Coolpack oid koelen kogel paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Coolpack oid koelen kogel paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 00:45

Paard heeft zich verstapt en daarbij de kogel bezeerd.
Gelukkig op de kliniek geen ernstige schade op röntgen en scan gezien. Advies rust (veel wandelen) en koelen.
Nu zoek ik een fijne coldpack die met name de kogel koelt. Meeste zijn voor het gehele onderbeen.
Hebben jullie tips?

(Koelen met water werd afgeraden gezien hij gevoelig voor mok is en dat net rustig is).
Laatst bijgewerkt door Annet73 op 09-12-23 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Coolpack oid koelen kogel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 01:01

Ja die van mij is toen geopereerd aan een ocd in de kogel en de icevibes hebben echt enorm geholpen.

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 01:18

MRIIIS schreef:
Ja die van mij is toen geopereerd aan een ocd in de kogel en de icevibes hebben echt enorm geholpen.


Maar dan wordt ook het hele onderbeen gekoeld toch? Het gaat eigenlijk om maar een klein gedeelte van de kogel. Ben bang dat deze net te hoog zitten.
(Daarbuiten vind ik ze erruggg prijzig, of kan je die coldpacks nou ook los gebruiken?)

DinaxUllie

Berichten: 672
Geregistreerd: 08-10-08
Woonplaats: waar jij niet bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 02:22

coolpacks zijn ook los te gebruiken. Ze vallen mooi over de kogel heen en sluiten goed. Ik ben echt fan van deze dingen.

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Coolpack oid koelen kogel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 02:54

Heb wel eens gehoord dat bandages in azijn kunnen helpen bij koelen.
Duus even dippen in azijn en wikkelen maar. Weet heel eerlijk gezegd niet of het puur moet of verdunt ivm geur.
Of wellicht van die wraps die zelfkoelend zijn?

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Coolpack oid koelen kogel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 07:48

Maar wat is het probleem als de rest van het onderbeen ook gekoeld word?

nnicolex

Berichten: 1234
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Coolpack oid koelen kogel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 08:06

Ik heb zo’n koelwrap(cooling wrap) van dochorse. Toendertijd ook per 1 te bestellen ipv per paar. Weet niet hoe dat nu zit maar ik ben er blij mee. Bij ons hebben we een vriezer op stal dus daar leg ik hem in en blijft lang genoeg koud.

Sterkte! Mijn pony heeft ook zn kogel bezeerd dus wij zijn nu ook weer flink aan het koelen en stappen.

Elisa2

Berichten: 37208
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 10:19

Hutcherson schreef:
Heb wel eens gehoord dat bandages in azijn kunnen helpen bij koelen.
Duus even dippen in azijn en wikkelen maar. Weet heel eerlijk gezegd niet of het puur moet of verdunt ivm geur.
Of wellicht van die wraps die zelfkoelend zijn?


Dat helpt vooral bij dikke benen, trekt het vocht er uit. Kan er gewoon puur op.

Groene leem werkt verkoelend en trekt ook vocht er uit.

Mijn voorkeur heeft altijd groene leem. :)

Wintu

Berichten: 2976
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Coolpack oid koelen kogel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 11:14

Ze hadden hier op stal altijd icevibes, maar weer niet of die er ook in varianten zijn waar enkel de kogel wordt gekoeld.

paars

Berichten: 5565
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:50

Annet73 schreef:
MRIIIS schreef:
Ja die van mij is toen geopereerd aan een ocd in de kogel en de icevibes hebben echt enorm geholpen.


Maar dan wordt ook het hele onderbeen gekoeld toch? Het gaat eigenlijk om maar een klein gedeelte van de kogel. Ben bang dat deze net te hoog zitten.
(Daarbuiten vind ik ze erruggg prijzig, of kan je die coldpacks nou ook los gebruiken?)

Bij de drogisterij zijn van die zachte coolpacks te koop, bijv 15 x 15 cm, kan je heel lokaal mee koelen als je die onder een bandage doet. Kost geen drol (iets van 5€ of zo).