Paard heeft krampen dichtbij flank

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamboy

Berichten: 2463
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 12:20

Misschien wel even een zandkuurtje geven aangezien hij ook wat zand in de darmen heeft. Wel even overleggen met de artsen of dat nu al kan of beter nog even wachten.

AnnedB
Berichten: 290
Geregistreerd: 12-08-20

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 12:34

Fijn dat het nu beter gaat! Misschien kun je voor een nieuwe stal een berichtje op Bokt of Facebook plaatsen?
Wie weet is er ergens iemand particulier die nog een plekje over heeft.

goldyc

Berichten: 759
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 12:39

Waar exact in Oost-Vlaanderen zit je TS? (Mag ook in pb). Als het in de buurt is, kan ik je misschien wat namen van stallen doorgeven. Il weet wel niet waar er nog plek is.

Shushuzay24
Berichten: 73
Geregistreerd: 04-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 12:44

AnnedB schreef:
Fijn dat het nu beter gaat! Misschien kun je voor een nieuwe stal een berichtje op Bokt of Facebook plaatsen?
Wie weet is er ergens iemand particulier die nog een plekje over heeft.



Dacht er ook aan, wist gewoon niet of dat mensen dat ook deden via bokt :D
Tis echt wel zoeken omdat het moeilijk is om een plekje te vinden bij mij in de buurt, want nu ga ik al 20-25min onderweg met de auto.
Er zijn enkel maneges in de buurt maar die lijken mij helemaal niet ideaal omdat ze geen dagelijks weidegang bieden/ paddock.

Dus ik moet zeker iets vinden dat niet te ver is en ook deftig is waar ze geven om de paarden en hun gezondheid.

Kaitlyn

Berichten: 9731
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 12:48

TS wat een goed nieuws! Ik zou gewoon even aangeven in welke regio je een stal zoekt en ook nog een oproepje hier op Bokt plaatsen. :j

Dreamboy schreef:
Misschien wel even een zandkuurtje geven aangezien hij ook wat zand in de darmen heeft. Wel even overleggen met de artsen of dat nu al kan of beter nog even wachten.


Als ze hem meermaals spoelen met paraffine dan moet dat in principe genoeg doen áls er niet teveel in zit.
Voor zand zou ik -als je toch al op de kliniek bent- gewoon een röntgen foto laten maken, dat zijn de kosten echt niet.
Die van mij heb ik vorig jaar -aan huis- nog op de foto laten zetten omdat ik wilde weten hoe de stand van zaken was. Maar als hij toch al op de kliniek staat zou ik het meteen daarbij meenemen.

Slmt9

Berichten: 4834
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 12:49

Shushuzay24 schreef:
Dag iedereen!

De verstopping is er helemaal uit!
Ze hebben mij zojuist gebeld dat hij het veel beter stelt en donderdag al mee mag naar huis!
Ze gaan hem wel rustig opbouwen op zijn eten en nog steeds blijven longeren tegen dan.
Ik heb ook nog gevraagd voor een mestonderzoek dus daarvan gaan we de resultaten nog staan afwachten.

Ik wil jullie allemaal zo veel bedanken voor jullie hulp, advies, lieve berichtjes en hoop.

Nu moet ik nog enkel een nieuwe stal te zien vinden :)


Wat geweldig!!!! Wat een opluchting!

Ik duim voor je dat het gaat lukken een nieuwe stal te vinden. Lastig zo midden in de winter. Ik duim voor je dat je gauw iets vind!

Shushuzay24
Berichten: 73
Geregistreerd: 04-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 12:59

Kaitlyn schreef:
TS wat een goed nieuws! Ik zou gewoon even aangeven in welke regio je een stal zoekt en ook nog een oproepje hier op Bokt plaatsen. :j

Dreamboy schreef:
Misschien wel even een zandkuurtje geven aangezien hij ook wat zand in de darmen heeft. Wel even overleggen met de artsen of dat nu al kan of beter nog even wachten.


Als ze hem meermaals spoelen met paraffine dan moet dat in principe genoeg doen áls er niet teveel in zit.
Voor zand zou ik -als je toch al op de kliniek bent- gewoon een röntgen foto laten maken, dat zijn de kosten echt niet.
Die van mij heb ik vorig jaar -aan huis- nog op de foto laten zetten omdat ik wilde weten hoe de stand van zaken was. Maar als hij toch al op de kliniek staat zou ik het meteen daarbij meenemen.


Ze hebben een röntgenfoto getrokken ik was er zelf bij en ik moest zo een heel zware kledingstuk dragen, het was heel weinig zand en dat zagen ze als geen probleem (heb de foto ook gezien).
Vroeger gaf ik hem wel een lange tijd zwarte vlozaad bij voor de zekerheid omdat ik kolieken wou voorkomen. Ik ben er ook voor een lange tijd mee gestopt zonder reden, nu wil ik er terug bijgeven maar ik ga alles woensdag overleggen met de artsen dus ben van niks zeker wat hij nu wel en niet mag.

Dreamboy

Berichten: 2463
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 12:59

Kaitlyn schreef:
TS wat een goed nieuws! Ik zou gewoon even aangeven in welke regio je een stal zoekt en ook nog een oproepje hier op Bokt plaatsen. :j

Dreamboy schreef:
Misschien wel even een zandkuurtje geven aangezien hij ook wat zand in de darmen heeft. Wel even overleggen met de artsen of dat nu al kan of beter nog even wachten.


Als ze hem meermaals spoelen met paraffine dan moet dat in principe genoeg doen áls er niet teveel in zit.
Voor zand zou ik -als je toch al op de kliniek bent- gewoon een röntgen foto laten maken, dat zijn de kosten echt niet.
Die van mij heb ik vorig jaar -aan huis- nog op de foto laten zetten omdat ik wilde weten hoe de stand van zaken was. Maar als hij toch al op de kliniek staat zou ik het meteen daarbij meenemen.


Dat zand was al geconstateerd op de kliniek. Dat dat met die parafinne mee naar buiten komt wist ik niet. Ik heb gelukkig geen ervaring met koliek.

Janneke2

Berichten: 22817
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 13:01

Shushuzay24 schreef:
Dag iedereen!

De verstopping is er helemaal uit!
Ze hebben mij zojuist gebeld dat hij het veel beter stelt en donderdag al mee mag naar huis!
Ze gaan hem wel rustig opbouwen op zijn eten en nog steeds blijven longeren tegen dan.
Ik heb ook nog gevraagd voor een mestonderzoek dus daarvan gaan we de resultaten nog staan afwachten.

Ik wil jullie allemaal zo veel bedanken voor jullie hulp, advies, lieve berichtjes en hoop.

Nu moet ik nog enkel een nieuwe stal te zien vinden :)

*\o/*
Joepie...!
Goed nieuws...!
Hartstikke fijn!!!! :) :) :) :)

idje

Berichten: 1311
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 14:02

Wat fijn dat het allemaal zo verlopen is en goed van je dat je gegaan bent!
Gefeliciteerd met deze goede berichten. Wat zul je opgelucht zijn.

Je vroeg ook nog naar ervaringen met koliekoperaties.
(Gelukkig niet nodig nu).
2 jaar geleden heb ik dat laten doen, van te voren vast besloten om dat nou juist niet te doen.
Paard was al wat ouder en ze hebben maar liefst 3,5 meter darm weg moeten halen.
Na een paar mindere dagen knapte hij snel op en is er helemaal van genezen.
Positief verhaal dus.
Maar in de dagen dat hij in Moerbeke stond ook andere verlopen gezien.
Het blijft tricky. Maar ik heb er geen spijt van dat ik het laten doen.

Kaitlyn

Berichten: 9731
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 14:04

Shushuzay24 schreef:
Ze hebben een röntgenfoto getrokken ik was er zelf bij en ik moest zo een heel zware kledingstuk dragen, het was heel weinig zand en dat zagen ze als geen probleem (heb de foto ook gezien).
Vroeger gaf ik hem wel een lange tijd zwarte vlozaad bij voor de zekerheid omdat ik kolieken wou voorkomen. Ik ben er ook voor een lange tijd mee gestopt zonder reden, nu wil ik er terug bijgeven maar ik ga alles woensdag overleggen met de artsen dus ben van niks zeker wat hij nu wel en niet mag.


Oké dat is goed nieuws. Een zandkuur hoef je dan nu niet te geven, anders hadden ze daar echt wel voor gewaarschuwd. En dan zou ik in de toekomst gewoon 1x in de zoveel tijd een onderhoudskuur geven. :j

cissy

Berichten: 19841
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 14:07

Goed nieuws zeg! Top!

Heb je je stalhoudster nog gesproken toevallig? Ik ben wel benieuwd naar haar reactie.

Ineke2

Berichten: 33164
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 14:14

Wat een goed nieuws, dat is een hele opluchting zeg!

Elisa2

Berichten: 37454
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 14:27

Fijn nieuws! Hopelijk vind je snel een fijne nieuwe stal ook.

paars

Berichten: 5600
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 15:16

Wat een fijn nieuws TS!! Belangrijk dat je naar je gevoel hebt geluistert. Super.

silvia58

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 16:56

Wat fijn dat het weer goed gaat ! +:)+
Veel succes met het vinden van een nieuwe stal.

Casarell

Berichten: 9604
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:22

*\o/* *\o/*

Nu die stal nog en dan weer lekker gaan genieten van je paard..! :D

prompter

Berichten: 11205
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:25

Wat heb jij top gehandeld in het belang van je paard +:)+

Rocamor

Berichten: 10936
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:26

Ik vind dat je top gehandeld hebt! Het belang van je paard moet op 1 staan.

Hopelijk snel ook een plekje waar jij en je paard veilig kunnen staan.

Hevonen

Berichten: 5632
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:27

Heel fijn dat hij het zo goed maakt nu. Dat had heel anders kunnen aflopen als je niet zo snel had gehandeld. Gefeliciteerd! Kijk eens bij particulieren of bij boeren in de omgeving naar een stal; het hoeft geen pension/manege te zijn.

Berdien

Berichten: 64538
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:49

De kracht van Bokt blijkt wel uit dit topic! Hartstikke goed gedaan TS, en wat fijn dat je paard zo is opgeknapt! Hopelijk vind je gauw een nieuwe plek.

MarjanB

Berichten: 16524
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:35

Super fijn TS!

Wat ik hier ook mooi aan vind is dat je leert kijken naar je paard en ook je eigen gevoel volgen. Gelukkig valt het in dit geval mee en kan je straks weer lekker samen genieten.

Hoop ook dat je een fijne stal vind! Weten ze bij de kliniek niks?

3timesmom

Berichten: 1324
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:41

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Stille meelezer hier
Wat een fijne update. Super gehandeld van jou.
Ik ben helaas mijn paard aan koliek verloren januari 2023. Ik had haar laten opereren maar tijdens de operatie besloten om haar te laten gaan.
De mogelijke complicaties en de lage slagingskans besloten mij om deze vreselijke beslissing te nemen.
Het is echt vreselijk.
Dit was ook in de Bosdreef, echt een bekwame super kliniek met hele goede uitleg.

Dus ik juich even heel hard met jou mee dat jij morgen weer lekker je paardje mag ophalen.

Bretsa

Berichten: 32
Geregistreerd: 20-06-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:16

Shushuzay24 schreef:
Dag iedereen!

De verstopping is er helemaal uit!
Ze hebben mij zojuist gebeld dat hij het veel beter stelt en donderdag al mee mag naar huis!
Ze gaan hem wel rustig opbouwen op zijn eten en nog steeds blijven longeren tegen dan.
Ik heb ook nog gevraagd voor een mestonderzoek dus daarvan gaan we de resultaten nog staan afwachten.

Ik wil jullie allemaal zo veel bedanken voor jullie hulp, advies, lieve berichtjes en hoop.

Nu moet ik nog enkel een nieuwe stal te zien vinden :)



Hoi TS,

Goed gehandeld! Ik vind het knap van je dat je met je 19 jaar tegen iemand waar je waarschijnlijk respect voor hebt (Staleigenaar) bent ingegaan en naar je eigen gevoel hebt geluisterd. Dat is lastig, zeker met de bijkomende stress op dat moment, de nieuwigheid van je eerste paard en het verantwoordelijkheidsgevoel wat erbij komt kijken op dat moment.

Luister altijd naar je eigen gevoel en kijk goed naar je eigen paard! Jij kent hem het beste!

Een goed herstel gewenst, hopelijk ligt dit snel achter jullie!

cissy

Berichten: 19841
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Paard heeft krampen dichtbij flank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 00:22

Hoe gaat het nu met je paard, mocht vandaag naar huis toch?