Paard niet helemaal lekker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horseloverl
Berichten: 2223
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 23:27

Celebi schreef:
Snap dat je dat spannend vindt. Zou zelf denk ik ook niet snel een alternatieve behandelmethode buiten de DA om kiezen. Maar goed, als iets werkt dan werkt het.

Dat die zalf van de DA niks doet kan kloppen. Vaak is de zalf die ze eerst geven gewoon een vette zalf die waterafstotend is. Soms werkt dat voldoende bij beginnende mok, net als Zilverzalf of Honingzalf. Als dat weinig doet betekend het vaak dat je wat grondiger aan de gang moet met hydrocortiderm ofzoiets. Of blijkbaar met een laser therapie, nooit eerder van gehoord bij mok!

Blijf in ieder geval wel kritisch of het laseren ook daadwerkelijk snel genoeg resultaat gaat geven. Mok kán namelijk met het juiste middel in een paar dagen weg zijn. Een kort lijntje houden met je DA is altijd handig. Dan kun je in ieder geval voorkomen dat het erger gaat worden.


Ik heb na wat ervaringen met de dierenarts liever alternatief dan regulier. Dit betekend niet dat je zonder ze kunt of moet. Ieder zo z’n ding haha

Net weer even foto gemaakt met flits. Enorm verschil. Denk dat het met een paar dagen, op de wond na, weg is!! Helemaal blij! Korstjes zitten los, denk dat het meeste er snel af valt.

Celebi
Berichten: 3662
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Paard niet helemaal lekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 23:37

Wat goed! Fijn dat het zo goed helpt. Zou best beter bekend mogen worden dan als het goede resultaten kan geven.

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 23:39

Toch is het wel vreemd.
Hier ook schapen met blauwtong en voor het eerst paard met mok, nooit gehad.

In overleg met veearts aan het smeren met hydrocortiderm, maar ik zie nog niet veel vooruitgang.
Misschien is dat laseren ook een idee. Kan je mij meer info sturen, linkje

Celebi
Berichten: 3662
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Paard niet helemaal lekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 23:50

Het is dit jaar ook wel echt heel nat. Natste jaar sinds de metingen in 19nogwat. Die natte vieze bodems kunnen soms irritaties veroorzaken. Of je paard had toevallig een wondje op de voet waar de bacterie in gekomen is. Zo begint het elke keer bij mijn paard. Er staat een kuddegenoot op zijn voet, heeft dan een klein wondje, en hoewel ik dit goed ontsmet en insmeer is er een kans dat er mok ontstaat. Zon heeft soms ook invloed, maar dat zal het nu wel niet zijn. :')