. Volgens DA geen maagzweren maar had niet veel gescheeld. Ook verdwijnt het nijdige in de zomer dus kan ook gewoon geen fan van winter zijn (is een Spaanse merrie die pas 1x winter heeft meegemaakt)

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 22:16

Skyeenmeike schreef:
Lindsey_99 schreef:
Is er ook op zand getest?
Even 3 mestballen in een zak water doen, beetje knijpen zodat de mest oplost, dan even wachten tot zand is gezakt in een puntje. Het mag een mespuntje zijn.


Heb toevallig 2 dagen voordat ze koliek kreeg begonnen met een zandkuur preventief daar nu dus even mee moeten stoppen vanwege de koliek


Kan het geen reactie zijn geweest op de zandkuur?

Zand is nu wel weer een ding. Het is erg nat en als ze nog op bijv een wei staan krijgen ze toch ongemerkt veel zand binnen. Door een kuur gaat het zand "bewegen" misschien dat dit irritatie heeft gegeven. Juist de "lichte" symptomen lijken te wijzen op zand.

Skyeenmeike
Berichten: 110
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 22:20

Skyeenmeike schreef:
Lindsey_99 schreef:
Is er ook op zand getest?
Even 3 mestballen in een zak water doen, beetje knijpen zodat de mest oplost, dan even wachten tot zand is gezakt in een puntje. Het mag een mespuntje zijn.


Heb toevallig 2 dagen voordat ze koliek kreeg begonnen met een zandkuur preventief daar nu dus even mee moeten stoppen vanwege de koliek


Kan het geen reactie zijn geweest op de zandkuur?

Zand is nu wel weer een ding. Het is erg nat en als ze nog op bijv een wei staan krijgen ze toch ongemerkt veel zand binnen. Door een kuur gaat het zand "bewegen" misschien dat dit irritatie heeft gegeven. Juist de "lichte" symptomen lijken te wijzen op zand.[/quote]

Ja dat vroeg ik ook aan de DA die gaf aan dat het een combinatie van een aantal dingen kan zijn geweest waaronder de wisseling in het weer, de zandkuur, en bijvoorbeeld dat schimmel

Hutcherson

Berichten: 7356
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 23:31

Skyeenmeike schreef:
Pumpkins schreef:
Kan ze last van een maagzweer hebben? Kan ook koliekverschijnselen geven. Niet perse ernstig maar duidelijk ongemak. Doet me daar een beetje aan denken.


Ze heeft een gevoelige maag vooral in de winter word ze een beetje nijdig met aansingelen en dekens omdoen enso. Dit komt omdat ze hiervoor op een stal heeft gestaan waar ze echt te weinig ruwvoer kreeg daarom verhuisd naar deze stal waar ze 24/7 kan eten. Volgens DA geen maagzweren maar had niet veel gescheeld. Ook verdwijnt het nijdige in de zomer dus kan ook gewoon geen fan van winter zijn (is een Spaanse merrie die pas 1x winter heeft meegemaakt)


Vaak constateren eigenaren klachten die zouden passen bij maagzweren, echter is er dan vaak een verstoring op de zenuw die het vlies rond de maag bezenuwt. Met de tijd zul je ook merken dat er een blokkade laag onderin de halswervels ontstaat.

Skyeenmeike
Berichten: 110
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 23:32

Pumpkins schreef:
Kan ze last van een maagzweer hebben? Kan ook koliekverschijnselen geven. Niet perse ernstig maar duidelijk ongemak. Doet me daar een beetje aan denken.


Ze heeft een gevoelige maag vooral in de winter word ze een beetje nijdig met aansingelen en dekens omdoen enso. Dit komt omdat ze hiervoor op een stal heeft gestaan waar ze echt te weinig ruwvoer kreeg daarom verhuisd naar deze stal waar ze 24/7 kan eten. Volgens DA geen maagzweren maar had niet veel gescheeld. Ook verdwijnt het nijdige in de zomer dus kan ook gewoon geen fan van winter zijn (is een Spaanse merrie die pas 1x winter heeft meegemaakt)[/quote]

Vaak constateren eigenaren klachten die zouden passen bij maagzweren, echter is er dan vaak een verstoring op de zenuw die het vlies rond de maag bezenuwt. Met de tijd zul je ook merken dat er een blokkade laag onderin de halswervels ontstaat.[/quote]


Bedankt voor je reactie ! Wat denk je dat ze heeft nu precies ? En wat kunnen we daar tegen doen?

bribro
Berichten: 148
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 00:01

Mijn paard heeft in de eerste paar jaar dat ik haar had regelmatig koliek gehad, meestal meerdere keren per jaar. Vooral in de herfst- en wintermaanden. Vooral nat weer en snelle veranderingen van weer lijken een trigger te zijn. Inmiddels hebben we haar veel stabieler gekregen door haar voer te veranderen. Voor haar is belangrijk dat ze meer dan voldoende hooi krijgt, goed verspreid over de dag. We voeren nu 4 keer per dag. En dat je ze het (voor haar) juiste hooi krijgt. Ze gedijt goed bij wat grover hooi en absoluut geen kuilhooi. Inmiddels bijna nooit meer koliekerig. En als ze het heeft redden we het met Colosan. Ze mest meestal nog wel gewoon en rolt ook niet. Soms ligt ze wel en kijkt vaak naar haar buik. Ook zie ik het aan haar gezichtsuitdrukking.
Uiteraard heb ik geen idee of bij die van jou hetzelfde speelt, maar ik dacht wellicht heb je iets aan onze ervaringen met koliek.

Overigens is die van mij de dag (of twee) na zo'n koliekaanval ook vaak nog niet helemaal happy. Ik doe dan vooral rustig aan met haar. Haar buik is dan ook vaak nog gevoelig, dus bijv. aanraken of poetsen van haar buik vindt ze dan echt niet leuk. Als je haar buik wel voorzichtig aanraakt merk je ook dat deze best wel gespannen is. Dus we laten haar dan vooral lekker met rust, hooguit even een wandelingetje ofzo. Ik vind het ook niet vreemd dat ze er dan nog wat last van heeft. Als je zelf buikgriep ofzo hebt gehad, loop je de volgende dag meestal ook niet te springen toch?

Skyeenmeike
Berichten: 110
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 00:17

bribro schreef:
Mijn paard heeft in de eerste paar jaar dat ik haar had regelmatig koliek gehad, meestal meerdere keren per jaar. Vooral in de herfst- en wintermaanden. Vooral nat weer en snelle veranderingen van weer lijken een trigger te zijn. Inmiddels hebben we haar veel stabieler gekregen door haar voer te veranderen. Voor haar is belangrijk dat ze meer dan voldoende hooi krijgt, goed verspreid over de dag. We voeren nu 4 keer per dag. En dat je ze het (voor haar) juiste hooi krijgt. Ze gedijt goed bij wat grover hooi en absoluut geen kuilhooi. Inmiddels bijna nooit meer koliekerig. En als ze het heeft redden we het met Colosan. Ze mest meestal nog wel gewoon en rolt ook niet. Soms ligt ze wel en kijkt vaak naar haar buik. Ook zie ik het aan haar gezichtsuitdrukking.
Uiteraard heb ik geen idee of bij die van jou hetzelfde speelt, maar ik dacht wellicht heb je iets aan onze ervaringen met koliek.

Overigens is die van mij de dag (of twee) na zo'n koliekaanval ook vaak nog niet helemaal happy. Ik doe dan vooral rustig aan met haar. Haar buik is dan ook vaak nog gevoelig, dus bijv. aanraken of poetsen van haar buik vindt ze dan echt niet leuk. Als je haar buik wel voorzichtig aanraakt merk je ook dat deze best wel gespannen is. Dus we laten haar dan vooral lekker met rust, hooguit even een wandelingetje ofzo. Ik vind het ook niet vreemd dat ze er dan nog wat last van heeft. Als je zelf buikgriep ofzo hebt gehad, loop je de volgende dag meestal ook niet te springen toch?


Onwijs bedankt voor je verhaal, ze heeft nog nooit koliek gehad dit is echt de eerste keer geweest gelukkig dus niet heftig want ze vertoonde eigelijk helemaal geen koliek tekenen. “Fijn” om te horen dat die van jullie ook vaak nog een paar dagen niet helemaal zichzelf is. Dan weet ik dat dat dus vrij “normaal” is. Zoals ik al zei mest ze na die spuiten van de DA echt goed en ook veel ook eet ze veel (als ze haar bak ziet rent ze er op af) en drinkt ze ook. Ze ligt dus alleen wat meer dan normaal maar zou me niks verbazen als dat komt door alle indrukken, is natuurlijk een uitputtingsslag op het lijf zo’n koliek aanval en gepluk en getrek van dierenartsen

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 09:57

Nier-miltband koliek geeft wel hele heftige symptomen..(paarden die zich laten neervallen van de pijn). Denk niet dat dat het was.

Ze kunnen verstopping krijgen van een zandweg kuur, als er daarnaast ook nog reactie komt op schimmel in het hooi dan kan het een en/ en verhaal worden.

Je zou eens wat meer olie/ lijndzaadolie kunnen geven ipv een zandweg kuur en als het weer goed gaat heel voorzichtig met een kleine hoeveelheid weer kunnen gaan problemen met de olie er bij.

Tegen schimmels werken myotoxinebinders goed, groene leem bijv. maar het beste is..geen hooi voeren met schimmel er in.

Voor de rest eens met de rest, ze zal wat tijd nodig hebben om te herstellen. Alles zal nog wel beurs zijn.

Skyeenmeike
Berichten: 110
Geregistreerd: 07-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 10:02

Elisa2 schreef:
Nier-miltband koliek geeft wel hele heftige symptomen..(paarden die zich laten neervallen van de pijn). Denk niet dat dat het was.

Ze kunnen verstopping krijgen van een zandweg kuur, als er daarnaast ook nog reactie komt op schimmel in het hooi dan kan het een en/ en verhaal worden.

Je zou eens wat meer olie/ lijndzaadolie kunnen geven ipv een zandweg kuur en als het weer goed gaat heel voorzichtig met een kleine hoeveelheid weer kunnen gaan problemen met de olie er bij.

Tegen schimmels werken myotoxinebinders goed, groene leem bijv. maar het beste is..geen hooi voeren met schimmel er in.

Voor de rest eens met de rest, ze zal wat tijd nodig hebben om te herstellen. Alles zal nog wel beurs zijn.


Bedankt voor je reactie ! Zal haar de komende tijd dubbele dosis lijnzaadolie geven, kan dat gewoon ?

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:05

Ja hoor, daar komt alles goed van los.