Ervaringen delen pismerrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DorkyDweeb
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-23 16:49

dioni schreef:
DorkyDweeb schreef:

Ah okay, dan ga ik denk ik hetzelfde pad bewandelen als jij als het niet bij de eierstokken en baarmoeder licht. Heb je een maagscopie gedaan? En hoeveel was je uiteindelijk kwijt aan de volledige behandeling?


Ik heb geen scopie gedaan, om de reden die hier al eerder genoemd werd: kost veel, moet op de kliniek nuchter gedaan worden. Kosten is lastig te zeggen ik ben zelf dierenarts gezelschapsdieren en de omeprazol bestel ik dus zelf.


Ah ja, dat zal vast in kosten schelen. Hoe lang heb je het uiteindelijk gegeven?

DorkyDweeb
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-11-23

Re: Ervaringen delen pismerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-23 16:54

Ik lees ook dat sommige mensen dan Abler (??) zelf bestellen. Dit zou toch niet mogelijk moeten zijn? I.v.m. medicatie voorschrijven en de rechten daaromheen?

Elisa2

Berichten: 37208
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ervaringen delen pismerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 17:05

Abler wordt uit Amerika gehaald volgens mij. Is goedkoper.

Sommige mensen geven zelfs rennies, maar daar heb je wel veel voor nodig.

Offtopic, dierenartsen hebben het zelf ook over hengstig om de drie weken. Dus laten we het niet nodeloos ingewikkeld maken.

https://www.dapdz.nl/cyclus-van-de-merrie/

DorkyDweeb
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-11-23

Re: Ervaringen delen pismerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-23 17:13

Maar Abler is in dat geval alsnog goedgekeurd en staat gelijk aan UlcerGold? Of een lichtere variant? Gewoon om even te onderzoeken wat er eventueel allemaal mogelijk is.

Elisa2

Berichten: 37208
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ervaringen delen pismerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 17:16

Volgens mij wel, maar ik heb me een aantal jaar geleden er in verdiept. Ok weet niet of er inmiddels wat veranderd is.

Er is een groot maagzweren topic hier op Bokt waar al deze informatie in staat.

DorkyDweeb
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-23 17:21

Elisa2 schreef:
Volgens mij wel, maar ik heb me een aantal jaar geleden er in verdiept. Ok weet niet of er inmiddels wat veranderd is.

Er is een groot maagzweren topic hier op Bokt waar al deze informatie in staat.


Ah bedankt, ik ga een kijkje nemen. Scheelt toch enorm in kosten als het zo ver zou zijn. 500 euro of 1500 euro scheelt toch wel degelijk _/-\o_ en uiteraard pas op goedkeuring van een DA.

dioni

Berichten: 826
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Ervaringen delen pismerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 18:23

Quote:

Ah ja, dat zal vast in kosten schelen. Hoe lang heb je het uiteindelijk gegeven?

Mijn paard weegt 675 kg en ik heb haar iets van 10 dagen een hele spuit voor 700 kg gegeven en daarna nog 1x daags 1/2 spuit, in totaal iets van 6 weken

DorkyDweeb
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-11-23

Re: Ervaringen delen pismerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 16:35

Uiteindelijk niks aan de baarmoeder/eierstokken. Deze zijn in een slaap en de follikels zijn zodanig klein dat ze aan het wachten zijn op het voorjaar. Wat nu? Binnenkort wordt ze los gemasseerd door een fascia osteopaat. Daarna 7 dagen rust. Dan een nieuw zadel laten aanmeten. Ben benieuwd hoe dit gaat zijn.