Snurkend geluid bij voornamelijk van de grond eten/grazen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skreiandor
Berichten: 677
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rotterdam

Snurkend geluid bij voornamelijk van de grond eten/grazen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 10:15

Ik vroeg mij af of meer mensen dit hebben meegemaakt.

Ik heb sinds kort een nieuwe aanwinst, fjord van april 2021. Het valt mij op dat hij voornamelijk bij het grazen en hooi vanaf de grond eten een soort snurkend geluid maakt. Als hij uit zijn hooinet eet of bij inspanning heeft hij dit niet.
Ik heb al contact gehad met de veearts, die kan niet zo zeggen wat t kan zijn. Dan zou er een scopie uitgevoerd moeten worden.
Hij doet het verder hardstikke goed, is levendig, eet goed en ziet er ook gezond uit.
Ben vooral benieuwd of er mensen hier zijn die het herkennen

Het lukt mij niet om het filmpje toe te voegen ik ga naar bestand toevoegen en dan uploaden. Dat gaat allemaal goed maar hoe krijg ik m dan vervolgens in mijn bericht?

Elisa2

Berichten: 37198
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Snurkend geluid bij voornamelijk van de grond eten/grazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:19

Om een filmpje toe te voegen moet deze eerst ergens ge-upload zijn. Youtube bijvoorbeeld of vimeo.

Heb je al wat met hem gewerkt? en zo ja, heeft hij dit ook in beweging? want dan zou het weleens cornage kunnen zijn.

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:20

Kan cornage zijn. Om dat te constateren is inderdaad een scopie nodig.
Dat zou ik wel (snel) laten doen, ivm mogelijk verborgen gebrek. Hoe recent is recent?
Als je een Youtube account hebt kun je het filmpje daar uploaden en hier de url plakken.

Skreiandor
Berichten: 677
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 11:03

Elisa2 schreef:
Om een filmpje toe te voegen moet deze eerst ergens ge-upload zijn. Youtube bijvoorbeeld of vimeo.

Heb je al wat met hem gewerkt? en zo ja, heeft hij dit ook in beweging? want dan zou het weleens cornage kunnen zijn.


Ja er staat bij dat hij het met inspanning niet heeft dus ga niet direct uit van cornage

Skreiandor
Berichten: 677
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 11:07

Skreiandor schreef:
Elisa2 schreef:
Om een filmpje toe te voegen moet deze eerst ergens ge-upload zijn. Youtube bijvoorbeeld of vimeo.

Heb je al wat met hem gewerkt? en zo ja, heeft hij dit ook in beweging? want dan zou het weleens cornage kunnen zijn.


Ja er staat bij dat hij het met inspanning niet heeft dus ga niet direct uit van cornage


https://youtube.com/shorts/vh95fDkcBcs? ... m0TB5GEtFM

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:26

Elisa2 schreef:
Om een filmpje toe te voegen moet deze eerst ergens ge-upload zijn. Youtube bijvoorbeeld of vimeo.

Heb je al wat met hem gewerkt? en zo ja, heeft hij dit ook in beweging? want dan zou het weleens cornage kunnen zijn.


Skreiandor schreef:
Ja er staat bij dat hij het met inspanning niet heeft dus ga niet direct uit van cornage


Ik zou cornage niet direct willen uitsluiten.
Kan ook zijn dat hij lucht zuigt tijdens het grazen.

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:44

Ik zou ook cornage niet uitsluiten. Het klinkt niet als luchtzuigen.

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:45

ja ik zou toch willen weten wat dit is hoor.
straks is het toch iets wat wel medische aandacht nodig heeft.. dan weet je dat nu op tijd.
dus zou zeker een scopie of wat ook nodig is laten doen om uit te zoeken wat dit is.

Elisa2

Berichten: 37198
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 12:59

Skreiandor schreef:
Elisa2 schreef:
Om een filmpje toe te voegen moet deze eerst ergens ge-upload zijn. Youtube bijvoorbeeld of vimeo.

Heb je al wat met hem gewerkt? en zo ja, heeft hij dit ook in beweging? want dan zou het weleens cornage kunnen zijn.



https://youtube.com/shorts/vh95fDkcBcs? ... m0TB5GEtFM


Sorry overheen gelezen. :o

Heb het filmpje bekeken, klinkt mij meer als luchtwegen. Luchtzakken/ slijmvliezen/ longen.
Cornage zou ik ook nog niet helemaal uitsluiten.

Ik denk als je echt wilt weten wat het is dat verder onderzoek nodig is.

Weet je of hij ooit droes heeft gehad?