Pony met extreme JEUK, wie weet wat het kan zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:01

Afanaisa91 schreef:
Monnikspeper kan de werking van de pergolide beïnvloeden, dus daar zou ik sowieso mee stoppen.
(Thermische eigenschappen ervan kunnen volgens mij nooit hitte zijn, aangezien het een bittere smaak heeft.)

Verder sluit ik me volledig aan bij Ninx. Toen ik door de bomen het bos niet meer zag ben ik ook gestart bij Eqinful, echt een goeie zet.


Dit is wat ik ts ook op het hart druk.

Ze heeft me een pb gestuurd. Waarvoor dank. Ik heb momenteel helaas weinig tijd, dus reageer toch even hier.

Maar ik denk dat je een aanpak nodig hebt die het probleem grondig aanpakt de komende 6 maanden.
Misschien duurt het korter, misschien duurt het langer.
Alle interventies die je nu hebt gedaan waren van een te korte duur om resultaat te boeken en te eenzijdig.
Nu ontgiften in deze situatie blijf ik onverstandig vinden. Dat is beter wanneer hij stabieler is.

Ik waardeer je inzet. En volg ook goed wat je hebt gedaan en waarom je het hebt gedaan.
Dus wat ik schrijf bedoel ik zeker niet om je het gevoel te geven dat je het verkeerd doet.

Maar door de stofwisseling grondig aan te pakken met een gedegen plan dat een pro voor je maakt, maak je kans dat dit over gaat. Ik zou eens contact opnemen met Eqinful.
Informeren kost je niks.

BenI

Berichten: 274
Geregistreerd: 09-02-03

Re: Pony met extreme JEUK, wie weet wat het kan zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-24 21:15

We zijn inmiddels weer wat wijzer.

Het laatste onderzoek heeft opgeleverd dat de pony resten van het rhino virus in zijn systeem heeft en dat longen, nieren en darmen uit balans zijn. Waarbij door de ontstane onbalans schimmel in de longen en darmen zit.
Dit komt dus via de huid eruit.

Oorzaak ligt dus in de periode voor hij bij ons kwam en hopelijk komt hij er nog vanaf.

Hij krijgt op basis hiervan een behandelplan waaronder de al ingezette detox.
En hopelijk krijgen we het dan onder controle.
Door de detox zijn de jeukklachten inmiddels al verminderd. En worden roze plekken op de huid nu langzaam grijs en krijgen weer pigment.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Pony met extreme JEUK, wie weet wat het kan zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 23:41

Zo wat goed dat jullie hier achter zijn! Mag ik vragen welk onderzoek er gedaan is?

Ik hoop dat het behandelplan aanslaat.

Wintu

Berichten: 2976
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Pony met extreme JEUK, wie weet wat het kan zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 00:59

Zo wat super dat jullie dit zo grondig hebben uitgezocht!!! Heel veel succes met het behandelen, altijd zo fijn als je een duidelijke diagnose hebt, dan kun je iig gericht behandelen. Succes!!

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 10:22

dat had mijn eczemer vroeger ook, dat was toen via een holistisch arts.
heb toen korreltjes gekregen en voeding aangepast en dat heeft wel wat invloed gehad toen.
schijnt dat heel vele eczemers die schimmel in hun lijf hebben.
hopelijk knapt hij daar wat van van op als dat behandeld word.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Pony met extreme JEUK, wie weet wat het kan zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 11:57

Wat fijn!
Hoop echt heel erg met jullie mee dat dit hem gaat helpen +:)+

femke_harley

Berichten: 3154
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 00:37

BenI schreef:
We zijn inmiddels weer wat wijzer.

Het laatste onderzoek heeft opgeleverd dat de pony resten van het rhino virus in zijn systeem heeft en dat longen, nieren en darmen uit balans zijn. Waarbij door de ontstane onbalans schimmel in de longen en darmen zit.
Dit komt dus via de huid eruit.

Oorzaak ligt dus in de periode voor hij bij ons kwam en hopelijk komt hij er nog vanaf.

Hij krijgt op basis hiervan een behandelplan waaronder de al ingezette detox.
En hopelijk krijgen we het dan onder controle.
Door de detox zijn de jeukklachten inmiddels al verminderd. En worden roze plekken op de huid nu langzaam grijs en krijgen weer pigment.


Fijn dat jullie een aanknopingspunt hebben! Hopelijk herstelt hij er van!

Wat ik wel bizar vindt, is dat mijn merrie toen ook ernstige jeukklachten kreeg na de enting tegen rhino, waar ze flink ziek van is geweest (40 graden koorts). Na 7/8 jaar was alles uit haar lijf (resten van de enting) en ging het daarna eigenlijk erg goed. De klachten werden ook steeds minder naar mate de jaren volgende.

Maar ik vind het bijzonder dat rhino bij jou vermoedelijk ook de oorzaak is.

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Pony met extreme JEUK, wie weet wat het kan zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 07:49

Wat fijn! Hoop dat dit nu zo doorgaat en ook blijft :D