Ten einde raad, mestwater

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jet

Berichten: 11999
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 23:36

Ik denk dat als je diatomeeënaarde gaat geven, een groot deel van het zandeten al opgelost is. Ik geef het in kuren, door wat slobber. Dit is trouwens een vorm van silicium, voor zover ik weet wordt dit ook goed opgenomen, dus of je dan de vloeibare van Heltie Horse nog nodig heb weet ik zo ook niet.
De andere zaken van BIO-Ron zijn ook heel goed om te geven.

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: Ten einde raad, mestwater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 08:17

Ik wil diatomeenaarde, moederaarde en veendrenkstof aanbieden in emmers water. Gisterenochtend heb ik haar weer opgehaald van de kliniek. Ze is echt een heel stuk vrolijker! De redplex van audevard at ze niet al te graag in haar slobber op de kliniek, dus hopelijk eet ze het thuis wel goed. Maak wel meer slobber voor haar klaar waar ik het doorheen doe. Verder hoop ik dat ik vandaag de uitslag van de darmswab krijg. Hopelijk komt er niks uit. We hadden zondag al de paddock aangepast, dus ze komen nu alleen nog maar op het zand wanneer ik er ben. Hopelijk kan ze uiteindelijk toch weer 24/7 het zand op.

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: Ten einde raad, mestwater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 13:25

De uitslag van de swab is binnen! Gelukkig geen bacterie in haar darmen!

Soesje3

Berichten: 10
Geregistreerd: 21-02-13
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:54

Hoe gaat het nu met je paard? Ik ben benieuwd! Heb zelf ook een paard met mestwater…

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Ten einde raad, mestwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:00

Hoe staat ze gestald? Hier een merrie gehad die gelijk dunne mest had als ze op de tocht stond of als het te koud was en waaide, ze had inloopstal.

Haar zusje (jaar ouder) die had het ook, maar bij haar bleek het dat ze gewoon teveel dronk! Die ging dan eten (ook onbeperkt) maar daarna zoveel drinken dat ze altijd dunne mest had, lastig af te leren kan ik je vertellen…

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: Ten einde raad, mestwater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 20:16

Momenteel gaat het goed! Ze eet gelukkig geen zand meer(even afkloppen)! Haar mestballen zelf worden steeds mooier, heel af en toe heeft ze nog een beetje water, maar aangezien we al een jaar aan het tobben zijn geweest ga ik er van uit dat het nog wel eventjes duurt voordat alles weer in orde is met haar darmen.