Zeer hardnekkige mok… wie heeft nog ideeën?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Zeer hardnekkige mok… wie heeft nog ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:25

Mijne had vasculites en daarbij werkte prednison idd, maar zodra ik ging afbouwen flamde het weer op en weer dikker been. Een.bekend verhaal dus wel....

Ik heb warmblood voor m'n 163 Gelderse maar die heeft grote voeten.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:30

tammiebels schreef:
Bloem van zwavel mengen met sudocreme, eventueel iets smeerbaarder maken met babyolie


kally schreef:
Zwavelpoeder in sudocrème mengen en smeren, werkt bij ons goed.



En in welke verhouding meng je dit? Hier ook flinke mok aan een been momenteel. Jarenlang niet gehad.

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 23:14

Roulette_ schreef:
Vraag aan de mensen met whinny sokken, welke maat hebben jullie voor wat voor paard? Als ik haar hoeven meet kom ik op quarter maat uit, maar dat voelt als klein voor mijn flinke 1.70+ KWPN.

Verder hebben we in overleg met de DA inderdaad weer prednisolon gekregen. Dat werkt als een trein om haar been dun te krijgen, dus in dat opzicht fijn. DA zegt ook dat er iets in onze omgeving lijkt te zitten wat dit in stand houdt (mijn paard is niet de enige met deze issues in onze groep), maar we weten niet wat en ik heb er geen invloed op. Ben ook aan het kijken naar hoe ik daar weerstand kan versterken. Voer ga ik even niet aan sleutelen, met 4 jaar vitalbix voeren is dit de eerste keer met deze issues, dus dat is voor mij niet de meest waarschijnlijke factor.

Toevoeging: iemand vroeg nog waar het zit, inmiddels beide achterbenen (een zwarte en een witte) alleen in de kootholte.


Ik heb de whinnys voor mijn Gelderse van 1.73 in warmblood, maar daar kwam ik met meten ook wel op uit. Waar woon je? Je mag anders wel een paar passen?