Paard heeft bacteriële infectie gehad?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantellemg
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-12-23

Paard heeft bacteriële infectie gehad?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 22:01

Hoi allemaal!
Ik was opzoek naar een paard. Nou ben ik best wel verliefd geworden op een paardje. Maar toch wil ik graag even advies horen hierover.
De eigenaresse heeft hem vanaf veulen af aan. Is ook bij haar geboren.
In januari heeft het paard een bacteriële infectie gehad waardoor hij even kreupel liep.
Door de medicatie was dit binnen een week weg maar er bleef een ontsteking in z’n sprong zitten. Echo en röntgen foto’s laten maken. Rontgen fotos was niets op de zien maar op de echo zag je dat er vocht in zat. Toen is hij ingespoten en ben ik gaan opbouwen met stappen. Dit verder opgebouwd met rijden.
Nu is ze dus bijna een jaar verder en is er niets meer aan de hand.
Dierenarts heeft ook weer goedgekeurd.
Heeft iemand hier ervaring mee. Is dit iets wat terug kan komen? Of was dit gewoon een “ongelukje” wat elk paard kan krijgen.
Ik hoor graag jullie adviezen!

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard heeft bacteriële infectie gehad?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 10:28

Wat voor een bacteriele infectie was het?

Het kan dat door een bacteriele infectie de lymfebanen op gaan zwellen, sommige paarden krijgen einschuss. Ik zou even vragen of hij dat heeft gehad want vaak blijven ze daar dan wel iets gevoeliger voor om het weer terug te krijgen. Ligt er aan hoe goed en snel het behandeld is.

Maar je kent dit paard al een jaar? en heeft in dat jaar gewoon goed gelopen met rijden?