Paard heeft krampen dichtbij flank

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 07:07

Goed gehandeld! Ik hoop dat de operatie niet nodig is, en steek een virtueel kaarsje op voor jou en je paard.

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 08:35

Heel veel sterkte en beterschap voor je paard! Compliment voor jouw handelen!

Misschien kan je hier nog tips krijgen voor andere stalling. Je hebt gemerkt dat veel mensen met je meedenken.

Elisa2

Berichten: 37429
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 08:36

Goed gehandeld TS!

Koliek operaties wel ervaring mee maar met wisselende resultaten. Laten we hopen dat het niet nodig is bij de jouwe.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 08:57

Shushuzay24 schreef:
Heeft er iemand al zo een operatie meegemaakt?
Hoe verloopt de genezing proces en overleven meeste paarden dit na operatie (overlevingskansen)? Lijden ze pijn voor meerdere maanden/jaren?
Ik was te out-of-it en kon deze vragen niet stellen aan de DA maar ik denk dat het heel risicovol is…

Ik heb afgelopen jaar 1 van de paarden van mijn klanten naar de kliniek gebracht en zij heeft een operatie gehad. Revalidatie is allemaal super vlot verlopen, paard mag (deze periode) weer alles doen zoals ervoor.
Evengoed 1 van mijn eigen paarden laten opereren en hij is helaas niet meer van de tafel afgekomen. Darmen waren niet meer te redden. Hij is ook de reden dat ik niet meer afwacht met koliek. 1x buscopan, niet beter? Kliniek in...

Casarell

Berichten: 9604
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 09:13

Goed gedaan TS..!!

Nu kan je niet meer doen dan afwachten en duimen.
Maar bij de Bosdreef is je paard echt in goede handen.. deze kliniek staat niet voor niets zo goed aangeschreven.. zelfs vanuit NL.. :j

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 09:19

Shushuzay24 schreef:
Heeft er iemand al zo een operatie meegemaakt?
Hoe verloopt de genezing proces en overleven meeste paarden dit na operatie (overlevingskansen)? Lijden ze pijn voor meerdere maanden/jaren?
Ik was te out-of-it en kon deze vragen niet stellen aan de DA maar ik denk dat het heel risicovol is…


Ik heb in oktober een jonge pony laten opereren aan koliek. Had een verstopping in de darmen. De eerste dagen na de operatie zijn het meest spannend en kritisch. Die van mij is weer helemaal hersteld inmiddels. Bij mijn pony hebben ze niet in de darmen hoeven snijden, dat is heel gunstig. Uiteraard hebben ze daarna pijn, ze hebben de buik open gesneden, maar dat herstelt wel weer. Ze krijgen natuurlijk ook allerlei medicatie daarna. Ze heeft 2 maanden op boxrust gestaan (heel belangrijk om op te volgen!) en daarna mocht ze weer naar buiten.

Celebi
Berichten: 3744
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 09:25

Ik zou vooral de dierenarts even vragen wat de inschatting is voor deze ingreep. Die kan denk ik deze specifieke situatie beter inschatten dan bokkers over het internet. Dan weet je gewoon goed hoe je ervoor staat en wat je kunt verwachten en kun je er rustig over nadenken.

Maar ik hoop zeker dat het niet nodig gaat zijn en dat je paard opknapt van de spoelingen. Sterkte in deze onzekere tijd!

Hettieheks
Berichten: 1255
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 09:31

Dat is een mooie update! Goed doorgepakt TS! Succes met het vinden van een fijne plek!

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 09:33

De kosten variëren heel erg, het ligt eraan wat ze moeten doen.

Wij hebben destijds overlegd dat ze bellen zodra ze open op de tafel ligt en ze weten wat ze moeten doen, om te overleggen of het realistisch is. Ik kan er heel transparant over zijn, ik heb alles bij elkaar, €5000 overgemaakt. Bij mijn pony hebben ze niet hoeven te snijden in de darmen omdat ze de verstopping eruit konden masseren en er zijn bij ons ook geen complicaties opgetreden de eerste week van het herstel. Eigenlijk meest gunstige scenario. Hoe langer een OP duurt en hoe gecompliceerder het is, hoe verder de kosten zullen oplopen. Is het veel geld? Ja, ontzettend. Mijn pony was aangekocht voor de verkoop dus je snapt wel dat het economisch helemaal niet gunstig is, maar als je een jong(er) en fit paard hebt.. Ik kon geen andere keuze maken dan opereren.

Ik hoop voor je dat het meevalt TS! Kan de stal van je paard gemaakt worden (en voorzien van iets anders dan aarde) in de tijd dat hij weg is?

Ineke2

Berichten: 33155
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 09:43

Wat een fijne update ts, ik duim dat een operatie niet hoeft.

pluisje88

Berichten: 8090
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 09:55

Mijn paard heeft 5 dagen op de kliniek gestaan met vage klachten waarvan ze dachten dat het koliek was (achteraf was het een pssm aanval) dus ze stond tussen de koliek gevallen. Ik ben veel tijd daar geweest want ik heb een paard dat moeilijk is met vreemden.

Ik riep van te voren altijd ik laat nooit een paard opereren aan koliek en eerlijk gezegd na wat ik daar langs heb zien komen in die paar dagen ben ik alleen nog maar meer overtuigd daarvan. De operatie op zich is best goed te doen maar het herstel was in sommige gevallen echt heel schrijnend. Ik heb er een stuk of 15 a 20 langs zien komen die dagen waarvan ongeveer de helft geopereerd moest worden. De wat jongere en fitte paarden kwamen er redelijk goed doorheen. Die stonden een paar uur aan het infuus maar werden al vrij snel afgekoppeld en konden beginnen aan hun herstel. Ik heb er ook wat gezien waarbij mijn hart huilde elke keer als ik ze zag. Wat een pijn en treurigheid. Ik vond het heel intens. Er was zelfs een pony’tje bij van 33. Die was er zo ellendig aan toe. Eens in de paar dagen kwam de eigenaresse dan kijken maar die pony reageerde niet eens op die mensen. Gewoon zo ellendig en in zichzelf gekeerd. Ik denk nog vaak aan die pony. Die zit in mijn geheugen gegrift. Ik denk eerlijk gezegd niet dat die pony het gehaald heeft.

Ze vroegen mij toen of ik wilde dat mijn paard geopereerd werd als het nodig was en ze konden mij niet bereiken. Ik ze nee. Deels als reden omdat ik het geld voor een operatie niet had, maar ook omdat ik wist dat mijn merrie dat mentaal niet zou trekken. Maar om dat uit te spreken vond ik heel moeilijk en ik schoot daar op dat moment van vol en er liep een traan over mn wangen. Want ik zei (volgens mijn eigen geweten); als het erop aan komt dan laat haar maar gewoon dood gaan.

De dierenarts keek me aan en zei; in jouw geva begrijp ik het volkomen. Het nantraject van een operatie is heel zwaar en we moeten veel aan ze zitten. Het herstel is alles behalve makkelijk en best wel regelmatig herstellen ze niet volledig. Als je een paard hebt dat eigenlijk niet geschikt is voor een “vroeg pensioen” kun je je afvragen of je dat risico wilt lopen.

Een paar dagen later naar aanleiding van die pony schoot er bij mij een opmerking uit. Die pony had zo’n pijn en voelde zich mentaal zo dood en ellendig. Als ze gingen stappen met dr dan moest de infuus naald eruit en 10 minuten later er weer in. Dat ging steeds lastiger. Een stokoud welshje waar ze met 3 meiden mee bezig waren om die naald er weer in te krijgen en mijn hart huilde als ik ernaar keek. En ik kon weinig anders want die stond in de stal tegenover de mijne. Als reactie schoot er uit; jeetje wat een ellende. Waarom moeten we dit willen voor een paard?

Uiteraard kon het personeel hun persoonlijke mening niet geven maar ze zei iets van; tegenwoordig kan het allemaal. Toen zei ik; tja maar dat iets kan wil niet zeggen dat je het ook moet willen. Het antwoord; wie betaalt bepaalt.. en zo is het natuurlijk.

Ze zei er gaan hier best wel veel succesverhalen weg, maar ook een heel aantal die nooit meer helemaal herstellen of hier al komen te overlijden. Het wil niet zeggen dat als ze geopereerd zijn dat dan alles klaar is. Het blijft lastig.

@ts: super goed dat je toch hebt doorgezet. Wel jammer dat ze het eerst allemaal uit je hoofd hebben gepraat waardoor je uiteindelijk ‘s avonds laat alles nog moet regelen. Als je meteen had gedaan wat je gevoel zei dan had je gewoon relaxt overdag (tijdens dag tarieven) de boel kunnen oppakken. Ze hebben je te lang in onzekerheid gelaten en je paar te lang pijn laten hebben. Super goed dat je zo hebt doorgepakt en je hebt gelijk dat je gaat zoeken naar een andere stal. Je betaalt ervoor dat je paard daar kan wonen en daar hoort iets tegenover te staan. Een goede stal en zicht op de gezondheid van je paard. Heel veel sterkte en ik hoop dat het meevalt uiteindelijk. En nogmaals; dikke pluim voor jou!!

Shushuzay24
Berichten: 73
Geregistreerd: 04-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 10:07

pluisje88 schreef:
Mijn paard heeft 5 dagen op de kliniek gestaan met vage klachten waarvan ze dachten dat het koliek was (achteraf was het een pssm aanval) dus ze stond tussen de koliek gevallen. Ik ben veel tijd daar geweest want ik heb een paard dat moeilijk is met vreemden.

Ik riep van te voren altijd ik laat nooit een paard opereren aan koliek en eerlijk gezegd na wat ik daar langs heb zien komen in die paar dagen ben ik alleen nog maar meer overtuigd daarvan. De operatie op zich is best goed te doen maar het herstel was in sommige gevallen echt heel schrijnend. Ik heb er een stuk of 15 a 20 langs zien komen die dagen waarvan ongeveer de helft geopereerd moest worden. De wat jongere en fitte paarden kwamen er redelijk goed doorheen. Die stonden een paar uur aan het infuus maar werden al vrij snel afgekoppeld en konden beginnen aan hun herstel. Ik heb er ook wat gezien waarbij mijn hart huilde elke keer als ik ze zag. Wat een pijn en treurigheid. Ik vond het heel intens. Er was zelfs een pony’tje bij van 33. Die was er zo ellendig aan toe. Eens in de paar dagen kwam de eigenaresse dan kijken maar die pony reageerde niet eens op die mensen. Gewoon zo ellendig en in zichzelf gekeerd. Ik denk nog vaak aan die pony. Die zit in mijn geheugen gegrift. Ik denk eerlijk gezegd niet dat die pony het gehaald heeft.

Ze vroegen mij toen of ik wilde dat mijn paard geopereerd werd als het nodig was en ze konden mij niet bereiken. Ik ze nee. Deels als reden omdat ik het geld voor een operatie niet had, maar ook omdat ik wist dat mijn merrie dat mentaal niet zou trekken. Maar om dat uit te spreken vond ik heel moeilijk en ik schoot daar op dat moment van vol en er liep een traan over mn wangen. Want ik zei (volgens mijn eigen geweten); als het erop aan komt dan laat haar maar gewoon dood gaan.

De dierenarts keek me aan en zei; in jouw geva begrijp ik het volkomen. Het nantraject van een operatie is heel zwaar en we moeten veel aan ze zitten. Het herstel is alles behalve makkelijk en best wel regelmatig herstellen ze niet volledig. Als je een paard hebt dat eigenlijk niet geschikt is voor een “vroeg pensioen” kun je je afvragen of je dat risico wilt lopen.

Een paar dagen later naar aanleiding van die pony schoot er bij mij een opmerking uit. Die pony had zo’n pijn en voelde zich mentaal zo dood en ellendig. Als ze gingen stappen met dr dan moest de infuus naald eruit en 10 minuten later er weer in. Dat ging steeds lastiger. Een stokoud welshje waar ze met 3 meiden mee bezig waren om die naald er weer in te krijgen en mijn hart huilde als ik ernaar keek. En ik kon weinig anders want die stond in de stal tegenover de mijne. Als reactie schoot er uit; jeetje wat een ellende. Waarom moeten we dit willen voor een paard?

Uiteraard kon het personeel hun persoonlijke mening niet geven maar ze zei iets van; tegenwoordig kan het allemaal. Toen zei ik; tja maar dat iets kan wil niet zeggen dat je het ook moet willen. Het antwoord; wie betaalt bepaalt.. en zo is het natuurlijk.

Ze zei er gaan hier best wel veel succesverhalen weg, maar ook een heel aantal die nooit meer helemaal herstellen of hier al komen te overlijden. Het wil niet zeggen dat als ze geopereerd zijn dat dan alles klaar is. Het blijft lastig.

@ts: super goed dat je toch hebt doorgezet. Wel jammer dat ze het eerst allemaal uit je hoofd hebben gepraat waardoor je uiteindelijk ‘s avonds laat alles nog moet regelen. Als je meteen had gedaan wat je gevoel zei dan had je gewoon relaxt overdag (tijdens dag tarieven) de boel kunnen oppakken. Ze hebben je te lang in onzekerheid gelaten en je paar te lang pijn laten hebben. Super goed dat je zo hebt doorgepakt en je hebt gelijk dat je gaat zoeken naar een andere stal. Je betaalt ervoor dat je paard daar kan wonen en daar hoort iets tegenover te staan. Een goede stal en zicht op de gezondheid van je paard. Heel veel sterkte en ik hoop dat het meevalt uiteindelijk. En nogmaals; dikke pluim voor jou!!


Super bedankt voor je reactie!

Ik hoop dat chirurgie niet nodig zal zijn want ik vind dat die soort operaties wel succes kan hebben maar nadien na een paar weken/maanden het fout kan aflopen voor het paard. Ik zou hem echt niet willen zien lijden en ook geen grote wonde willen zien aan zijn buik waar hij 3 maand aan moet herstellen, hij kan infecties oplopen etc en dat lijkt mij veel meer miserabel dan misschien andere holistische methodes te vinden enz…

Ik heb al een paar stallen gecontacteerd maar ze hebben geen stallen beschikbaar, dus zal een tijdje duren tot ik iets vind.
Maar eerst wachten op herstel van mijn paard.

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 10:11

De eerste paar dagen zijn kritisch omdat ze nog kunnen crashen, daarna zou het gewoon goed moeten gaan.

Het lijkt me ook logisch dat een pony van 33 niet het perfecte voorbeeld is na zo’n operatie.

De wonden vallen tegenwoordig wel mee hoor TS. Ze hoeven je paard niet van voor naar achter open te snijden, als je dat denkt. Zeker niet bij een verstopping.

pluisje88

Berichten: 8090
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 10:16

Oh dat weet ik. Ik loop lang genoeg mee in de paardenwereld om genoeg gezien en gehoord te hebben. Ik wil alleen maar aangeven dat een operatie gezien wordt als een soort van heilige graal maar dat het dus niet zo simpel is als dat mensen er vaak over praten.

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 10:21

Ik denk dat niemand het ziet als heilige graal, een operatie wordt ingezet als laatste of enige redmiddel.

Agossie

Berichten: 16372
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 11:20

Ik heb niet alles gelezen, wel alles van TS...

TS... Diep respect dat je je gevoel gevolgd hebt en doorgepakt hebt! In mijn ogen heb jij daarmee jouw paard zijn leven gered! _/-\o_

Ik ga nu heel hard hopen dat een operatie niet nodig zal zijn en dat je paard hier goed doorkomt.
Slim om inderdaad zo spoedig mogelijk een andere stal te zoeken, hoor.

petraaken

Berichten: 44215
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 11:33

paars schreef:
Lees toch weer met verbazing hoe bokt een diereigenaar op het juiste pad zet waar de DA het niet zag / wel ziet maar niks doet of wat voor varianten er maar zijn. En dan hier ook nog een stalhouder die zelf conclusies trekt en het niet doorgeeft…

Veel sterkte TS goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd en uiteindelijk hier bent gaan posten. Fijn dat je ouders er achter staan en je nu op de kliniek bent. Hoop dat ze je paard kunnen helpen!!

Stalhouder zonder kennis van paarden denk ik. Ben nog meer verbaasd over dat de dierenartsen niet wilden komen.

Janneke2

Berichten: 22809
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 11:39

De dierenarts die wel kwam was ook kundig: de kliniek sprak van 'er vroeg bij zijn' en bevestigde de diagnose.

@TS: goed gedaan - mijn duimen draaien voor goed herstel...!!!
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 09-01-24 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Berichten: 6629
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 11:39

Als je gaat opereren en je zet je paard met wond in de huidige stal kun je er wel 100 procent vanuit gaan dat je complicaties krijgt.

Dus als een operatie als optie gaat komen zorg voor een schone, droge stal!

goldyc

Berichten: 758
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 11:58

Janneke2 schreef:
De dierenarts die wel kwam was ook kundig: de kliniek sprak van 'er vroeg bij zijn' en bevestigde de diagnose.

@TS: goed gedaan - mijn duimen draaien voor goed herstel...!!!


Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat er een jong meisje belde die wellicht onzeker klonk, en daardoor niet serieus genomen werd, of met de dierenartsen in kwestie. Ik zit ook in oost-Vlaanderen, heb ook al de dierenarts om 21.00 moeten bellen en die stond twintig minuten later gewoon bij mij. Ik zou de dierenarts die uiteindelijk gekomen is, houden als vaste dierenarts nu, die persoon heeft terecht de juiste diagnose gesteld terwijl het blijkbaar een vrij zeldzaam iets is.

Goed gehandeld, TS. Hopelijk is een operatie niet nodig en herstelt hij zo. De Bosdreef staat inderdaad erg goed bekend.

Kaitlyn

Berichten: 9731
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 12:00

MarjanB schreef:
Goed gehandeld!

Ik heb zelf altijd gezegd ik ga geen koliek operatie doen. Heb gelukkig ook nog niet voor de keuze gestaan. Op bokt was er een topic van een paar mensen die het wel hebben laten doen. Aantal genazen goed maar ook waarbij de buikplaat niet goed dicht ging en paard meerdere keren geopereerd is. Weet niet of het paard het uiteindelijk overleefd heeft.

Misschien zijn er mensen in dit topic die er wel ervaring mee hebben.


Ik vermoed dat het over mijn topic gaat. Het paard dat meermaals is geopereerd toen loopt succesvol in de sport en heeft zelfs nog een veulen gehad. :))

pluisje88 schreef:
Een paar dagen later naar aanleiding van die pony schoot er bij mij een opmerking uit. Die pony had zo’n pijn en voelde zich mentaal zo dood en ellendig. Als ze gingen stappen met dr dan moest de infuus naald eruit en 10 minuten later er weer in. Dat ging steeds lastiger. Een stokoud welshje waar ze met 3 meiden mee bezig waren om die naald er weer in te krijgen en mijn hart huilde als ik ernaar keek. En ik kon weinig anders want die stond in de stal tegenover de mijne. Als reactie schoot er uit; jeetje wat een ellende. Waarom moeten we dit willen voor een paard?


Bijzonder, een infuus hoeven ze namelijk niet opnieuw te prikken normaal gesproken..


pluisje88 schreef:
Oh dat weet ik. Ik loop lang genoeg mee in de paardenwereld om genoeg gezien en gehoord te hebben. Ik wil alleen maar aangeven dat een operatie gezien wordt als een soort van heilige graal maar dat het dus niet zo simpel is als dat mensen er vaak over praten.


Ik denk dat de meeste eigenaren het helemaal niet zien als een heilige graal. Het is op dat moment kiezen uit óf opereren en hopen op het beste óf dood laten maken.
Een kliniek zal géén advies voor een operatie geven als de kansen bij voorbaat al zeer slecht zijn, maar ook dan zijn er altijd nog eigenaren die het toch willen proberen. En soms komen ze er op de operatietafel pas achter hoe slecht het eigenlijk is van binnen en is het alsnog hopeloos.


@TS ik heb mijn paard laten opereren aan koliek, pittige tijd geweest en nog flinke complicatie gehad maar volledig herstel doorgemaakt. Daar heeft nog een heel volgtopic hier op Bokt van gelopen, waarin ook andere mensen reageerden die in hetzelfde traject waren. Misschien wel interessant om te lezen, bij mijn paard was het verstoppingskoliek.

Shushuzay24
Berichten: 73
Geregistreerd: 04-05-23

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 12:13

Dag iedereen!

De verstopping is er helemaal uit!
Ze hebben mij zojuist gebeld dat hij het veel beter stelt en donderdag al mee mag naar huis!
Ze gaan hem wel rustig opbouwen op zijn eten en nog steeds blijven longeren tegen dan.
Ik heb ook nog gevraagd voor een mestonderzoek dus daarvan gaan we de resultaten nog staan afwachten.

Ik wil jullie allemaal zo veel bedanken voor jullie hulp, advies, lieve berichtjes en hoop.

Nu moet ik nog enkel een nieuwe stal te zien vinden :)

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 12:14

Kaitlyn schreef:
pluisje88 schreef:
Een paar dagen later naar aanleiding van die pony schoot er bij mij een opmerking uit. Die pony had zo’n pijn en voelde zich mentaal zo dood en ellendig. Als ze gingen stappen met dr dan moest de infuus naald eruit en 10 minuten later er weer in. Dat ging steeds lastiger. Een stokoud welshje waar ze met 3 meiden mee bezig waren om die naald er weer in te krijgen en mijn hart huilde als ik ernaar keek. En ik kon weinig anders want die stond in de stal tegenover de mijne. Als reactie schoot er uit; jeetje wat een ellende. Waarom moeten we dit willen voor een paard?


Bijzonder, een infuus hoeven ze namelijk niet opnieuw te prikken normaal gesproken..


Ja ik vond het ook een beetje een vreemd verhaal. Er is niets zo makkelijk als een infuus tijdelijk afkoppelen. Ik kan me geen mogelijkheid bedenken waarom het gewenst zou zijn om de hele boel eruit te trekken.

Agossie

Berichten: 16372
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 12:16

Shushuzay24 schreef:
Dag iedereen!

De verstopping is er helemaal uit!
Ze hebben mij zojuist gebeld dat hij het veel beter stelt en donderdag al mee mag naar huis!
Ze gaan hem wel rustig opbouwen op zijn eten en nog steeds blijven longeren tegen dan.
Ik heb ook nog gevraagd voor een mestonderzoek dus daarvan gaan we de resultaten nog staan afwachten.

Ik wil jullie allemaal zo veel bedanken voor jullie hulp, advies, lieve berichtjes en hoop.

Nu moet ik nog enkel een nieuwe stal te zien vinden :)

Supergoed nieuws, TS!!! Goed gedaan! Ik hoop nu dat je snel een (goede) andere stal vindt, hoor.

Celebi
Berichten: 3744
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 12:19

Wat een fijn nieuws! Dan was je er gelukkig goed op tijd bij en viel het nog redelijk mee. Fijn dat de verstopping weg is. *\o/*